A nagyok csak nézik, ahogy a kínaiak lenyomják őket

Abban, hogy az elmúlt időszakban visszaestek mind az Apple, mind a Samsung mobileladásai, az egyre erősebb kínai versenytársaknak van fő szerepe.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Míg az Egyesült Államokban alig ismerik a Huaweit, a Xiaomit és társaikat, azok egyre jobban elterjednek Ázsiában és Európában, mivel az iPhone-okhoz hasonló teljesítményt nyújtanak – lényegesen alacsonyabb árért. Mivel a hazai piac telítődik, a mobilgyártók nagy erővel nyomulnak a potenciálisan igen széles lehetőséget kínáló francia, német, indiai és délkelet-ázsiai piacon.

Kép: Huawei

A Huawei a világpiacot vezető Samsung után immár a második helyen áll eladásaival a világban, és nagy a reklámban is: hangversenyeket támogat Görögországban, szponzora a litván kosárlabda-válogatottnak és a kölni Kína fesztiválnak. A Vivo, a külföldön kevéssé ismert nagy kínai mobilgyártó a tavalyi oroszországi labdarúgókupa támogatója volt.

A pekingi Xiaomit csak 2010-ben alapították, s 2018-ban már a 4. helyen állt eladásaival Európában, és az első helyen Indiában.

Megérzik az óriások, hogy ritkábban cserélünk telefont
Az Apple után a Samsung nyeresége is számottevően csökkent. Elemzők szerint a két óriáscég eladásainak visszaesése erősíti a gondokat, hogy a világgazdaság visszaesésétől kell tartani.
Ott annak is köszönheti sikerét, hogy saját boltjainak százait nyitotta meg falvakban.

Abban, hogy a kínai mobilok nem tudnak betörni az amerikai piacra, a politika is fontos szerepet játszik. Az amerikai kormány évek óta gátolja a Huawei mobiljainak és távközlési berendezéseinek elterjedését, azzal az indokolással, hogy azok a kínai hírszerzés érdekeit szolgálhatják.

Kínában, a világ legnagyobb mobilpiacán a Huawei áll az élen, utána a Vivo és az Oppo, egy vállalat két márkája következik. Az Apple csak az 5. helyen áll, míg a Samsungnak mindössze 1 százalék jut az óriási kínai piacból.

(Forrás: The New York Times)

Véleményvezér

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.
Újabb megszorítás a szenzációsnak ígért évben

Újabb megszorítás a szenzációsnak ígért évben 

A betegek is pórul járnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo