A nagyok csak nézik, ahogy a kínaiak lenyomják őket

Abban, hogy az elmúlt időszakban visszaestek mind az Apple, mind a Samsung mobileladásai, az egyre erősebb kínai versenytársaknak van fő szerepe.

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Míg az Egyesült Államokban alig ismerik a Huaweit, a Xiaomit és társaikat, azok egyre jobban elterjednek Ázsiában és Európában, mivel az iPhone-okhoz hasonló teljesítményt nyújtanak – lényegesen alacsonyabb árért. Mivel a hazai piac telítődik, a mobilgyártók nagy erővel nyomulnak a potenciálisan igen széles lehetőséget kínáló francia, német, indiai és délkelet-ázsiai piacon.

Kép: Huawei

A Huawei a világpiacot vezető Samsung után immár a második helyen áll eladásaival a világban, és nagy a reklámban is: hangversenyeket támogat Görögországban, szponzora a litván kosárlabda-válogatottnak és a kölni Kína fesztiválnak. A Vivo, a külföldön kevéssé ismert nagy kínai mobilgyártó a tavalyi oroszországi labdarúgókupa támogatója volt.

A pekingi Xiaomit csak 2010-ben alapították, s 2018-ban már a 4. helyen állt eladásaival Európában, és az első helyen Indiában.

Megérzik az óriások, hogy ritkábban cserélünk telefont
Az Apple után a Samsung nyeresége is számottevően csökkent. Elemzők szerint a két óriáscég eladásainak visszaesése erősíti a gondokat, hogy a világgazdaság visszaesésétől kell tartani.
Ott annak is köszönheti sikerét, hogy saját boltjainak százait nyitotta meg falvakban.

Abban, hogy a kínai mobilok nem tudnak betörni az amerikai piacra, a politika is fontos szerepet játszik. Az amerikai kormány évek óta gátolja a Huawei mobiljainak és távközlési berendezéseinek elterjedését, azzal az indokolással, hogy azok a kínai hírszerzés érdekeit szolgálhatják.

Kínában, a világ legnagyobb mobilpiacán a Huawei áll az élen, utána a Vivo és az Oppo, egy vállalat két márkája következik. Az Apple csak az 5. helyen áll, míg a Samsungnak mindössze 1 százalék jut az óriási kínai piacból.

(Forrás: The New York Times)

Véleményvezér

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.
Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség

Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség 

Vége az Európai Unió elnéző magatartásának.
Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában 

Tragikusan teljesít az Orbán-kormány.
A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly 

Nem jön össze a kisebb infláció.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo