Inkább költöznek a vállalkozók, mint hogy profilt váltsanak

Úgy tűnik, nyitottak a hazai vállalkozások az újra – ez derült ki a K&H felméréséből, amely arra kereste a választ, hogy mennyire gondolkodnak meglévő üzletük fejlesztésében vagy új üzlet nyitásában a kkv-k.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

A vállalkozásösztönző program keretében a bank felmérte, hogy ígéretes üzleti lehetőség láttán vajon szívesen belevágnak-e új tevékenységbe a cégek, nyitottak-e arra, hogy akár más városban, országrészben bővítsék működési területüket. „Az eredmények igen biztatók, hiszen az 500 hazai kkv megkérdezésén alapuló felmérés szerint minden harmadik cég kész arra, hogy profilt váltson vagy más településen is kiterjessze tevékenységét. Az újításra nyitott cégek válaszaiból úgy tűnik azonban, hogy a vállalkozók jobban ragaszkodnak meglévő tevékenységükhöz, mint a városhoz, amiben működnek: míg a változásra kész cégek közel fele (49%) mondta, hogy ugyanolyan, vagy hasonló profilú vállalkozásba akár másik településen is belefogna, teljesen új tevékenységbe (akár ugyanott, akár másik településen) mindössze a vállalkozók 24 százaléka vágna bele” – mondta el Kovács Viktor Zoltán, a K&H kkv marketing főosztály vezetője.

Kép: K&H

A hazai kkv-knak azonban nemcsak a lakossági igények kiszolgálása a cél, hiszen a felmérés arra is rámutatott, hogy a szektor legalább fele számára a B2B piac, azaz a cégek közötti értékesítés is fontos szerepet kap. „A lakossági igényfelmérésnek és a program oldalán elérhető lokális környezeti és gazdasági adatoknak köszönhetően remélhetően azok a cégek is sikeresebben vághatnak bele vállalkozásuk bővítésébe, akik közvetlenül a lakosság számára értékesítenek, és azok is, akik más cégek számára kínálnak terméket vagy szolgáltatást” – hangsúlyozta ki Kovács Viktor Zoltán.

Kép: K&H

Családi vállalkozásból is lehet világcég
Nem csak kicsi, lokális piacot kiszolgáló cégek lehetnek a családi vállalatok. Számos cég működik akár globálisan is, amik száz százalékig az alapító és családja kezében vannak. Az alábbiakban a Dyson nyomán összegyűjtöttünk néhány tippet az ambiciózus vállalkozóknak, akik nagyban gondolkoznak, de azért a családban tartanák az ügyeket.

Véleményvezér

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.
Újabb megszorítás a szenzációsnak ígért évben

Újabb megszorítás a szenzációsnak ígért évben 

A betegek is pórul járnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo