Üzleti intelligencia a marketingben
Kiélezett versenykörnyezetben a sikeres marketingtevékenység alapvető feltétele a fogyasztók alapos ismerete. Az üzleti intelligencia alkalmazásával jobban megismerhetők a fogyasztók jelenlegi és jövőbeli igényei, előre jelezhető magatartásuk, illetve jobban jellemezhetők az egyes piaci szegmensek. A pontos információk segítségével könnyedén kiaknázhatóvá válnak a piaci rések. A jól előkészített, megalapozott döntés a marketing területén is versenyelőnyt biztosít.
Az IDC marketingvezetők körében végzett kutatása (CMO Tech Marketing Barometer - készült 2006. február-március között, 350 páneurópai vállalat marketingvezetőjének megkérdezésével) alapján egyértelműen kimutatható a kapcsolat a marketing területén végzett üzleti intelligencia beruházások és a marketing osztály teljesítménye (ROMI = Return on Marketing Investment, marketing befektetés megtérülési rátája), valamint a vállalat pénzügyi eredményei között.
A kutatás szerint az üzleti intelligenciát alkalmazó marketing szervezetek 16 százalékkal pontosabban ismerik a fogyasztói igényeket, és 24 százalékkal hatékonyabban jelzik előre a fogyasztói magatartást, azokhoz képest, akik nem élnek az üzleti intelligencia lehetőségeivel. Ez vállalati szinten bevétel-növekedésben, a piaci részesedés emelkedésében, a márkaérték erősödésében, a fogyasztói hűség kiépítésében, és új fogyasztók megnyerésében nyilvánul meg.
Az új termék bejelentését megelőzően világszerte több, mint 4400 marketingalkalmazást telepítettek. A vállalat marketingtevékenységet támogató termékeinek körét bővíti legújabb, SAS for Marketing Performance Management szoftvere. Az új termék a marketingprogramok, fogyasztók, üzleti/pénzügyi mutatók és a marketing folyamat területeire vonatkozó Teljesítmény Kulcs Mutatók (KPIs) segítségével támogatja a hatékony marketingtevékenységet. A cég új alkalmazása adattárház megoldással, valós idejű adatintegrációs alkalmazásokkal, hatékony adattárolási és jelentéskészítő eszközökkel segíti a marketingvezetők munkáját, valamint a szervezet minden szintjén elérhetővé teszi a releváns információkat.
Vezetők és lemaradók
Az IDC kutatása alapján elsősorban a vezető vállalatok ismerték fel az üzleti intelligenciában rejlő lehetőségeket, s nagy szakadék tátong a piacvezetők és a követők, illetve lemaradók között. A követő és lemaradó vállalatok részéről is felmerül az igény a hatékonyabb marketingtevékenység iránt, de míg ezek a vállalatok a jelenbeli profit maximalizálására törekszenek, a vezetők hosszú távon gondolkodnak, így az üzleti intelligencia alkalmazását is hosszú távon megtérülő befektetésnek tekintik.