A Magyar Nemzeti Bank (MNB) korlátozott terjedelmű – helyszíni ellenőrzést is magába foglaló – átfogó vizsgálatot végzett a Magyar Posta Életbiztosító Zrt.-nél (Posta Életbiztosító). A jegybank ennek során a 2019. január 25-től a vizsgálat lezárásáig tartó időszakot tekintette át.
Az MNB megállapította, hogy a biztosító nyilvántartási és ellenőrzési rendszere egyes esetekben nem támogatja a jogszerű működést. Így bizonyos élet- és nyugdíjbiztosítási termékeknél a kockázatviselés kezdetének nyilvántartása nem volt megfelelő, illetve a rendszer nem volt képes automatikusan kiszűrni inkonzisztens adatokat. A biztosítási szerződési feltételek kötelező tartalmi elemeivel összefüggésben a szerződés egyoldalú módosítása okainak tételes meghatározása, illetve a biztosítási esemény igazolhatóságának módja kapcsán azonosított hiányosságokat a jegybank.
A Posta Életbiztosító több tekintetben nem felelt meg az informatikai rendszer védelmének szükséges szintjét meghatározó jogszabályi rendelkezéseknek sem. E probléma volt látható például az IT-rendszerek verzióváltásának nyomon követése, a jelszókezelés, illetve az IT-elemek kritikus elemei zárt védelmére vonatkozó ellenőrzés terén.
Hiányosságok merültek fel a biztosító által kiszervezett egyes tevékenységek nyilvántartása, a kiszervezett tevékenységek minősítése, ellenőrzése és bejelentése kapcsán. Emellett a biztosító nem szabályozta átfogóan az esetleges csalások megelőzését, azok kezelését, s nem tartotta nyilván megfelelően dokumentálva az ilyen eseteket. Jelentős számú hiányosságot tárt fel emellett az MNB a biztosító több belső szabályzata – így a szervezeti és működési, termékfelügyeleti és irányítási, belső ellenőrzési szabályzat, továbbá a kockázatkezelési kézikönyv – tartalma kapcsán.