Magyar paprikát ropogtat Európa

Az Intersnack idén 200 tonna hazai fűszerpaprikát vásárol Magyarországon, ezzel továbbra is az egyik legnagyobb hazai fűszerpaprika exportőrök közé tartozik, ugyanakkor a termőterület drámai csökkenése miatt nem vidámak a szegmens kilátásai.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az Intersnack idén mintegy 200 tonna magyar fűszerpaprika őrleményt vásárol fel hazai termelőktől. Ezzel a vállalatcsoport már évtizedek óta a fűszer egyik legnagyobb felvásárlójának számít Magyarországon. Az itthon vásárolt paprikát az Intersnack saját németországi üzemébe szállítja, ahol többféle snackfűszert készítenek belőle. „Főleg fűszerkeverékhez használják fel, de van olyan termék is, amelyet teljes egészében a magyar paprikából állítanak elő. Németország első számú burgonyachips-e, a kultikus jelentőségű Funny Frisch Ungarisch fűszerezéséhez is magyar paprikaőrleményt használnak, ugyanis kizárólag a hazai paprikának van meg az a finom, összetett aromája, amelyet kedvelnek a legnagyobb európai snackpiac fogyasztói.” – mondta Szabó Gábor, az Intersnack Magyarország Kft. vállalati kapcsolatok vezetője.

Kép:MTI

A magyar és német snack-gyárakon kívül a francia, holland és cseh üzemekbe is kerül a magyaros snack-fűszerekből.  Győrben a hosszú és rövid sóspálcikát, Hollandiában a bundázott mogyoró ízesítik vele. A magyar paprikát tartalmazó snackeket 13 országban, köztük Svájcban, Bulgáriában, Oroszországban, Szlovéniában és az Egyesült Államokban is forgalmazzák.

Szabó Gábor szerint évente kb. 3500 tonna paprikaőrlemény készül Magyarországon, és ebből 500 tonna kerül külföldre. Az igazgató szerint a hazai fűszerpaprika-piac legnagyobb problémája nem csak a termőterület drámai csökkenése és az importpaprika mennyisége, hanem hogy míg német fogyasztók értékelik és meg is fizetik a minőségi paprikát, a magyarok nincsenek tisztában a hazai paprika értékeivel. „A fogyasztók többsége sajnos nem tudja, milyen a jó minőségű paprika és így a piacon a gyenge portéka is vevőre talál. Pedig a megfelelően feldolgozott magyar paprika aromája és ízesítő képessége messze felülmúlja az import termékekét, ráadásul mikrobiológiai vagy toxikológiai szempontból is a legtisztábbnak számítanak.” – mondta Szabó Gábor.

Óránként elfogy egy rúd szalámi
A Pick szalámi, Unicum és a fűszerpaprika-őrlemények – ezeket viszik tonnaszám a külföldiek a repülőtéri Heinemann üzletből. Persze az édességek is nagyon népszerűek, a csokoládé különlegességek is kifejezetten keresett termékek. Az oroszok és a kínaiak a legszorgosabb vevők.

Véleményvezér

Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.
Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper 

Gigászi gyümölcsárak a piacokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo