Tovább növekszik a vetítéstechnikai piac az idén

A hazai vetítés- és demonstrációtechnikai piac két meghatározó szereplője, a GALAX Vetítéstechnikai Kft. és a 3M Hungária Kft. elkészítette 2004-es piaci előrejelzését. Eszerint teret nyernek a projektorok és a legújabb multifunkciós kivetítők, valamint látványosan bővülni fog a házimozi célú kivetítők piaci szegmense

A vetítéstechnikai piac 2003-ban robbanásszerűen fejlődött és alakult. A prezentációs területet korábban jellemző, klasszikus írásvetítőt (szintén 3M fejlesztés, de még 1961-ből) ma már legfeljebb iskolák használják, azt is főleg olcsóságuk, illetve a már fólián meglévő anyagok miatt. Ezzel párhuzamosan nyernek teret a különböző prezentációs projektorok, illetve a legújabb fejlesztésű, különböző kommunikációs eszközöket integráló Wall Display (ez utóbbi magába foglal egy kivetítőt, egy digitális táblát, egy táblamásolót, egy falitáblát, hangosítást, és magát a vetítő vásznat).

A projektorok piaca hangsúlyosan kettévált. Növekedtek a lehetőségek a különböző állami és EU alapok által kínált pályázatok elnyerésére, így egyre inkább a modern és színvonalasabb oktatást, bemutatókat lehetővé tévő prezentációs kivetítők irányába mozdítja a beszerzéseket, ennek eredményeként a kereslet ezek irányában is növekszik. A másik, talán még látványosabb fejlődést produkáló vonal a már nem csak a módosabbak szórakozási igényeit szolgáló házimozi célú kivetítő. A piacon jelenleg több olyan modell is kapható, melyek ára egy jobb minőségű TV árával vetekszik. Az igényekre reagálva a 3M egy elérhető árú, kifejezetten házimozizásra szánt családot dob piacra, de várhatóan a többi gyártó is előrukkol hasonló fejlesztéssel, amelyek 2004-ben már elérhetőek lesznek. A kis méret és alacsony zajszint, valamint a kifinomultabb formatervezés egyre inkább elvárás ezekkel az eszközökkel szemben – a 3M ennek megfelelően új termékcsaládját egyenesen Pininfarinával terveztette meg. A digitális megjelenítő termékcsoporton belül a technológiai fejlődés egyik biztos iránya a wireless (drótnélküli) technológia térnyerése, és szinte természetes a képminőség javulása mellett a folyamatos súlycsökkenés, amely a hordozhatóságot teszi könnyebbé.

Jóri Csaba, a 3M Hungária kommunikációs vezetője szerint az üzleti szféráét messze meghaladja majd a magánszféra beszerzéseinek növekedési üteme, és ez a tendencia a közeljövőben biztosan folytatódik. Az oktatási szféra lassan, de biztosan szintén közelít a prezentációs projektorok irányába, tovább növelve a keresletet. Bár a termékek jellemzően évről évre olcsóbbak, még mindig a felső árkategória képviselői maradnak a már említett Wall Display-en kívül a különböző plazma megjelenítők is. Az általános árcsökkenés eredményeként az üzleti felhasználók között nagyobb felvevőpiacot képvisel majd a kis- és középvállalati szegmens.

A piac elsősorban a lakossági beszerzéseknek köszönhetően tovább növekszik, amely növekmény ugyanakkor a volumenre, és nem az árbevételre vonatkozik, mert az árerózió (átlagban 20%) és a volumennövekedés várhatóan kiegyenlítik egymást. A növekedés ellenére a gyártók és forgalmazók helyzete vélhetően nem lesz könnyebb. Az erősödő piac fokozza a versenyhelyzetet, így az árbevételekből jóval többet kell fejlesztésre fordítani, mint korábban, és nem csak a termékek vételára, hanem az árrés is csökken. Ráadásul a gazdasági megszorítások miatt a termékek beszerzése – a marketing költséghez hasonlóan – az elsők között kerül felfüggesztésre.

A piacon egy másik jelenség is megfigyelhető. A dinamikusan növekvő kereslet magával hozza a gyengébb minőségű, megfelelő szerviz hálózattal nem rendelkező távol-keleti „noname” eszközök megjelenését. Eközben a potenciális üzletre a nagy számítástechnikai gyártók is rámozdultak, és olcsó, dömpingáras termékekkel árasztják el a piacot.

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo