Tízből kilenc válaszadó ma már prioritásként kezeli a digitalizációt a stratégiai tervezés során, közel felük pedig jelentős forrásokat is szán a területre – derül ki az EY tanulmányából.
A technológiai fejlődéshez a megkérdezettek háromnegyede a saját kompetenciák megteremtése mellett felvásárlásokban gondolkodik. Sok vezető ugyanakkor még nem alakította ki azokat a folyamatokat, amelyek szükségesek ahhoz, hogy egy akvizícióból profitálni tudjon a szervezete.
Az új technológiák nemcsak az üzleti modelleket alakítják át, de a társadalom egészére is hatással vannak. Az innovatív megoldások fogyasztói elfogadására az egyik legjobb példát a légiközlekedés jelenti.
A repülőgépek automatikus irányítása mára bevett gyakorlat, az utasok teljesen megbíznak a robotpilótában, nem tesznek különbséget az emberi beavatkozás nélküli, illetve a pilóta által kontrollált üzemmód között. A repülés ráadásul, éppen az automatizáció miatt, a legbiztonságosabb utazási móddá vált. Minden megtett egymilliárd kilométerre vetítve ezerszer több kritikus baleset történik az utakon, illetve százszor több a vasúton, mint a légiközlekedésben.