Délkelet-ázsiai üzleti lehetőség a magyar vállalkozások számára

Október végén zárul le a jelentkezés az Európai Bizottság által támogatott EU Business Avenues üzletfejlesztő program második üzleti hetére, amelynek célja, hogy a hazai vállalatoknak, elsősorban kkv-knak segítsen termékeikkel vagy szolgáltatásaikkal betörni a délkelet-ázsiai piacokra.

Kép:sxc.hu

Az EU Business Avenues üzletfejlesztő program részeként megrendezett második üzleti hétre a kortárs belsőépítészettel foglalkozó vállalatok jelentkezhetnek. Ezen belül különösen a belső világítás, kisbútorok, kész lakástextil, tapéta, szőnyegek, függönyök, illetve dekorációs elemek tervezésével, gyártásával vagy forgalmazásával foglalkozó vállalatok jelentkezését várják. (Jelentkezési határidő: 2014. október 31.)

A jövőre megrendezésre kerülő harmadik üzleti héten a környezetvédelem kerül majd előtérbe. Erre az üzleti hétre olyan vállalatok jelentkezését várják, amelyek tevékenysége az energia hatékony felhasználásához vagy a vízgazdálkodáshoz kapcsolódik.  (Jelentkezési határidő: várhatóan 2015. január eleje)

Dr. Márkus Csaba, a Deloitte Zrt. Kutatás-fejlesztési és Állami támogatások üzletágának igazgatója elmondta: A programba beválasztott vállalatok egy üzleti hétre utazhatnak Szingapúrba, opcionálisan választható kétnapos látogatással Vietnámba. A résztvevő cégek Szingapúrban szakmai kiállításon vehetnek részt, emellett különböző üzleti előadásokra, szakmai konferenciákra és a kapcsolatépítést segítő hivatalos fogadásokra is meghívást kapnak majd.

A program célja, hogy meghatározott iparágban tevékenykedő európai cégeknek - elsősorban kkv-knak - segítséget nyújtson abban, hogy termékeikkel vagy szolgáltatásaikkal megjelenjenek a délkelet- ázsiai piacokon, új befektetői kapcsolatokat létesítsenek, illetve személyesen is találkozhassanak potenciális ázsiai üzleti partnereikkel. A kiválasztott cégek költségeinek jelentős részét az Európai Bizottság finanszírozza, és segíti őket a programra történő felkészülés teljes folyamatában is.

A fizikai közelség növeli az eladást
Az exportáló vállalatok világszerte nagyobb arányban értek el bevétel- és profitnövekedést, mint a kizárólag belföldre fókuszáló cégek – áll egy friss felmérésben. Ám az igazi sikert az éri el, aki leányvállalatot vagy telephelyet hoz létre a célországban.
A programban résztvevő vállalatokra vonatkozó általános feltételek:
  • A cég alapítása óta legalább 5 év telt el, és a társaság legalább 3 évre visszamenőleg rendelkezik pénzügyi adatokkal
  • Tulajdonosi struktúráját tekintve teljes egészében vagy nagyobb részben valamely EU-tagországhoz köthető
  • Székhelye az Európai Unióban van
  • Tevékenysége megfelel a kijelölt iparág kritériumainak, akár gyártóként, alvállalkozóként, K+F- vagy mérnöki cégként (Tanácsadó cégek nem vehetnek részt a programban)
  • Fennállása alatt vett már részt üzleti tranzakcióban nemzetközi piacon
  • Jelen van a délkelet-ázsiai piacokon vagy rendelkezik ez irányú tervekkel
  • Rendelkezik erőforrásokkal a szingapúri/vietnámi piacokon történő megjelenéshez
A jelentkezés első lépése a www.businessavenues.euhonlapon keresztül az Expression of Interest elnevezésű formanyomtatvány kitöltése, amely körülbelül 15 percet vesz igénybe és a vállalat alapadatainak felvitelét jelenti. Ezt követően az EU Business Avenues csapat 48 órán belül visszajelzést küld arról, hogy a vállalat megfelel-e a jelentkezés alapkritériumainak. Magyarországon a Deloitte Zrt. feladata az EU Business Avenues program koordinációja és a potenciális érdeklődők felkutatása.

Véleményvezér

Svédország gazdasági csodája

Svédország gazdasági csodája 

A svédek nem másokra mutogatnak, hanem csak egyszerűen jól teljesítenek.
A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel

A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel 

Magyarország egyre jobban elszigetelődik Ukrajna ellenes álláspontjával.
Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo