Fejlődni, tanulni szeretne a magyar munkavállaló

Szakmai szempontból eredményesnek érzik az elmúlt évet a magyar munkavállalók, aminek egyik oka, hogy a feladataik elvégzése közben sok újat tanulhattak – derül ki az OTP Bank megbízásából készített felmérésből.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az év végéhez érve rendszerint visszatekintünk az eltelt időszakra, számot vetünk, mi sikerült jól, mi kevésbé, mik lehetnek a tanulságok, hogyan tervezzünk a következő évre. Az OTP Bank a magyar aktív munkavállalók tavalyi tapasztalatait kérdezte egy Pulzus felmérés keretében.

Kép:Hewitt

A válaszadók közül minden ötödik nagyon eredményes évet zárt, de a megkérdezettek 46%-a is úgy vélte, hogy inkább eredményes volt az éve, mint nem. Az eredményességhez természetesen elengedhetetlenül szükségesek a jól elvégzett feladatok – a felmérés arra is kíváncsi volt, hogy mi alapján ítélik a válaszadók sikeresnek az adott projektjeiket.

A válaszokból kiderült, hogy a személyes fejlődés, a tanulás lehetősége kiemelten fontos kritériuma a sikeres munkának (20%). A sikerességi tényezők listájában második helyre került az önállóság, tehát hogy az jelentett sikerélményt hogy önállóan sikerült megoldani egy-egy komolyabb feladatot (17%). Csak a dobogó harmadik fokára került a szempontok között, hogy a munkának látványos eredménye legyen (14%). 

Hogy mire lenne szükségük a megkérdezetteknek 2019-ben ahhoz, hogy a tavalyinál is sikeresebbnek

Az első benyomás megismételhetetlen
A munkaerőpiacon várhatóan 2019-ben is fokozódik a nyomás a vállalatokon. A problémát azonban szakértőnk szerint nem feltétlenül a szűkös kínálat okozza, hanem inkább az, hogy a régi toborzási technikák már egyszerűen nem működnek az új kommunikációs csatornák világában.
érezzék magukat szakmailag? Három tényezőt emeltek ki a válaszadók: inspiráló munkahelyi környezet (16%), a munkahely által biztosított képzések szükségessége (15%) és a személyes motiváció (15%).

Pozitív az összkép a munkavállalói oldalon a tavalyi év szakmai sikereit illetően, a munkáltatók számára pedig mindenképpen tanulságos megtudni azt, hogy miben látják az eredményességük zálogát az alkalmazottaik” – foglalta össze gondolatait a felmérés kapcsán Bertalan Imre, az OTP Bank HR vezetője. „A felmérés egyik fontos megállapítása, hogy kiemelten fontos a munkavállalóknak az, ha tanulhatnak valami újat feladatuk elvégzése közben, hiszen így igazán sikeresnek érzik magukat.”

Az OTP Bank által készíttet belső kutatás is hasonló eredményre jutott. Kiemelten fontos tényező a munkavállalók számára, hogy a cég folyamatos fejlődési lehetőséget biztosítson.

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo