A KÜRT Információbiztonsági és Adatmentő Zrt. - elismert ISO tanúsító cégekkel együttműködve -, hazánkban elsőként kezdi meg az ISO 20000 tanúsítvány megszerzésére pályázó cégek felkészítését és szabványi megfeleltetését. A szabvány ereje abban rejlik, hogy képes az üzleti oldal nyelvére lefordítani a "fekete doboznak" számító informatikai folyamatokat, rendszereket, döntéseket, kiadásokat, amivel komoly versenyelőnyhöz juthatnak az ISO 20000-et mielőbb bevezető cégek. A szabvány követelményrendszerét az ITIL "legjobb gyakorlat" ajánlásrendszere alapján dolgozták ki az ISO szakemberei.
Az ISO 20000 célja, hogy az üzleti igényeket egyértelműen leképezhetővé tegye az IT számára. A tisztán definiált igények, folyamatok és felelősségi körök többek között lehetővé teszik az ISO 20000 tanúsítvánnyal rendelkező cégek számára, hogy a szolgáltatásra felhasznált erőforrásokat optimumon üzemeltessék. A szabvány másik előnye, hogy átláthatóvá válnak az üzleti döntéshozók számára az informatikát érintő döntéseik közép illetve hosszú távú következményei is.
Az ISO 20000 tanúsításra való felkészülés olyan tevékenységek elvégzését foglalja magába, mint például a sérült szolgáltatások lehető legkorábbi visszaállítása, az incidensek számának csökkentése proaktív probléma megoldási módszerekkel, a szervezet informatikai eszközeinek naprakész nyilvántartása és összefüggéseinek ismerete, az informatikai szolgáltatások folytonosságának biztosítása, és a szolgáltatás alapú pénzügyi elszámolás kialakítása.
Az ISO 20000-re felkészített vállalatoknál már kezdetben átlagosan 20%-os költséghatékonyság növekedés tapasztalható, míg a helpdesk kb. 30%-al kevesebb a felhasználói bejelentést regisztrál (ezen belül a panaszok/új kérések aránya csökken), az informatikai rendszerben bekövetkező incidensek száma pedig nagyságrendileg 25%-al csökkenthető.