A BEA Systems hamarosan megjelenteti BEA WorkSpace 360 fok elnevezésű termékcsaládját, mely a szolgáltatásorientált architektúrák kialakításához és működtetéséhez egységes munkateret biztosít valamennyi szereplő számára. Segítségével az elemzők, tervezők, fejlesztők és üzemeltetők új típusú együttműködése valósítható meg - adta hírül az Alerant ZRt., a BEA-termékek magyarországi disztribútora.
A nagyvállalatok napjainkban ügyfeleik, partnereik és munkatársaik számára a szolgáltatások igen széles körét nyújtják. Fontos tehát, hogy a szolgáltatásokat könnyen tudják létrehozni, menedzselni, azok a későbbiekben újrafelhasználhatóvá váljanak. E feladatok megoldását teszi lehetővé a szolgáltatásorientált architektúra technológiája. A megfelelő szolgáltatásorientált architektúra-infrastruktúra kialakítása és továbbfejlesztése nemcsak informatikai megközelítést igényel, részt vesznek benne az üzleti folyamatok elemzői, tervezői is. Informatikai oldalról a szolgáltatásorientált architektúra a tervezéstől kezdve, a fejlesztésen keresztül, az üzemeltetésig valamennyi szereplő együttes munkáját kívánja meg. A szolgáltatásorientált architektúrák kialakítása során a legnagyobb kihívást e szervezeti egységek együttműködése, az általuk kezelt folyamatok átláthatósága jelenti. Olyannyira, hogy egy közelmúltban készült felmérés szerint a szolgáltatásorientált architektúra bevezetés legnagyobb akadályának a cégek azt tartották, hogy szervezetüket nem tudják az új struktúrának megfelelően átalakítani.
A BEA 2007-ben piacra kerülő termékcsaládja együttműködő környezetet biztosít majd teljes szolgáltatásorientált architektúra szervezeti egységek számára, ahol az üzleti és informatikai szakemberek saját szempontrendszerük szerint dolgozhatnak. A csoportszempontok figyelembe vételén túl, a BEA WorkSpace 360 fok lehetővé teszi, hogy a szervezeti egységek közösen oldják meg a problémákat, valamint biztosítja a valós idejű update-eket az aktuális igényeknek megfelelően. A munkatér átfogó szolgáltatásorientált architektúra életciklus menedzsmentet biztosít, ahol minden szereplő elérheti a számára szükséges információt, és megfelelő rálátást kap arra, hogy tevékenysége hogyan hat más területekre, illetve az architektúra és a folyamatok egészére. Ez a teljes körű, 360 fokos látásmód biztosítja a vállalatok számára, hogy átlépjenek a szervezeti korlátokon.
A WorkSpace 360 fok számos lehetőséget nyújt a szolgáltatásorientált architektúra -életciklusban résztvevők számára. Az üzleti elemzők meghatározhatják, kialakíthatják és folyamatosan ellenőrizhetik az üzleti folyamatokat, nyomon követhetik a fontosabb teljesítménymutatókat. Biztosítja a rendszertervezők számára, hogy értelmezzék az üzleti követelményeket, és a szolgáltatásorientált kereteknek, valamint a rendszertervezési igényeknek megfelelően alkalmazzák azokat. A fejlesztők számára lehetővé válik, hogy együttműködjenek a rendszertervezőkkel, és elvégezzék a kívánt fejlesztéseket. Az üzemeltetés pedig átláthatja és ellenőrizheti a szolgáltatásorientált architektúra működési kihatásait.