Markus Schramm, a BMW motorkerékpár-ágazatának vezetője a napokban mutatta be a hárommilliomodik BMW-motort, amely a konszern 50 éve alapított nyugat-berlini gyárában készült.
A kérdésre, hogy a motoroknál is az elektromos meghajtás a jövő, az igazgató (maga is szenvedélyes motoros) igencsak tartózkodóan válaszolt. Tekintettel arra, hogy – ellentétben más robbanómotoros járművekkel – a motorkerékpárokat még nem sújtják bizonyos hatósági szabályozások (azaz környezetvédelmi előírások), maradnak annál, hogy a vásárlónak „egyedülálló élményt kínáló” motorokat gyártsanak.
Ezt éppen a villanymotorok szerény teljesítménye, illetve a megtehető távolság korlátozza. Első,
Miközben a nagy túramotoroknál a BMW eddig átengedte a terepet a Harley-Davisonnak és az Indiannak, ez most változik: a gyár hamarosan bemutatja újdonságát.
Egyébként a Harley-Davidson januárban prezentálta első elektromos motorját, amelyet mintegy 31 000 euróért hoznak forgalomba Európában. A Harley, amelynek amerikai forgalma jelentősen csökkent, új, fiatal vásárlók megnyerését reméli az újdonságtól.
(Forrás: Süddeutsche Zeitung)