8 százalékos forgalombővülés – van, ahol nem lehet lenyomni a dm-et

A magyarországi dm idén több, mint 8 százalékos forgalmi növekedést ért el a tavalyi év azonos időszakához képest. A diszkontlánc forgalma ezzel átlépte a 112 milliárd forintot, megőrizve piacvezető szerepüket a dekorkozmetika és parfüm kategóriákban. Idén egyedülálló kezdeményezéssel támogatták az induló hazai vállalkozásokat.

Görgey András, a dm ügyvezető igazgatója a vállalat évzáró sajtótájékoztatóján a 2019-es év eredményeit ismertetve elmondta, a konszern forgalmát a tavalyi gazdasági évhez képest közel 500 millió euróval növelték. Legnagyobb súllyal, 8367 millió euró forgalommal Németországban vannak jelen. A német piacot is beleszámítva a dm csoport így átlépte a 11 milliárd eurós határt. A konszern összes forgalma 11 195 millió euró volt az elmúlt gazdasági évben, ez a tavalyihoz képest 4,61 százalékos emelkedést jelent.

Az osztrák anyavállalathoz tartozó társországokban (úgymint Magyarországon, Csehországban, Szlovákiában, Szlovéniában, Horvátországban, Szerbiában, Bosznia-Hercegovinában, Romániában, Bulgáriában, Olaszországban és Macedóniában) a forgalom 8,9 százalékkal, 2828 millió euróval nőtt. A munkavállalók száma meghaladja a 21 ezret, akik összesen 1671 üzletben szolgálják ki a vásárlókat.

A konszern 13 európai országban található meg, köztük már Romániában is 105 üzlettel, illetve két éve Olaszországban, ahol 28 egységgel vannak jelen.

dm üzletek Európában

2019-ben a magyarországi üzletek száma nem változott, továbbra is 260 dm működik az országban, a munkatársak száma a tavalyi 2887 főről 2989 főre nőtt. A változatlan boltszám viszont nem azt jelenti, hogy ne nyitottak volna új üzleteket. Az elmúlt évben 2 új dm nyílt Magyarországon, további 4-et kibővítettek, megújult 17 üzlet képe, valamint a meglévő üzleteiket is korszerűsítették. A bezárt egységekkel így – ahogy Görgey András fogalmazott – egy minőségi csere történt. A jövőben is a minőségi expanzió lesz a hangsúlyos a dm számára, a vásárlóknak minél komfortosabb atmoszférát teremtve az üzletekben – tette hozzá Görgey.

Forgalom (Mio. €)

Nagyon mennek a drogériák és a saját márkás termékek

A kiskereskedelmen belül az utóbbi években a háztartási, vegyiáru és kozmetikai piac erőteljesen bővült a Magyarországon, ezen szegmensen belül a diszkontok és a drogériák fejlődnek a legdinamikusabban. Itt a dm továbbra is piacvezető – közölte Józsa Mariann cégvezető.

Ezt alátámasztja az is, hogy az elmúlt gazdasági évet tekintve a dm részaránya a teljes magyar drogéria piacon 49 százalékos részesedéssel bír, azaz a hazai drogériáknál minden 100 forintból 49 forintot a dm-ben költenek el a vásárlók.

A cégvezető elmúlt év újdonságai között sorolta a Sundance Men férfi napozó termékcsalád bevezetését, valamint egy újabb, prémium minőségű férfi márkát Seinz néven. A dm saját márkás termékeinek száma egyébként eléri a 4 ezret, ez a vásárlások során azt jelenti, hogy minden második eladott termék márkás termék.

A piackutatói eredményeket bemutatva Józsa Mariann elmondta, a Nielsen kutatása során arra keresték a választ, mely szempontokat vesznek figyelembe a fogyasztók a vásárlásnál során. Eszerint egy bolt választásánál elsődleges szempont, hogy a vásárolni kívánt termékek megtalálhatók legyenek az üzletben. Jelentős szempont továbbá a vásárlóknak az is, hogy egy hálózatnak milyen saját márkái vannak. A Nielsen felmérése szerint a dm dekorkozmetika és parfüm kategóriákban őrzi kiemelkedő piacvezető szerepét.

4 hónapig nem nyúlnak az árakhoz

A dm egyedi árpolitikával van jelen a piacon. Úgynevezett „tartós árak”-at kínálnak, vagyis nem rövid ideig tartó kedvezményeket, hanem minden nap a tartós ár garanciát biztosítanak. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy legalább 4 hónapig nem változtatnak a termékek árán.

Kezdő vállalkozásoknak adnak lehetőséget a piacra lépéshez 

Idén indult a dm Start! pályázata is. Ennek célja az volt, hogy a diszkontlánc új magyar és innovatív termékeket találjon, ezzel teret biztosítsanak az induló hazai vállalatoknak, startupoknak. A programban induló 83 pályázó közül végül 14 vállalat 40 terméke kapott helyet legalább fél évre a dm polcain. A termékek értékelésénél a fenntarthatóság kiemelt szempont volt, vagyis a termékek öko, natúr kozmetikai, valamint a mesterséges színezéktől mentes termékek legyenek.

1,3 millió törzsvásárló

A vásárlókkal való kapcsolattartás egyik domináns eleme a törzsvásárlói program. A tagokkal célcsoportra szabottan kommunikál a dm a nagyobb vásárlói elégedettség érdekében, és tájékoztatja őket a vonzó pontpromóciók lehetőségéről. Kanyó Roland, a cég marketing és PR menedzsere a programot ismertetve elmondta, a dm Activ Beauty nevet viselő programban a regisztrált tagok száma eléri a 1,288 millió főt.

A dm netes vásárlási megoldása szintén nagy súlyt képvisel az összforgalomban. A 10 400 terméket kínáló online shop forgalma mára már a legnagyobb forgalmú dm üzletek első harmadába került. Neten keresztül egyébként főleg háztartási-, baba-, szépségápolási terméket és állateledelt vásárolnak a legtöbben.

Véleményvezér

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos 

Különös pénzosztások az idegenforgalmi beruházások körül.
A korrupció rontja a boldogságindexet

A korrupció rontja a boldogságindexet 

Ötvenhatodik helyen a magyarok.
Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért

Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért 

Lombkoronasétány helyett ezúttal nádkoronasétány épült.
Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval

Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval 

A jogállamiság helyreállítása sok pénzt hozna.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo