Az adózók sok esetben nincsenek tisztában az elektronikus megbízólevél kézbesítési szabályaival és következményeivel, pedig sok múlhat azon, hogy ki és mikor nyitja meg az adóhatósági iratot – hívta fel a figyelmet hírlevelében a BDO Magyarország. A megbízólevél átvételének dátuma ugyanis több szempontból is meghatározó, hiszen megindítja az adóellenőrzést, a határidők is innen számítandóak, illetve bizonyos esetekben az önellenőrzés benyújtására is csak a megbízólevél átvételét megelőző napig van lehetőség.
Éppen ezért az ügyfélkapuval rendelkezőknek az elektronikus tárhelyüket folyamatosan figyelemmel kell tartaniuk, már csak azért is, mert a közelmúltban tovább bővült az elektronikus kapcsolattartás: már a tájékoztató levelek elektronikus megküldésére is lehetősége van a NAV-nak, így ilyen módon értesülhetnek az ügyfelek az ellenőrzés helyszínéről és időpontjáról, a vizsgált időszakról és adónemekről, továbbá azon iratokról, amelyek bemutatása az ellenőrzés folyamán szükséges.
Fentieket figyelembe véve, minden adózónak javasolt a meghatalmazotti kör felülvizsgálata, szükség esetén meghatalmazások visszavonása, módosítása, mivel a gyakorlat szerint az adóhatóság tetszőlegesen választ a meghatalmazott képviselők közül és küldi ki részére az elektronikus megbízólevelet. Ez pedig egyértelműen kockázatot hordoz magában, hiszen előfordulhat, hogy olyan személy részére küldik ki a megbízólevelet, aki nem rendszeresen ellenőrzi elektronikus tárhelyét, vagy aki már nem érdekelt a cég ügyeiben, így a cég előfordulhat, hogy nem, vagy nem időben értesül az ellenőrzés megkezdéséről, így akár önellenőrzési jogától is eleshet az ellenőrzés megkezdésével.