A következő cikkben összeszedtük a hidegmegkeresések olyan jellemzőit, amik miatt a legtöbben ódzkodnak ettől a formától, de ha jól használod, akkor akár az előnyödre is fordíthatod.
Miért nem szeretik az emberek a hidegmegkeresést?
Sok névvel illetik a váratlanul bejelentkező üzletkötőket (porszívóügynök, biztosítós, házaló), mivel kialakult egy általános ellenszenv a rossz értékesítési stratégiákat alkalmazó egyének miatt. Ez főként arra vezethető vissza, hogy a nagyobb, multi cégek inkább a mennyiségi, mint minőségi szempontok szerint veszik fel az alkalmazottaikat. A betanításukra nem szánnak elég időt és számolnak a magas fluktuációval is.
Azok az üzletkötők, akik kezdőként nekivágnak ennek a munkának, de nem kapják meg hozzá a kellő alapokat, nem csoda, hogy sok esetben a tukmálós technika alkalmazásánál kötnek ki.
Szeretnél magabiztos tudással felvértezve nekivágni az értékesítésnek? Válogass a SalesKurzus.hu értékesítőkre szabott képzései közül, és válj mihamarabb profivá a szakterületeden!
Az létezik, hogy valaki fél a telefontól?
Igen! A telephóbia egy létező, diagnosztizált betegség. Azok, akik ettől szenvednek, jellemzően jól elboldogulnak a kommunikáció egyéb formáival. Szóval könnyedén beszélgetnek vagy akár chatelnek is, de amint a telefonálásra kerülne a sor, pánikszerű reakcióik vannak és próbálják azt elkerülni. Szóval legközelebb, ha valaki nagyon gorombán viselkedik veled a hidegmegkeresés során, tudd le annyival, hogy lehet, hogy ő is telephóbiában szenved, és lépj gyorsan tovább a következő, remélhetőleg lényegesen kedvesebb potenciális ügyfél irányába.
Csak lassan és fokozatosan!
A hideghívásra tekints úgy, mint bármilyen más célú ismerkedésre az életben. Mindig lassan alakul ki a szimpátia, nem azonnal vezényszóra. Gondolj csak bele: óvoda óta volt már olyan, hogy valakitől két ismerkedős mondat után megkérdezted, hogy lesz-e a legjobb barátod? És lehetőleg örökre! Nos, lehet, hogy túlzónak hat a példa, de ha a hideghívásból azonnali üzletkötést vársz, az legalább ekkora dőreség.
Az első hívás legyen mindig csak bemutatkozó jellegű, próbálj szimpátiát ébreszteni az ügyfélben, hogy a következő megkeresés alkalmával már könnyebben tudj a tárgyra térni. Ezzel a módszerrel sokkal kisebb valószínűséggel lesz elutasításban részed, és sokkal esélyesebb, hogy sikerül üzletet kötnöd.
Ne vedd magadra a nemeket!
A hideghívások esetében sokkal többször fordul elő az elutasítás. Fontos azonban már előre tudatosítani magadban, hogy ez nem feltétlenül neked szól, szóval ne állj neki lelki problémát gyártani emiatt, egyszerűen csak lépj tovább és folytasd a munkát ugyanolyan mosolygósan, ahogyan az első hívásnál tetted!