Fejlődni, tanulni szeretne a magyar munkavállaló

Szakmai szempontból eredményesnek érzik az elmúlt évet a magyar munkavállalók, aminek egyik oka, hogy a feladataik elvégzése közben sok újat tanulhattak – derül ki az OTP Bank megbízásából készített felmérésből.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Az év végéhez érve rendszerint visszatekintünk az eltelt időszakra, számot vetünk, mi sikerült jól, mi kevésbé, mik lehetnek a tanulságok, hogyan tervezzünk a következő évre. Az OTP Bank a magyar aktív munkavállalók tavalyi tapasztalatait kérdezte egy Pulzus felmérés keretében.

Kép:Hewitt

A válaszadók közül minden ötödik nagyon eredményes évet zárt, de a megkérdezettek 46%-a is úgy vélte, hogy inkább eredményes volt az éve, mint nem. Az eredményességhez természetesen elengedhetetlenül szükségesek a jól elvégzett feladatok – a felmérés arra is kíváncsi volt, hogy mi alapján ítélik a válaszadók sikeresnek az adott projektjeiket.

A válaszokból kiderült, hogy a személyes fejlődés, a tanulás lehetősége kiemelten fontos kritériuma a sikeres munkának (20%). A sikerességi tényezők listájában második helyre került az önállóság, tehát hogy az jelentett sikerélményt hogy önállóan sikerült megoldani egy-egy komolyabb feladatot (17%). Csak a dobogó harmadik fokára került a szempontok között, hogy a munkának látványos eredménye legyen (14%). 

Hogy mire lenne szükségük a megkérdezetteknek 2019-ben ahhoz, hogy a tavalyinál is sikeresebbnek

Az első benyomás megismételhetetlen
A munkaerőpiacon várhatóan 2019-ben is fokozódik a nyomás a vállalatokon. A problémát azonban szakértőnk szerint nem feltétlenül a szűkös kínálat okozza, hanem inkább az, hogy a régi toborzási technikák már egyszerűen nem működnek az új kommunikációs csatornák világában.
érezzék magukat szakmailag? Három tényezőt emeltek ki a válaszadók: inspiráló munkahelyi környezet (16%), a munkahely által biztosított képzések szükségessége (15%) és a személyes motiváció (15%).

Pozitív az összkép a munkavállalói oldalon a tavalyi év szakmai sikereit illetően, a munkáltatók számára pedig mindenképpen tanulságos megtudni azt, hogy miben látják az eredményességük zálogát az alkalmazottaik” – foglalta össze gondolatait a felmérés kapcsán Bertalan Imre, az OTP Bank HR vezetője. „A felmérés egyik fontos megállapítása, hogy kiemelten fontos a munkavállalóknak az, ha tanulhatnak valami újat feladatuk elvégzése közben, hiszen így igazán sikeresnek érzik magukat.”

Az OTP Bank által készíttet belső kutatás is hasonló eredményre jutott. Kiemelten fontos tényező a munkavállalók számára, hogy a cég folyamatos fejlődési lehetőséget biztosítson.

Véleményvezér

Mi fontosabb a gyónási titok vagy a gyermekvédelem?

Mi fontosabb a gyónási titok vagy a gyermekvédelem? 

A pedofília terjedése új kérdéseket vet fel.
Orosz terrorcselekményektől tartanak Európában

Orosz terrorcselekményektől tartanak Európában 

Csehországban nemrégiben orosz ügynökök próbálták meg hatástalanítani vasúti jelzőrendszereket.
Ilyen még a világon nem volt, egy fideszes képviselő kétszer mondta el ugyanazt a beszédét a Parlamentben

Ilyen még a világon nem volt, egy fideszes képviselő kétszer mondta el ugyanazt a beszédét a Parlamentben 

Ismétlés a tudás anyja, vagy csak köznevetséget okozott a feledékenység.
Meddig élnek a magyarok?

Meddig élnek a magyarok?  

A várható élettartamot tekintve Szlovénia lekörözte Ausztriát.
Bajban a NER cégek a tőzsdén

Bajban a NER cégek a tőzsdén 

Egyszerre több NER cég került gyengülő pozícióba.
Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta

Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta 

Argentína teljesen más modellt választ, mint Magyarország.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo