Reggeli pacsirták
Legfrissebb kutatások szerint későn fekszenek, de korán kelnek, mert tisztában vannak vele, hogy a hajnali órákban a legéberebb az agy, csendes a környezetük és képesek végiggondolni a napjukat. Míg az átlag felnőttek szeretnek 7-8 között kelni, addig a jó vezetők már hajnal hasadtával talpon vannak. Egy-egy stratégiai döntés előtt, ilyenkor gondolják végig a nap kritikus pontjait. Ha időben ébrednek, jut idejük mozgásra és ez sokat segít nekik abban, hogy jól kezeljék a napközben rájuk zúduló stresszt. (Stressz szakértőnk szerint a mozgás az egyik leghatékonyabb stressz ellenszer.) A korán kelők egy lépéssel előbb járnak, mint sokáig szundító társaik, ugyanis korábban érkeznek munkahelyükre, több idejük van tájékozódni is.
Többnyire lelkesednek azért, amit csinálnak, nem nézik az órájukat, ha megoldandó feladatról vagy lejáró határidőről van szó. Nem csinálnak problémát a túlórázásból, de tisztában vannak munkájuk értékével. Jóval hatékonyabban képesek dolgozni, mint azok, akik közömbösek munkájuk iránt. Odafigyelnek munkatársaikra, azok testbeszédére, gesztusaira, problémáira és ezekből leszűri a megfelelő következtetéseket. Később ezeknek köszönhetően jól bánnak a kollégáikkal, ráadásul képesek motiválni környezetüket, beosztottaikat.
Jól kommunikálnak és következetesek
Ahhoz, hogy elérjék, hogy beosztottaik elvégezzék a kijelölt feladatokat, pozitívan és határozottan kommunikálnak, a problémákat és a célokat világosan és lényegre törően fogalmazzák meg. Nagyon jellemző, hogy következetesek, ha egyszer kiadnak egy feladatot, akkor tartják ahhoz magukat. Tisztában vannak tetteik következményeivel is, vagyis pontosan tudják, hogy egy rossz döntés mibe kerülhet a cégnek és mi ebben az egyéni felelősségük. De pontosan tudják azt is, hogy egy jó döntéssel, mit érhetnek el és ez hogyan befolyásolja a róluk alkotott képet, a megítélésüket.
A Piac&Profit szakértője Beck György itt segít, milyen viselkedési eszközök segíthetnek elérni ezt!
Nem a pozíció számít nekik
Bármilyen meglepő, hiszen a cégek vezetőiről beszélünk, nem a pozíciók miatt dolgoznak. Nem a beosztásuk vagy a névjegyükre írt titulus alapján határozzák meg magukat és ezért egyenrangú félként képesek tárgyalni bárkivel. Kerülik a leereszkedő magatartásmódot és igyekeznek valamennyi munkatársukkal empatikusak lenni. Figyelnek arra, hogy mi a szerepük a cégen belül és igyekeznek - feletteseik mellett – a saját maguk által szabott elvárásoknak megfelelni.