Itt a lista! Ezek jelentik a legnagyobb veszélyt cégére!

Az árverseny jelenti a legnagyobb kihívást a cégek számára, a kockázati lista második helyén a költségcsökkentési kényszer, harmadikon a piaci kihívások állnak. A legtöbb lehetőség jelenleg az innovációban rejlik – mutat rá az Ernst & Young legfrissebb felmérése.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

„A válság elhúzódását látva egyre több cég ismeri fel, hogy fundamentális változtatásokat kell végrehajtaniuk ahhoz, hogy életben tudjanak maradni a piacon. A vállalati stratégiák kidolgozásakor alapvető szerepet kell kapnia az innovációnak, nemcsak a termékek és a szolgáltatások szintjén, de az egész üzletmenetre kiterjedően. Az üzleti folyamatok újragondolásával párhuzamosan azonban új kockázatok is megjelennek, amelyek csökkentése és megszüntetése érdekében a vállalatoknak új mechanizmusokat kell kidolgozniuk” – mondta Biró Ferenc, az Ernst & Young partnere.

A kockázatok között vezető helyen az árverseny - Kép: SXC

A felmérés alapján a vállalatok számára az árverseny jelenti a legnagyobb kockázatot. Ez jelentős változás az előző évhez képest, amikor ez a tényező csak a negyedik helyen szerepelt a kockázati listán. Az okok között szerepel a piac telítettsége, az internetes kereskedelem előre törése, a magas jövedelmek és bekerülési költségek, valamint az egyes szektorokat érintő szabályozási változások.

Második helyre a költségcsökkentési és nyereségességi elvárásokat sorolták a vállalatvezetők. A válság elmúlt öt évében az egyszerűen megléphető költségcsökkentő lépéseket már megtették a cégek, épp ezért kihívást jelent számukra, hogy hogyan tudnak további racionalizálást végrehajtani a termékeik és szolgáltatásaik minőségének megőrzése mellett. Az akadályt sikerrel leküzdő vállalatok azonban komoly haszonra tehetnek szert: a költségek 1 százalékos csökkentésének és az árbevétel 10 százalékos növelésének az eredményre gyakorolt hatása megegyezik – derül ki a jelentésből, amelyben 21 ország több mint hatszáz vállalati vezetőjét kérdezték meg.

A lista harmadik helyén a piaci kockázatok végeztek. Ezek közé tartozik a feltörekvő piacok felemelkedéséből adódó növekvő kockázat, a magas olajár, valamint a pénzpiacok volatilitása – mutat rá a tanulmány.

A vállalatvezetők szerint a negyedik legfontosabb kihívást a makrogazdasági kockázatok jelentik. Ötödik helyre pedig a megfelelő szaktudás hiányát sorolták. Ezt követi a kormányzatok növekvő szerepe az üzleti világban; a szabályozói környezetnek való megfelelés; a hitelválság hatása; az új technológiák; valamint a politikai válságok.

Az innováció kínálja a legtöbb lehetőséget

Gyengül a forint, van védelem?
Lehet és kell is védekezni a devizakockázatok ellen. Költséges, odafigyelést igényel, de így szélsőséges piaci viszonyok között is biztosítható a vállalkozás kiszámítható működése. Erőteljes ingadozások jellemezték a forintot az elmúlt években: tavaly az esztendő első napjaiban 324 forint fölött járt az euró árfolyama, nyár végén viszont már a 275 forintos szintet tesztelte. Hasonló nyugtalansággal – forintgyengülési hullámokkal – indult 2013 is.
A megkérdezett vállalatvezetők egyértelműen az innovációban látják a legtöbb lehetőséget napjainkban, különösen a feltörekvő országokban. Ennek jól látható jelei is vannak: a cégek négyszer annyit fordítanak kutatás-fejlesztésre ezeken a piacokon, mint a fejlett országokban.

Ehhez kapcsolódóan a lehetőségeket felsoroló lista második helyén épp a feltörekvő országokban tapasztalható keresletbővülés áll. Harmadik helyen pedig a termelékenység javítását célzó befektetések végeztek. Ezt követik az új marketing csatornákban, a stratégiavégrehajtásban, az IT-befektetésekben, a befektetői kapcsolatokban, a vállalati felelősségvállalásban, a fenntartható fejlődésben, valamint a globális céges funkciók optimalizálásban rejlő lehetőségek.

Véleményvezér

Magyartól rettegnek az oroszok

Magyartól rettegnek az oroszok 

A magyar név megint szép lesz, legalábbis Ukrajnában már az.
Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo