A június 1–15. közötti időszakban a biztosítók a kárbejelentések nyomán 1,914 milliárd forintot különítettek el kárrendezésre, illetve fizettek máris ki. (Több biztosító az elkövetkező napokban újabb bejelentésekre számít az elmúlt hetekkel összefüggésben, a károk nagysága tehát még tovább is nőhet.) Tavaly a társaságok a május–augusztus közötti kiemelt időszakban összesen közel hatmilliárd forintot fordítottak a lakásbiztosítással rendelkező ingatlantulajdonosok kártalanítására. Elmondható tehát, hogy idén igen intenzíven indult a nyári viharszezon.
A több mint tizenötezer bejelentés területileg elég szétszórt. A főváros és Pest megye térsége most is – mint általában – kiemelten szerepel a listán (egyrészt mert sűrűn lakott, másrészt mert magas a biztosítással rendelkezők aránya), emellett az elmúlt napokban Bács-Kiskunt, Baranyát, Vas megyét érte a legtöbb kár, de kijutott a június eleji ítéletidőből Hajdú-Biharnak, Jász-Nagykun-Szolnoknak és Csongrádnak is.
A legtöbb bejelentés a helyenként özönvízszerű esőzés nyomán keletkezett plafon- és pincebeázásokhoz kapcsolódik. Gyakran keletkezett viharkár, amikor pl. az erős szél megbontotta a tetőszerkezetet, vagy fák dőltek épületekre. A június eleji viharok feltűnően sok villámlással párosultak, ezek indukciós hatása is jelentős károkat okozott: a hirtelen megnövekedett hálózati feszültség elektromos berendezéseket tett tönkre. Illetve a lakossági bejelentésekben számottevő volt a jégkár is. A mezőgazdasági jégverés számbavétele még tart. Az átlagkifizetések egyes társaságoknál elérik a százharmincezer forintot.
Az eljárásokkal kapcsolatos elégedettségről tanúskodik az a felmérés, amelyet a MABISZ megbízásából a Századvég készített április 20. és május 6. között. A telefonos reprezentatív kutatás 1102 megkérdezettje közül 832-en rendelkeztek lakásbiztosítással, és 315 főnek volt lakásbiztosítási káreseménye az elmúlt öt évben, (A felmérésben részt vevők között lakásbiztosítással rendelkezők 75,5 százalékos aránya jól tükrözi a tényleges helyzetet, hiszen Magyarországon a 4,4 millió ingatlantulajdonos több mint 73 százalékának van lakásbiztosítása.)
A megkérdezetti kör 89,4 százaléka volt teljes mértékben vagy inkább elégedett biztosítója kapcsolattartási módjával, minőségével, gyakoriságával, 87 százaléka a szerződési feltételek betartásával. A károsultak körében pedig 78 százalék volt elégedett a kapott összeggel, és 82 százalék a szolgáltatás teljesítésének határidejével. Arra a kérdésre, hogy váltott-e biztosítót az elmúlt öt évben, 14,8 százalék felelt igennel. A többség, 79,6 százalék azt mondta, elégedett a biztosítójával.