A nagyok csak nézik, ahogy a kínaiak lenyomják őket

Abban, hogy az elmúlt időszakban visszaestek mind az Apple, mind a Samsung mobileladásai, az egyre erősebb kínai versenytársaknak van fő szerepe.

Míg az Egyesült Államokban alig ismerik a Huaweit, a Xiaomit és társaikat, azok egyre jobban elterjednek Ázsiában és Európában, mivel az iPhone-okhoz hasonló teljesítményt nyújtanak – lényegesen alacsonyabb árért. Mivel a hazai piac telítődik, a mobilgyártók nagy erővel nyomulnak a potenciálisan igen széles lehetőséget kínáló francia, német, indiai és délkelet-ázsiai piacon.

Kép: Huawei

A Huawei a világpiacot vezető Samsung után immár a második helyen áll eladásaival a világban, és nagy a reklámban is: hangversenyeket támogat Görögországban, szponzora a litván kosárlabda-válogatottnak és a kölni Kína fesztiválnak. A Vivo, a külföldön kevéssé ismert nagy kínai mobilgyártó a tavalyi oroszországi labdarúgókupa támogatója volt.

A pekingi Xiaomit csak 2010-ben alapították, s 2018-ban már a 4. helyen állt eladásaival Európában, és az első helyen Indiában.

Megérzik az óriások, hogy ritkábban cserélünk telefont
Az Apple után a Samsung nyeresége is számottevően csökkent. Elemzők szerint a két óriáscég eladásainak visszaesése erősíti a gondokat, hogy a világgazdaság visszaesésétől kell tartani.
Ott annak is köszönheti sikerét, hogy saját boltjainak százait nyitotta meg falvakban.

Abban, hogy a kínai mobilok nem tudnak betörni az amerikai piacra, a politika is fontos szerepet játszik. Az amerikai kormány évek óta gátolja a Huawei mobiljainak és távközlési berendezéseinek elterjedését, azzal az indokolással, hogy azok a kínai hírszerzés érdekeit szolgálhatják.

Kínában, a világ legnagyobb mobilpiacán a Huawei áll az élen, utána a Vivo és az Oppo, egy vállalat két márkája következik. Az Apple csak az 5. helyen áll, míg a Samsungnak mindössze 1 százalék jut az óriási kínai piacból.

(Forrás: The New York Times)

Véleményvezér

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.
Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok

Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok 

EU-párti győzelem a moldovai választásokon.
Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött

Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött 

Elfajzott-e a Fidesz, ez a kérdés uralja a közbeszédet.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo