Érték a digitális védelem

Megjelentek a Deloitte immár hagyományos, évente készülő előrejelzései a telekommunikációs, média és technológia (TMT) szektorra, az idén hetedik alkalommal. A bemutatott tendenciák világszinten jelentkeznek ugyan, mégis számos trend érinti közvetlenül is a közép-európai és a magyar piacokat.

A TMT iparág 2008-as előrejelzésének legfontosabb megállapításait Kigyós Zsuzsa foglalta össze, amely alapján elmondható, hogy az iparágak szereplőinek 2008-ban is izgalmas kihívásokkal kell szembenézniük.  Az amerikai hitelpiaci válság hatására például a feltörekvő országok mobilpiaci szereplői egyre inkább foglalkoznak felvásárlásokkal, felmerül a GPS és a mobil telefon kombinált szolgáltatásainak lehetősége, a digitális adatvédelem a felhasználók számára felértékelődik, az online hirdetési piac komoly akadályokba ütközhet, a mozi a digitalizáció lehetőségeivel más típusú szórakozási formává válhat. A fiatalok után ismét fontossá válik az idősebb generáció, csakúgy ahogy a technológiai szektor mozgatói közé bekerül a környezettudatosság.

A digitális védelem egyre értékesebb

Az első személyi számítógép megjelenése óta egyrészt exponenciálisan megnőtt a PC-ken tárolt adatmennyiség, de legalább ilyen mértékben nőtt ezen adatok értéke és jelentősége is. Az értékeket pedig meg kell védeni, így 2008-ra egyre népesebbé válik azon felhasználók tábora, akik számítógépük élettartama alatt többet költöttek már vírusvédelemre és internetbiztonságra, mint amennyibe a gépük eredetileg került. Ez a trend valószínűleg nem áll majd meg a személyi számítógépeknél, s ugyanez a tendencia érvényesül az MP3 lejátszók, mobiltelefonok, asztali DVD felvevők és külső tárolóegységek esetében is, mert bár különböző formátumokkal dolgoznak, közös bennük, hogy napjainkban mind értékesebb adatok tárolására használják őket.

A digitális térhódítással kapcsolatban Bodor Kornél elmondta, hogy a TMT szektor folyamatos változásai kihatással vannak a pénzügyi beszámolókra is, miközben az egyik legfontosabb momentum továbbra is az adatbiztonság: "A TMT szektorban működő társaságok belső pénzügyi beszámolóinak összeállításában, s ellenőrzési folyamataiban jelentős szerepet játszik a gazdálkodással kapcsolatos adatok feldolgozása, lekérdezhetősége, mint ahogy ezen adatok biztonságos, külső fél által nem hozzáférhető ellenőrzése és tárolása is. A közelmúltban külföldön történt nagyobb személyes adatvesztéssel járó botrányok erre különösen felhívták a társaságok figyelmét."

Buktatók várnak az online hirdetésekre

Az online hirdetés fennállásának 15. évfordulóját ünnepli 2008-ban - az első banner eladása óta az online reklámozás 42 milliárd dolláros iparággá nőtte ki magát.  Mégis úgy tűnik, 2008-ban az online hirdetések piacán sokasodnak az akadályok. Az egyik ilyen akadály a fogyasztók fokozódó ellenszenve az online hirdetési forma ellen; a másik pedig a felhasználók növekvő ellenérzése az online szokásaik nyomon követése miatt. A hirdetőknek lépniük kell s 2008-ban fel kell hívniuk a felhasználók figyelmét az internetes hirdetés előnyeire - gondoljunk például az ingyenes tartalmakra és szolgáltatásokra.  A szektornak gondosan figyelemmel kell kísérnie a szabályozást, hiszen minél sikeresebbé válik az online hirdetési forma, annál nagyobb figyelmet fordítanak majd a szabályozó hatóságok az ellenőrzésére, továbbá fokozott versenyre kell felkészülni a hagyományos hirdetési piac részéről is.

Véleményvezér

Hátul kullog Magyarország a diplomások számában

Hátul kullog Magyarország a diplomások számában 

A populizmus melegágya az iskolázatlanság.
Fülön csapták Orbán Viktor barátját

Fülön csapták Orbán Viktor barátját 

Az ellenzék ezúttal ártatlan.
Nőtt Ukrajna támogatottsága Európában

Nőtt Ukrajna támogatottsága Európában 

Az ukránok állnak győzelemre, legalábbis Európában.
Amerika ellen konspiráló kommunista diktátorokkal menetelt együtt a magyar külügyminiszter

Amerika ellen konspiráló kommunista diktátorokkal menetelt együtt a magyar külügyminiszter 

1956 népének külügyminisztere együtt ünnepelt egy volt KGB ügynökkel.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo