8 százalékos forgalombővülés – van, ahol nem lehet lenyomni a dm-et

A magyarországi dm idén több, mint 8 százalékos forgalmi növekedést ért el a tavalyi év azonos időszakához képest. A diszkontlánc forgalma ezzel átlépte a 112 milliárd forintot, megőrizve piacvezető szerepüket a dekorkozmetika és parfüm kategóriákban. Idén egyedülálló kezdeményezéssel támogatták az induló hazai vállalkozásokat.

Görgey András, a dm ügyvezető igazgatója a vállalat évzáró sajtótájékoztatóján a 2019-es év eredményeit ismertetve elmondta, a konszern forgalmát a tavalyi gazdasági évhez képest közel 500 millió euróval növelték. Legnagyobb súllyal, 8367 millió euró forgalommal Németországban vannak jelen. A német piacot is beleszámítva a dm csoport így átlépte a 11 milliárd eurós határt. A konszern összes forgalma 11 195 millió euró volt az elmúlt gazdasági évben, ez a tavalyihoz képest 4,61 százalékos emelkedést jelent.

Az osztrák anyavállalathoz tartozó társországokban (úgymint Magyarországon, Csehországban, Szlovákiában, Szlovéniában, Horvátországban, Szerbiában, Bosznia-Hercegovinában, Romániában, Bulgáriában, Olaszországban és Macedóniában) a forgalom 8,9 százalékkal, 2828 millió euróval nőtt. A munkavállalók száma meghaladja a 21 ezret, akik összesen 1671 üzletben szolgálják ki a vásárlókat.

A konszern 13 európai országban található meg, köztük már Romániában is 105 üzlettel, illetve két éve Olaszországban, ahol 28 egységgel vannak jelen.

dm üzletek Európában

2019-ben a magyarországi üzletek száma nem változott, továbbra is 260 dm működik az országban, a munkatársak száma a tavalyi 2887 főről 2989 főre nőtt. A változatlan boltszám viszont nem azt jelenti, hogy ne nyitottak volna új üzleteket. Az elmúlt évben 2 új dm nyílt Magyarországon, további 4-et kibővítettek, megújult 17 üzlet képe, valamint a meglévő üzleteiket is korszerűsítették. A bezárt egységekkel így – ahogy Görgey András fogalmazott – egy minőségi csere történt. A jövőben is a minőségi expanzió lesz a hangsúlyos a dm számára, a vásárlóknak minél komfortosabb atmoszférát teremtve az üzletekben – tette hozzá Görgey.

Forgalom (Mio. €)

Nagyon mennek a drogériák és a saját márkás termékek

A kiskereskedelmen belül az utóbbi években a háztartási, vegyiáru és kozmetikai piac erőteljesen bővült a Magyarországon, ezen szegmensen belül a diszkontok és a drogériák fejlődnek a legdinamikusabban. Itt a dm továbbra is piacvezető – közölte Józsa Mariann cégvezető.

Ezt alátámasztja az is, hogy az elmúlt gazdasági évet tekintve a dm részaránya a teljes magyar drogéria piacon 49 százalékos részesedéssel bír, azaz a hazai drogériáknál minden 100 forintból 49 forintot a dm-ben költenek el a vásárlók.

A cégvezető elmúlt év újdonságai között sorolta a Sundance Men férfi napozó termékcsalád bevezetését, valamint egy újabb, prémium minőségű férfi márkát Seinz néven. A dm saját márkás termékeinek száma egyébként eléri a 4 ezret, ez a vásárlások során azt jelenti, hogy minden második eladott termék márkás termék.

A piackutatói eredményeket bemutatva Józsa Mariann elmondta, a Nielsen kutatása során arra keresték a választ, mely szempontokat vesznek figyelembe a fogyasztók a vásárlásnál során. Eszerint egy bolt választásánál elsődleges szempont, hogy a vásárolni kívánt termékek megtalálhatók legyenek az üzletben. Jelentős szempont továbbá a vásárlóknak az is, hogy egy hálózatnak milyen saját márkái vannak. A Nielsen felmérése szerint a dm dekorkozmetika és parfüm kategóriákban őrzi kiemelkedő piacvezető szerepét.

4 hónapig nem nyúlnak az árakhoz

A dm egyedi árpolitikával van jelen a piacon. Úgynevezett „tartós árak”-at kínálnak, vagyis nem rövid ideig tartó kedvezményeket, hanem minden nap a tartós ár garanciát biztosítanak. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy legalább 4 hónapig nem változtatnak a termékek árán.

Kezdő vállalkozásoknak adnak lehetőséget a piacra lépéshez 

Idén indult a dm Start! pályázata is. Ennek célja az volt, hogy a diszkontlánc új magyar és innovatív termékeket találjon, ezzel teret biztosítsanak az induló hazai vállalatoknak, startupoknak. A programban induló 83 pályázó közül végül 14 vállalat 40 terméke kapott helyet legalább fél évre a dm polcain. A termékek értékelésénél a fenntarthatóság kiemelt szempont volt, vagyis a termékek öko, natúr kozmetikai, valamint a mesterséges színezéktől mentes termékek legyenek.

1,3 millió törzsvásárló

A vásárlókkal való kapcsolattartás egyik domináns eleme a törzsvásárlói program. A tagokkal célcsoportra szabottan kommunikál a dm a nagyobb vásárlói elégedettség érdekében, és tájékoztatja őket a vonzó pontpromóciók lehetőségéről. Kanyó Roland, a cég marketing és PR menedzsere a programot ismertetve elmondta, a dm Activ Beauty nevet viselő programban a regisztrált tagok száma eléri a 1,288 millió főt.

A dm netes vásárlási megoldása szintén nagy súlyt képvisel az összforgalomban. A 10 400 terméket kínáló online shop forgalma mára már a legnagyobb forgalmú dm üzletek első harmadába került. Neten keresztül egyébként főleg háztartási-, baba-, szépségápolási terméket és állateledelt vásárolnak a legtöbben.

Véleményvezér

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.
Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok

Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok 

EU-párti győzelem a moldovai választásokon.
Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött

Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött 

Elfajzott-e a Fidesz, ez a kérdés uralja a közbeszédet.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo