Mi a kapcsolat a munkaerő- és az ingatlanpiac között?

Közgazdasági alapvetés, hogy ahol nincs munkalehetőség, onnan elköltöznének az emberek. Az apróhirdetések nyelvére lefordítva: ahol kisebb arányban nő az álláshirdetések száma, ott hamar megugrik az ingatlanos hirdetéseké - derült ki az Apród.hu apróhirdetési oldal által végzett negyedéves statisztikai elemzésből.

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

„Érdekes tendencia rajzolódott ki a statisztikákat elemezve: azokban a megyékben, ahol az álláshirdetések számának növekedése alulmaradt a többi régióval szemben, ott az ingatlanhirdetésekben figyelhető meg jelentős ugrás az elmúlt negyedévben" - mondta Dobra Péter, az Apród.hu oldalt is működtető Allegroup.hu Kft. apróhirdetési üzletágának vezetője. „Jó példa erre Baranya megye, ahol a lakosságszámhoz képest arányaiban több hirdetést adtak fel, mint bármelyik más megyében júniushoz képest, azonban az álláshirdetések aránya 6 százalékkal csökkent, míg az ingatlanhirdetések aránya 10 százalékkal nőtt az összes feladott hirdetéshez képest."

Pécs és Kecskemét a legaktívabb

Mindenki menekül?
Sosem volt ilyen magas a migrációt tervezők aránya az elmúlt közel két évtizedben: a Tárki korábbi kutatása szerint a felnőtt magyar lakosság hatoda gondolkodik arról, hogy rövid vagy hosszú távon munkát vállalna külföldön, vagy akár örökre határon túlra költözne.

A nagyvárosok közül Pécsett nőtt legkevésbé az álláshirdetések száma, alig 6 százalékkal júniushoz képest, míg ingatlanhirdetésből 22 százalékkal több található most az Apród.hu-n, mint három hónapja. A lakossághoz viszonyítva Pécsett 15 százalékkal nőtt a feladott hirdetések száma júniushoz képest, ami szintén a legjobb eredmény a nagyvárosok között. Ezzel egyébként meg is előzték a nyár elején az apróhirdetések fellegvárának kikiáltott Debrecent. Nyár végére tehát Pécs lett a legaktívabb apróhirdető az országban az Apród.hu felmérése szerint.

Hasonló cipőben jár Kecskemét, ahol szintén kisebb növekedést láthatunk az álláshirdetések számában (9 százalékos növekedés) az országos átlaghoz képest, ám Pécshez hasonlóan itt is kiemelkedő volt az ingatlanhirdetések arányának megugrása (20 százalék) a többi régióval összevetve.

A felmérésről
Az Apród.hu-n augusztus végén már 1,22 millió hirdetésből válogathattak az apróhirdetések böngészői, ez 12 százalékos növekedés júniushoz képest. Baranya mellett Bács-Kiskun és Csongrád megyében nőtt a legdinamikusabban a lakosságszámhoz viszonyítva az apróhirdetések száma, meghaladva a 20 százalékot.

Szerencsések a győriek

Ebből a szempontból a győriek az egyik legszerencsésebbek, náluk ugyanis a megyeszékhelyek közül az egyik legmagasabb az álláshirdetések arányának emelkedése (27 százalék), míg az ingatlanhirdetéseké az egyik legalacsonyabb (alig 10 százalék).

Véleményvezér

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.
Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség

Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség 

Vége az Európai Unió elnéző magatartásának.
Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában 

Tragikusan teljesít az Orbán-kormány.
A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly 

Nem jön össze a kisebb infláció.
Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül

Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül 

Ma már nincs ingyen semmi, a rezsicsökkentés se.
Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja

Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja 

Most már Szlovákia is támogatja Ukrajna EU tagságát.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo