Michel de Blust, az ECTAA (European Travel Agents’ and Tour Operators’ Association) főtitkára a szervezet budapesti közgyűlését követő háttérbeszélgetésen azt mondta: az elmúlt időszakban számos légitársaság ment csődbe, ami ráirányította a figyelmet az egységes szabályozás hiányosságaira. Akkor ugyanis, ha egy utazási iroda megy csődbe, van kötelezően előírt biztosítás az utasok kártalanítására, míg ha egy légitársasággal történik ugyanez, nincs biztosíték. Ezen a területen szükségesnek látják egy új, mindenkire érvényes szabályozás bevezetését – tette hozzá.
Az Air Berlin és Monarch légitársaságok csődje ismét rávilágított a problémára, ezért az ECTAA újra megkeresi a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetséget (IATA) és az uniós hatóságokat, hogy működő megoldást dolgozzanak ki a hátrahagyott utasok elszállítására és kártalanítására.
Erdei Bálint, a Magyar Utazási Irodák Szövetségének elnöke elmondta: szeretnék elérni, hogy más európai országokhoz hasonlóan, Magyarországon is legyen kötelező az utazási irodák számára az a típusú felelősségbiztosítás, amely az olyan esetekre nyújt fedezetet, mint a néhány évvel ezelőtt megtörtént egyiptomi autóbuszbaleset, amely sokakat érintett, és az utazásszervező cég csődjét is okozta.