Biztonságosabb kibergyereknek lenni

A Trend Micro Inc., a társadalmi szerepvállalás jegyében elindította új, világméretű kezdeményezését, melynek célja, hogy felhívja a fiatalok, a szülők és a tanárok figyelmét az internetbiztonság fontosságára, amellyel a "kibergyerekek" generációja nap mint nap szembesül.

A XXI. századi fiatalok életének szerves részét képezi az internethasználat. Az olyan közösségi oldalak, mint például a Facebook vagy a MySpace nagyon népszerűek. A 12-17 éves korosztály közel 60%-ának van profilja ilyen oldalakon, és körülbelül 14%-uk kapott már kéretlen üzeneteket. Bár az "online ragadozók" óriási médianyilvánosságot kapnak, a fiatalokat leginkább fenyegető veszélyt az online zaklatások, az "internetes ugratások" (amit az interneten szörföző tizenévesek 32%-a már megtapasztalt), illetve a felhasználók által létrehozott, nem megfelelő tartalmú anyagok közzététele jelentik.

Ebben a kétirányú közegben a fiatalokat fenyegető internetes veszélyek nem csak azok, amelyek eljutnak hozzájuk (akár emberek által okozott, akár digitális fenyegetések, például vírusok, férgek vagy kémprogramok), hanem az interneten megosztott személyes adatok jelentette veszélyekkel is számolni kell. A veszély fennállásának megértésével, tudatos gondolkodással, valamint a megfelelő biztonsági technológiák használatával a fiatalok elkerülhetik, de legalábbis nagymértékben csökkenthetik ezeket a veszélyeket.

A Trend Micro nemrég partneri megállapodást kötött a Childnet International és a ConnectSafely.org szervezetekkel. A londoni székhelyű Childnet célja, hogy bemutassa a gyermekek számára megfelelő minőségi internetes tartalmakat, valamint azon technológiákat, amelyekkel világszerte megteremthető a biztonságos internet böngészés a gyermekek számára.

A törvényhozókkal is együttműködnek az olyan irányelvek kidolgozásában, amelyek elősegítik az internetbiztonságot. Az Egyesült Államokban létrehozott ConnectSafely.org egy olyan fiatalok biztonságát célzó fórum és információforrás, amely a fix és mobil közösségi webhelyekkel foglalkozik. Célja, hogy hírek, tippek, videók és más források segítségével információt szolgáltasson a szülőknek, tanároknak és másoknak az internetes és mobil közösségi portálokról.

Véleményvezér

Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.
Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper 

Gigászi gyümölcsárak a piacokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo