A nagyok csak nézik, ahogy a kínaiak lenyomják őket

Abban, hogy az elmúlt időszakban visszaestek mind az Apple, mind a Samsung mobileladásai, az egyre erősebb kínai versenytársaknak van fő szerepe.

Míg az Egyesült Államokban alig ismerik a Huaweit, a Xiaomit és társaikat, azok egyre jobban elterjednek Ázsiában és Európában, mivel az iPhone-okhoz hasonló teljesítményt nyújtanak – lényegesen alacsonyabb árért. Mivel a hazai piac telítődik, a mobilgyártók nagy erővel nyomulnak a potenciálisan igen széles lehetőséget kínáló francia, német, indiai és délkelet-ázsiai piacon.

Kép: Huawei

A Huawei a világpiacot vezető Samsung után immár a második helyen áll eladásaival a világban, és nagy a reklámban is: hangversenyeket támogat Görögországban, szponzora a litván kosárlabda-válogatottnak és a kölni Kína fesztiválnak. A Vivo, a külföldön kevéssé ismert nagy kínai mobilgyártó a tavalyi oroszországi labdarúgókupa támogatója volt.

A pekingi Xiaomit csak 2010-ben alapították, s 2018-ban már a 4. helyen állt eladásaival Európában, és az első helyen Indiában.

Megérzik az óriások, hogy ritkábban cserélünk telefont
Az Apple után a Samsung nyeresége is számottevően csökkent. Elemzők szerint a két óriáscég eladásainak visszaesése erősíti a gondokat, hogy a világgazdaság visszaesésétől kell tartani.
Ott annak is köszönheti sikerét, hogy saját boltjainak százait nyitotta meg falvakban.

Abban, hogy a kínai mobilok nem tudnak betörni az amerikai piacra, a politika is fontos szerepet játszik. Az amerikai kormány évek óta gátolja a Huawei mobiljainak és távközlési berendezéseinek elterjedését, azzal az indokolással, hogy azok a kínai hírszerzés érdekeit szolgálhatják.

Kínában, a világ legnagyobb mobilpiacán a Huawei áll az élen, utána a Vivo és az Oppo, egy vállalat két márkája következik. Az Apple csak az 5. helyen áll, míg a Samsungnak mindössze 1 százalék jut az óriási kínai piacból.

(Forrás: The New York Times)

Véleményvezér

Románia is lehagyott minket a várható élettartam statisztikákban

Románia is lehagyott minket a várható élettartam statisztikákban 

80 felett már nincs sok esélyünk.
A francia elnök szerint a kis nemzeti vállalatok versenyképtelenek a nagy globális cégekkel szemben

A francia elnök szerint a kis nemzeti vállalatok versenyképtelenek a nagy globális cégekkel szemben 

A francia elnök keményen beszólt az európai gazdaságpolitikának.
Az osztogató-fosztogató állam nagyon drága

Az osztogató-fosztogató állam nagyon drága 

A kormány tavalyi, többször módosított hiánycélja sem teljesült.
Jobbról és balról is immár Magyar Péter nemiségét firtatják

Jobbról és balról is immár Magyar Péter nemiségét firtatják 

Lassan mulatságba fullad a magyar elit kommunikációs vergődése.
Minimum nettó 800 ezer forintos fizetés a Lidlben

Minimum nettó 800 ezer forintos fizetés a Lidlben 

Nem álom, valóság.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo