Végre egy jó hír! Csökkentek a díjak!

A Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH) által 2006 tavaszán bevezetett - az ADSL-szolgáltatás kiskereskedelmi árain alapuló - nagykereskedelmi árszabályozás hatására a piacon a verseny erősödött és a növekvő sávszélesség mellett csökkentek a fogyasztói árak - mondta Pataki Dániel, az NHH elnöke, miután az NHH Tanácsa a napokban már ötödik alkalommal tette közzé az ADSL-szolgáltatás szabályozott nagykereskedelmi árait.

700 ezer előfizető

Az úgynevezett retail minus (RM), azaz a szolgáltatás kiskereskedelmi árain alapuló nagykereskedelmi árszabályozás keretében megjelent legfrissebb nagykereskedelmi árak a 2007 első félévi kiskereskedelmi árakból indulnak ki. 2007 első félévének végén Magyarországon több mint 1,1 millió szélessávú (ADSL és kábelmodemes) internet-hozzáférés volt  a 2005. végi 584 ezer és a 2004. végi 370 ezer után. Az RM szabályozással érintett ADSL-hozzáférések száma két és fél év alatt közel megtriplázódott és 2007 júniusára 690 ezer fölé emelkedett. A félév végén Magyarországon a telefonvonalak több, mint  20 százalékán vettek igénybe az előfizetők ADSL-szolgáltatást,  de van olyan szolgáltatói terület is, ahol minden harmadik vonalon volt szélessávú internet-hozzáférés. (Amerikában az átlag 50 százalék volt már év elején...)


Az RM módszer bevezetésével 2006-ban az NHH Tanácsának az volt a célja, hogy a hatékonyan működő internetszolgáltatók mind az öt kötelezett nagykereskedelmi szolgáltató - Emitel, Hungarotel, Invitel, Magyar Telekom (T-Com) és Monortel - területén megfelelő árréssel igénybe vehessék a nagykereskedelmi szolgáltatást, és így versenyképes ADSL-ajánlatokkal jelenhessenek meg. Ez 2007 első félévére valósult meg, ekkortól ugyanis mind az öt kötelezett szolgáltató szolgáltatási területén több kiskereskedelmi ajánlat közül lehet választani.

Erősödő verseny, csökkenő árak

A retail minus módszer bevezetése előtt csak a Magyar Telekom és az Invitel területén volt verseny a kiskereskedelmi ADSL-szolgáltatást nyújtó cégek között, míg ma már az egész országban van lehetőség alternatív szolgáltatót választani. Az egyes szolgáltatási területeken eltérő számban, de összesen 24 internetszolgáltató kínál ADSL-szolgáltatást. 2006 júniusában az ADSL-előfizetők 96 százaléka a Magyar Telekom és az Invitel körzeteiben vette igénybe a szolgáltatást. Mára a Magyar Telekom és Invitel területek részesedése 92 százalékra csökkent.

A szabályozás bevezetése óta a legnépszerűbb (jellemzően 1 Mbps sávszélességű) csomagok nagykereskedelmi árai 2-51 százalékkal mérséklődtek. A kisebb csökkenés az alacsony sávszélességről induló és folyamatosan (néhol két-háromszorosára) bővülő csomagok esetén figyelhető meg, míg az új csomagok ma már lényegesen alacsonyabb árakon jelennek meg a piacon, mint 2005-2006-ban. A legnépszerűbb csomagok átlagára az első RM határozatnál 7254 Ft/hó volt, a negyedik határozat idején ez 6348 Ft/hó volt, az ötödik határozat alapját jelentő 2007 első félévében pedig az ilyen új csomagok ára 4362 Ft/hó volt. (Ezek persze a magyar árak: van, ahol 100 Mbps-ért havonta 10 ezer forintot kell fizetni... - a szerk.)A kábelmodemes hozzáférések ára az ADSL-árakkal együtt csökken, erősítve a versenyt a szélessávú internetpiacon.

Véleményvezér

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál 

Milliárdok folytak a kanálisba.
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?

Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül? 

Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?
Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump

Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump 

A republikánus mennyországnak bealkonyult.
Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo