Az adózók éves jövedelmi adatait tartalmazó igazolás a NAV egyik legnépszerűbb szolgáltatása, ezért jövedelemigazolást négyféleképpen is lehet kérni.
Elektronikusan, Ügyfélkapun át, telefonon ügyfél-azonosító kóddal a 06-40/20-21-22 telefonszámon (elektronikus ügyintézésre kötelezettek kizárólag e két módon kezdeményezhetik igazolás kiadását), továbbá postán és személyesen a NAV ügyfélszolgálatain, ahol soron kívül lehet Ügyfélkaput nyitni. A „TEL” nyomtatványon lehet igényelni a telefonos azonosításhoz szükséges PIN kódot, amit a NAV soron kívül létrehoz és elküld a kérelmezőnek. A személyes ügyintézés előre tervezhető lesz, ha a NAV honlapján előre foglal időpontot a jövedelemigazolással kapcsolatos ügyintézéshez.
A jövedelemigazoláshoz szükséges IGAZOL nyomtatvány is letölthető a NAV honlapjáról. A személyes ügyintézésre alkalmas egyszerűsített kérelem a NAV ügyfélszolgálatain térítésmentesen elérhető.
Amennyiben a hallgató igényli az igazolásokat a hozzátartozói helyett, akkor mind a kérelem benyújtásához, mind az elkészített igazolások átvételéhez meghatalmazásra van szüksége. A meghatalmazás nyomtatvány a NAV honlapjáról szintén letölthető.
A jövedelemigazolás kizárólag szja-bevallással lezárt adóévre adható ki. 2015-ről szóló jövedelemigazolást tehát csak akkor állít ki a NAV, ha az erről szóló bevallást feldolgozta.