Búcsút vennének a papírmunkától a cégek

A kis- és középvállalkozások több mint 80 százaléka elbúcsúzna a papírhasználattól főként a számlázás, a pénzügyi jelentések készítése, jogi formanyomtatványok és humánerő-nyilvántartások menedzselése terén – derült ki a Xerox friss kutatásából.

Kép: freestock

A vállalkozások közel fele (46 százalék) úgy ítéli meg, hogy a papírigényes folyamatok rettentő időpazarló tevékenységek – derült ki a Xerox nemzetközi kutatásából. A német vállalkozásoknál dolgozók (51 százalék) töltik el ezekkel a legtöbb időt. Őket követik az amerikaiak (50 százalék), az angolok (43 százalék) és a franciák (37 százalék). Ugyanakkor a cégek nincsenek tisztában azzal, hogyan is digitalizálhatnák az adminisztrációjukat. Csupán ötből egynél ismerik a szóba jöhető megoldásokat. A többség inkább külső szakértő segítségét kéri a papírmentes rendszer kiépítéséhez. Mindemellett a kutatásból kiderül, hogy a vállalkozások számára az a legfontosabb, hogy a digitalizációval a hatékonyságuk növekedjen, és a költségeik csökkenjenek.

A jelen állás szerint a megkérdezett cégek 28 százalékánál zajlik előrehaladott tervezés a papír alapú folyamatok digitális átállítására vonatkozóan. A franciák járnak legelöl. Ott már a válaszadó vállalkozások 33 százalékánál konkretizálódik lassan a váltás menete. Az amerikaiak eléggé el vannak maradva.  A tengerentúlon még csak most kezdtek hozzá a digitalizációs tervek előkészítéséhez. Az összes, 1021 megkérdezett vállalat 12 százaléka pedig arról számolt be, hogy csupán 1–3 éven belül látnak neki a digitális dokumentumkezelés megvalósításához.

Csaknem egy mázsa papírt használunk évente
Magyarországon 1989 óta mindössze 20 tonnával nőtt a teljes papírfogyasztás (1989: 890 ezer tonna; 2010: 910 ezer tonna). Ez azt jelenti, hogy egy átlagos magyar 91 kg papírt használ el egy évben, amivel hazánk jelentősen az EU-átlag, 173 kg/év/fő alatt van – derül ki az I-COM átfogó papírpiaci elemzéséből.
A Xerox kutatása szerint a megkérdezett kis- és középvállalkozások körében egyre népszerűbbek a menedzselt nyomtatási szolgáltatások (MPS). A válaszadók 42 százalékának már van ilyen szolgáltatásra vonatkozó szerződése, míg 40 százaléknak szándékában áll MPS együttműködést kötni egy éven belül. Az elégedettségi faktor szintén magas. A felmérésbe bevont, MPS-t használó cégek 66 százaléka úgy nyilatkozott, hogy havonta több mint ezer dollárt költ nyomtatással összefüggő feladatokra, és ez a kiadás szignifikáns tételt jelent a költségvetésében. Viszont megerősítették, hogy az MPS révén sikerült a költségeiket, illetve a papírfelhasználásukat csökkenteni, valamint követhetővé váltak számukra a nyomtatási kiadások.

Szintén nagy reményekkel várják a kis- és középvállalkozások a mobilizációt. A megkérdezett cégek 23 százaléka gondolja úgy, hogy 2017 végére a mobil eszközök már teljes integrálódnak a vállalati munkafolyamatokba. Jelentősen bővülhet jövőre a mobil nyomtatást használók köre is. Jelenleg a megkérdezett vállalkozások 66 százalékánál már alkalmazásban van ez a szolgáltatás, Jövőre további 27 százalék tervezi a mobil nyomtatás beiktatását annak érdekében, hogy növekedjen a mobillá váló dolgozók produktivitása, illetve javuljon és gyorsabbá váljon az ügyfelek kiszolgálása.

A biztonság kérdése is a jövő év egyik prioritása lesz a kis- és középvállalkozásoknál – áll a Xerox felmérésben. A bizalmas vállalati adatok védelme kiemelkedően fontossá válik. Ennek megfelelően a megkérdezett cégek 56 százaléka a vállalati nyomtatókra és a multifunkciós berendezésekre is kiterjeszti az adatvédelmi stratégiáját.

Csak papíron papírmentes irodák
Nem a megtakarítás, nem a hatékonyság és nem is a környezetvédelem a legfontosabb vállalati szempontok a digitális irodával szemben. A szabályoknak való megfelelés mindennél fontosabb. Pedig az elektronikus iratkezelés tényleg zöldebb és ami még fontosabb: olcsóbb is.

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo