Inkább költöznek a vállalkozók, mint hogy profilt váltsanak

Úgy tűnik, nyitottak a hazai vállalkozások az újra – ez derült ki a K&H felméréséből, amely arra kereste a választ, hogy mennyire gondolkodnak meglévő üzletük fejlesztésében vagy új üzlet nyitásában a kkv-k.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A vállalkozásösztönző program keretében a bank felmérte, hogy ígéretes üzleti lehetőség láttán vajon szívesen belevágnak-e új tevékenységbe a cégek, nyitottak-e arra, hogy akár más városban, országrészben bővítsék működési területüket. „Az eredmények igen biztatók, hiszen az 500 hazai kkv megkérdezésén alapuló felmérés szerint minden harmadik cég kész arra, hogy profilt váltson vagy más településen is kiterjessze tevékenységét. Az újításra nyitott cégek válaszaiból úgy tűnik azonban, hogy a vállalkozók jobban ragaszkodnak meglévő tevékenységükhöz, mint a városhoz, amiben működnek: míg a változásra kész cégek közel fele (49%) mondta, hogy ugyanolyan, vagy hasonló profilú vállalkozásba akár másik településen is belefogna, teljesen új tevékenységbe (akár ugyanott, akár másik településen) mindössze a vállalkozók 24 százaléka vágna bele” – mondta el Kovács Viktor Zoltán, a K&H kkv marketing főosztály vezetője.

Kép: K&H

A hazai kkv-knak azonban nemcsak a lakossági igények kiszolgálása a cél, hiszen a felmérés arra is rámutatott, hogy a szektor legalább fele számára a B2B piac, azaz a cégek közötti értékesítés is fontos szerepet kap. „A lakossági igényfelmérésnek és a program oldalán elérhető lokális környezeti és gazdasági adatoknak köszönhetően remélhetően azok a cégek is sikeresebben vághatnak bele vállalkozásuk bővítésébe, akik közvetlenül a lakosság számára értékesítenek, és azok is, akik más cégek számára kínálnak terméket vagy szolgáltatást” – hangsúlyozta ki Kovács Viktor Zoltán.

Kép: K&H

Családi vállalkozásból is lehet világcég
Nem csak kicsi, lokális piacot kiszolgáló cégek lehetnek a családi vállalatok. Számos cég működik akár globálisan is, amik száz százalékig az alapító és családja kezében vannak. Az alábbiakban a Dyson nyomán összegyűjtöttünk néhány tippet az ambiciózus vállalkozóknak, akik nagyban gondolkoznak, de azért a családban tartanák az ügyeket.

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo