1. Ügyfélkapus belépés lassú, akadozó, sikertelen
Minden regisztrációnál vagy belépésnél hosszú ideig tartott, míg az ügyfélkapus beléptetés megtörtént. Türelmesen kell várni, és/vagy többször kattintani a belépés gombra.Van akinél az inkognitóablakban megnyitott böngészőben már nem jelentkezik ilyesmi.
Mi azt tapasztaltuk, hogy első próbálkozásra csak tölteni próbál hosszan az ügyfélkapu. Aztán egyszer csak abbamarad a betöltés, de továbbra sem történi semmi. Na, ekkor megint rá kell bökni a belépés gombra, és akkor beenged - hívták fel a figyelmet az Online Számla Tudásbázis szakértői.
Többen jelezték, hogy ügyvédiiroda-tulajdonosaként nem engedi a rendszer regisztrálni őket. Az is előfordult, hogy külföldi születési hely, más hibásan vagy hiányosan nyilvántartott személyes adat miatt nem sikerült az ügyfélkapus azonosítás. Ilyenkor érdemes a NAV-nak jelezni a hibát, vagy
- a NAV Infovonalán (1819 telefonszám, 7. menüpont, 1. almenüpont – Jogszabály értelmezése, 2. almenüpont – Informatikai segítségnyújtás)
- vagy írásban a https://www.nav.gov.hu/nav/e-ugyfsz/e-ugyfsz.html elérési út alatt a levélküldés funkciónál a „Számla adatszolgáltatás, jogértelmezési kérdések” vagy a „Számla adatszolgáltatás, informatikai problémák” tárgy kiválasztásával.
Ha bejutsz, akkor a leánykori neveden szólít a rendszer?
Ha a belépést követően a születési nevet használja az oldal, azzal nincs semmi gond, nyugodtan továbbléphetsz. Így lett összerakva a rendszer.2. Érdemes előkészíteni az adóigazolványt, azaz az adóazonosító jelet
Ez az a bizonyos kis zöld kártyán szereplő szám, ami a regisztrációt végző magánszemélyt azonosítja. Nem összekeverendő a cég adószámával!3. Felhasználónév kiválasztása
Amikor túljutottál az azonosításon (beléptél az ügyfélkapuba, megadtad az adószámod), a Felhasználónév ellenőrzése részhez érsz. Fontos, hogy itt nem az ügyfélkapus felhasználói neved kell, hanem egy másik, amit most találsz majd ki, és amit az Online Számla-rendszerben használni szeretnél.NE LEGYEN benne: ékezetes betű, különleges karakter. LEHET benne: kis- és nagybetű ékezet nélkül és szám. Hossza minimum 6, maximum 15 karakter legyen.
Az ügyfélkapus felhasználói neved ettől a felhasználói névtől teljesen független. Viszont amikor az Online Számla felületen belépsz, szükséged lesz mindkét felhasználónévre és jelszóra.
4. Jelszó kiválasztása
NE LEGYEN benne: ékezetes betű, különleges karakter. LEGYEN MINDENKÉPP benne: kisbetű ékezet nélkül, nagybetű ékezet nélkül és szám. Hossza minimum 8, maximum 15 karakter legyen.5. E-mail-címek megadása után előfordulhat, hogy szóközt kell tenni
Fura módon nálam csak akkor érzékelte az e-mail-címeket a rendszer, ha a végén egy szóközt is tettem minden e-mail-címet kérő mezőben. Lehet, hogy ez a jelenség6. A telefonszám formátuma +36-tal kezdődhet
A telefonszámot csak ebben a formátumban fogadja el a rendszer: +3612345678 mobilszám esetén: +363055555557. Hiányzó adatok? Az adózó adatainál kötelező megadni a telefonszámot, de ha kihagyod, nincs róla hibaüzenet! Az automatikusan kitöltött címadatokat is ellenőrizd!
Ha egy *-gal jelölt kötelező mező nincs kitöltve, akkor nem tudsz továbblépni a folyamatban. Sajnos a szembántóan összefolyós, szürke szövegek és az apró betűk nem segítettek, hogy észrevegyem, hogy két helyen is kér telefonszámot a regisztráció során a rendszer.Hasonló gond lehet, hogy az adószám alapján automatikusan betöltött címadatokat néha javítani kell. A közterület neve és jellege mező kitöltése kötelező, ezért, ha üresen szerepel bármelyik, ki kell tölteni, ahhoz hogy be lehessen fejezni a regisztrációt.
Ha a székhelyhez helyrajzi szám van megadva, akkor a közterület neve és jellege nem kitöltött, így nem tudsz regisztrálni. Ebben az esetben írj levelet a nav.gov.hu oldalon a hibáról. (Készíthetsz képernyőfotót is a hibáról, amit mellékelve elküldhetsz a NAV-nak.)