A Pólus 25 éve stabil pont az iparági szereplők között

A változatos bérlői mixnek és széles szolgáltatási palettának köszönhetően a Pólus Centernek a látogató közönsége kiemelkedően lojális: évente közel annyi ember fordul meg a bevásárlóközpontban, mint hazánk teljes lakossága, a bérlők bevételnövekedése pedig olyan arányú volt idén, hogy az a pandémia előtti utolsó év, 2019. azonos időszakának eredményeit is meghaladja.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A budapesti Pólus Center volt az első klasszikus bevásárlóközpontok egyike, amelyek forradalmasították a kiskereskedelmi szektort Közép-Kelet Európában. A Pólus tulajdonosa és üzemeltetője Magyarország vezető ingatlanfejlesztő és befektető nagyvállalata, a CPI Hungary Kft., amelynek anyacége, a CPI PG 20 milliárd euró összértékű portfólióval és 3.636.000 m2 bérelhető területtel rendelkezik.

A bevásárlóközpont sikerességének záloga, hogy a nyitás óta eltelt 25 évben rengeteg fejlesztést, felújítást, modernizációt hajtottak végre, ami segítette az új látogatói csoportok folyamatos bevonzását, így a ház éves szinten közel 10 millió látogatót fogad.

Magasabb kosárérték és növekvő bevételek

A Pólus Center célközönsége alapvetően a környező kerületekben és agglomerációban lakó családosokból, fiatalokból áll, akik a Covid-járvány alatt és után sem pártolt el a Pólustól, így a visszaesés kisebb mértékű volt, mint az iparág más szereplőinél.

„Azt tapasztaltuk, hogy megváltoztak a vásárlói szokások az elmúlt két évben. A látogatók sokkal céltudatosabbak, gyorsan, hatékonyan szerzik be a kívánt árut, szolgáltatást – meséli Kendelényi Gergely a Pólus Center retail asset menedzsere. – A pandémia első évében a látogatószám közel 20 százalékkal esett vissza, legfőképp a lezárásoknak köszönhetően, azonban az üzletek átlagos forgalma kevésbé csökkent. Ennek köszönhetően nőtt a vásárlói kosárérték. 2022-re újra elértük a 2019-es látogató számokat, és idén, a mai napig 24 százalék bevételnövekedést könyvelhettek el a ház bérlői a pandémia előtti időszakhoz képest.”

Ezek biztató adatok az egész hazai kiskereskedelemre nézve, még akkor is, ha az infláció folyamatosan húzza szűkebbre a vásárlók pénztárcájának zipzárját. De vajon érzékelnek-e visszaesést a Pólus Center méretű üzletközpontok üzemeltetői, bérlői?

„Az inflációs nyomást egyelőre inkább a bérlői tárgyalásokon, szerződéshosszabbításokon tapasztaljuk – árulja el Kendelényi. – A kiskereskedők sajnos már érzik az emelkedő beszerzési árakat, munkaerő költséget, illetve előre beárazzák a jövőbeni várható költségnövekedéseiket. Természetesen ennek is infláció felhajtó hatása van, hiszen a forgalmazott termékek árában is megjelenik a költségemelkedés. Szerencsére ez eddig még nem csökkentette a vásárlói bizalmat.”

Változó bérlői mix mellett is 100 százalékhoz közeli bérbeadottság

Kendelényi szerint a Pólus Center az elmúlt 3 évben stabilan hozta a 97 százalék körüli bérbeadottsági szintet, köszönhetően annak is, hogy a pandémia alatti és utáni időszaknak nemcsak vesztesei, de nyertesei is voltak a kiskereskedelmi szektorban. Bizonyos kategóriák, mint például szolgáltatás, sportcikk, ház- és lakásfelszerelés, drogéria, műszaki cikk egyértelműen jól jöttek ki az elmúlt évekből, így ők át fogják tudni venni a kevésbé szerencsés bérlők helyét a jövőben. Ez a tendencia a szakember szerint erősödni fog a jövőben is, nemcsak a Pólushoz hasonló központok esetében, hanem a teljes retail szektorban.

A változó bérlői összetétel vérfrissítést is jelent, és valószínűleg a vásárlói igényekre reflektál, így az új szolgáltatások, üzletek, termékfajták a látogatók megelégedésére kerülnek be egy-egy üzletház kínálatába. A Pólus Centerben, ahol hagyományosan magas a szolgáltatások aránya, további igénynövekedést tapasztalnak:

„A szépségápoláshoz kapcsolódó szolgáltatások és üzletek iránt, mint például fodrászat, barber shop, műkörmös üzlet, hajfonás, smink, szín- és stílustanácsadás folyamatos az érdeklődés. Nagyszámú látogatót vonz a klasszikusnak mondható filmszínház a rendszeres családi programjaival, valamint az ételudvaron található éttermek, kávézók változatos kínálata. Egyértelműen megnőtt az igény a minőségi környezetben eltöltött idő, valamint a közösségi programok iránt” – mondja a menedzser, hozzátéve, hogy a Pólus Center üzletei és szolgáltatásai elsősorban a családokra építenek, ugyanakkor mind kommunikációban, mind marketing kampányok tekintetében egyre nagyobb hangsúlyt fektet az üzemeltető az Y, Z és alfa generációk elérésére, igényeinek kielégítésére.

Versenyelőnyt jelent a környezettudatosság

Míg a korábbi években a bevásárlóközpontok esetében tapasztalható szűkös kínálat egységesen emelhette a retail területek értékét a bérlők számára, jelenleg az energiahatékony és környezettudatos üzemeltetés, illetve a hosszú távú tervezhetőség a központi kérdés, ami – főleg a nemzetközi bérlők esetében – alapvető elvárás lett.

„Korán ismertük fel cégcsoport szinten a jelentkező igényt a környezettudatosság, társadalmi felelősségvállalás és fenntarthatóság iránt, így a befektetői körökben manapság divatos ESG keretrendszer szem előtt tartása, alkalmazása, komoly versenyelőnyt jelenthet számunkra a piacon. A gyakorlatban ez megújult hűtő-fűtő rendszert, csökkentett és tudatosan felhasznált energiát és egy nagyteljesítményű napelem parkot jelent a Pólus Center számára, aminek fejlesztése elkezdődött és várhatóan be is fejeződik 2023 nyaráig. Ezenfelül cégszinten vállaltuk az üvegházhatású gázok csökkentését 30 százalékkal 2030-ig, és 100 százalékban megújuló energiaforrások felhasználására állunk át 2024-ig” – teszi hozzá Kendelényi Gergely.

(x)

 

 

Véleményvezér

Sok nagy okos már világháborút lát

Sok nagy okos már világháborút lát 

Az orosz ballisztikus rakéta bevetése egy teszt volt.
Súlyos higiéniai problémák miatt megbüntették a szekszárdi kórházat

Súlyos higiéniai problémák miatt megbüntették a szekszárdi kórházat 

A büntetés mértéke nevetséges.
Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo