Mondunk egy juttatást, ami a munkaadónak is jó!

Muszáj jövőre többet adni a dolgozóknak. Vagy a fizetését, vagy a plusz juttatásokat – cafeteriát, béren kívüli juttatásokat – kell növelni, különben versenyhátrányba kerül a tehetséges munkavállalóért folytatott küzdelemben. De vajon melyik megoldás az, amelyik egyaránt jó a munkavállalónak és a munkáltatónak is? Balázs Ivánt, az UFS Group egészségbiztosítási szakértőjét kérdeztük.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Balázs Iván
Kép:balazsivan.hu

Bár egyes tapasztalatok szerint, ha választani kell a cafeteria-rendszeren belül, a munkavállalók inkább a közvetlenül pénzzé tehető, vagy rögtön felhasználható juttatásokat helyezik előtérbe, Balázs Iván, az UFS Group egészségbiztosítási szakértője viszont úgy véli, van olyan gondoskodó juttatás, amely egyaránt előnyös a munkaadónak és a munkavállalónak is.

Hogyan tudjuk hatékonyan motiválni a munkavállalóinkat?

Két aspektusból érdemes végiggondolni a munkavállalók teljesítményének elismerését. Egyrészt anyagi oldalról, azaz, hogy mekkora összeget tudunk erre fordítani, másrészt – a jelenlegi munkapiaci körülményeket figyelembe véve – nagyon fontos a lojalitás növelése. Költséghatékonysági szempontból a vállalkozásoknak mindenképpen érdemes kihasználniuk a januártól 34,22 százalékos adózással adható és szabadon felhasználható százezer forintos készpénzjuttatást. Ezen kívül van néhány adómentesen adható juttatás is, amely ugyan jár némi plusz adminisztrációval, mégis érdemes felkínálni a munkavállalók részére. De még a magasabb, 49,56 százalékos adózású elemek is kevesebbe kerülnek a munkáltatónak, mint a bér. Azon is érdemes elgondolkodni cégvezetőként – különösen azoknak a cégeknek, amelyek viszonylag szűk cafeteriakeretben gondolkodnak –, hogy a választható cafeteriarendszer helyett konkrét elemeket ajánlunk fel a munkavállalóinknak összhangot teremtve a cég és a dolgozó érdekei között. Ebben az esetben a munkavállalók lojalitását fokozó elemek is előtérbe kerülhetnek.

A 2017-es cafeteria szabályait itt találja.

Melyek ezek a tapasztalatok alapján?

Az emberek motivációi különbözők. Van, akinek fontos a tekintély, az, hogy legyen önálló irodája, kiemelt beosztása. Másnak a gondoskodás az elsődleges, megint másnak a felfedezés, vagy a jó érzés. A legtöbb ember biztonság motivációjú. Nekik az számít, hogy olyan munkahelyen dolgozzanak, ahol 100 százalékig biztonságban érezhetik magukat és mindössze az emberek nyolc százaléka anyagi motivációjú: ha a munkatárs megkapja nagyjából azt az összeget, amire ő gondolt, a béremelés ígérete nem teszi számára vonzóbbá a munkahelyet. Ma minden cégvezetőnek szembe kell néznie a munkavállaló vonzásának és megtartásának kihívásával, így érdemes megismernie ilyen szempontból is munkatársai, kulcsemberei személyiségét.

Van, akinek fontos a tekintély, az, hogy legyen önálló irodája. Másnak a gondoskodás az elsődleges, megint másnak a felfedezés. A legtöbb ember biztonság motivációjú.
A hr-vezetőknek azt kell végig gondolniuk, hogy melyek azok a juttatások, amelyek a vállalat üzleti sikereihez és a dolgozók jó érzéséhez is hozzájárulnak. Ilyen lehet például az egészségbiztosítás, hiszen csökken a táppénzen töltött napok száma, a munkavállaló munkaidőn kívül tud orvoshoz menni, egészségesebb lesz a dolgozó, hiszen gyorsan és magas színvonalú ellátást kap. Mindezek hatására pedig javul a munkavégzés hatékonysága ráadásul mindezt adómentesen adhatja a munkáltató, ami az ötödik érv a juttatás mellett. A különböző felmérések egyértelműen azt mutatják, az egészségügyi ellátás biztosítása nagyon fontos a munkavállalók számára és növeli a lojalitásukat. Nem véletlen, hogy az egyik multinacionális szupermarket-lánc úgy adja fel az álláshirdetését, hogy ennyi a bér, valamint fedezi a dolgozó minden egészségügyi ellátásának költségét.

Szakértőként hogy látja, több vagy kevesebb cég ad jövőre cafeteriát?

Meg merem kockáztatni, hogy többen, illetve lesz sok vállalat, amely a cafeterián kívül mindenkinek fix juttatáscsomagot fog felajánlani. A 100 ezer forintos készpénzcafeteria nagyon csábító juttatás, akár a béremelés egy részét is fedezheti. Ezen felül komoly verseny alakulhat ki az adómentesen adható juttatások között is: különösen a dolgozói lojalitást növelő típusú juttatásokat érdemes beválogatni a cafeteriamenübe. Az egészségbiztosításon belül többféle konstrukció létezik. Aki, igényli, olyan terméket is választhat, amely tartalmazza például a szűrővizsgálatokat is. Érdemes szakértő segítségét igénybe venni, hogy a 2017-es adószabályok tükrében hatékonyan használjuk ki a cég költségkeretét, ugyanakkor a lehető legnagyobb elégedettséget érjük el a dolgozóknál.

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo