Magyar paprikát ropogtat Európa

Az Intersnack idén 200 tonna hazai fűszerpaprikát vásárol Magyarországon, ezzel továbbra is az egyik legnagyobb hazai fűszerpaprika exportőrök közé tartozik, ugyanakkor a termőterület drámai csökkenése miatt nem vidámak a szegmens kilátásai.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Az Intersnack idén mintegy 200 tonna magyar fűszerpaprika őrleményt vásárol fel hazai termelőktől. Ezzel a vállalatcsoport már évtizedek óta a fűszer egyik legnagyobb felvásárlójának számít Magyarországon. Az itthon vásárolt paprikát az Intersnack saját németországi üzemébe szállítja, ahol többféle snackfűszert készítenek belőle. „Főleg fűszerkeverékhez használják fel, de van olyan termék is, amelyet teljes egészében a magyar paprikából állítanak elő. Németország első számú burgonyachips-e, a kultikus jelentőségű Funny Frisch Ungarisch fűszerezéséhez is magyar paprikaőrleményt használnak, ugyanis kizárólag a hazai paprikának van meg az a finom, összetett aromája, amelyet kedvelnek a legnagyobb európai snackpiac fogyasztói.” – mondta Szabó Gábor, az Intersnack Magyarország Kft. vállalati kapcsolatok vezetője.

Kép:MTI

A magyar és német snack-gyárakon kívül a francia, holland és cseh üzemekbe is kerül a magyaros snack-fűszerekből.  Győrben a hosszú és rövid sóspálcikát, Hollandiában a bundázott mogyoró ízesítik vele. A magyar paprikát tartalmazó snackeket 13 országban, köztük Svájcban, Bulgáriában, Oroszországban, Szlovéniában és az Egyesült Államokban is forgalmazzák.

Szabó Gábor szerint évente kb. 3500 tonna paprikaőrlemény készül Magyarországon, és ebből 500 tonna kerül külföldre. Az igazgató szerint a hazai fűszerpaprika-piac legnagyobb problémája nem csak a termőterület drámai csökkenése és az importpaprika mennyisége, hanem hogy míg német fogyasztók értékelik és meg is fizetik a minőségi paprikát, a magyarok nincsenek tisztában a hazai paprika értékeivel. „A fogyasztók többsége sajnos nem tudja, milyen a jó minőségű paprika és így a piacon a gyenge portéka is vevőre talál. Pedig a megfelelően feldolgozott magyar paprika aromája és ízesítő képessége messze felülmúlja az import termékekét, ráadásul mikrobiológiai vagy toxikológiai szempontból is a legtisztábbnak számítanak.” – mondta Szabó Gábor.

Óránként elfogy egy rúd szalámi
A Pick szalámi, Unicum és a fűszerpaprika-őrlemények – ezeket viszik tonnaszám a külföldiek a repülőtéri Heinemann üzletből. Persze az édességek is nagyon népszerűek, a csokoládé különlegességek is kifejezetten keresett termékek. Az oroszok és a kínaiak a legszorgosabb vevők.

Véleményvezér

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.
A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo