Tolvajok az online hirdetésblokkolók?

Hirdetésblokkolóval felszerelt felhasználók csorbítják a netes tartalomszolgáltatók hirdetési potenciálját. Mennyire legális ez?

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Közösen rendezett konferenciát az internetes marketingről a Google a magyar internetes kereskedők "Szövetség az Elektronikus Kereskedelemért" (SzEK) nevű egyesületével. November 22-én Budapesten rendezett konferenciát a Google, és a főleg hazai internetes kereskedőket és az online piaccal foglalkozó cégeket, szakembereket tömörítő szervezet, a Szövetség az Elektronikus Kereskedelemért.

Novák Péter, a Magyar Reklámszövetség internet-tagozatának vezetője elmondta, hogy az online hirdetési piac ma Magyarországon mintegy 13-14 milliárd forintot tesz ki, ami a teljes reklámtorta hozzávetőleg 7-8%-a. Ez az összeg becslések szerint 2010-re meghaladja a 26 milliárd forintot, ami körülbelül 13%-os részesedést jelent. Novák Péter kitért arra is, hogyan változtak meg a médiafogyasztási szokások az online világ előretörésének hatására: az internetezők egyértelműen kevesebb időt töltenek tévézéssel, mint a világhálót nem használók. A jelenleg domináns hirdetési módszereket elemezve kiderült, hogy ezek nem túl hatékonyak, hiszen a netes bannerekre és pop-up reklámokra a felhasználók 47,1, illetve 59%-a teljesen immúnis.

Szutor Ferenc a hirdetésblokkolás elleni küzdelem rejtelmeibe vezette be a hallgatóságot, elmagyarázta, hogy min alapul maga a blokkolás és eddig hogyan próbáltak védekezni ellene. Az előadás valódi témája egy olyan módszer volt, amelynek segítségével a későbbiekben az Adverticum hálózatában - illetve jelenleg csak a Prim Online-on - sikerül kiiktatni a hirdetésblokkoló rendszereket, biztosítva ezzel, hogy a hirdetések eljussanak minden felhasználóhoz.

Terjed az interaktív marketing

Cziráki Kata, a Carnation médiatervezője elmondta hogyan zajlik egy profi internetes médiakampány, ha azt nem házon belül, hanem egy ügynökséggel karöltve intézik. Ehhez a témához szorosan kapcsolódott Végvári Imre, az Arcus Interactive Group kommunikációs igazgatója szerint az interaktív marketing világszerte viharos gyorsasággal terjed, hiszen 2006-ban az USA-ban a hagyományos média- és reklámbevételek 4,2, az online hirdetések 23,1%-kal nőttek. A fenti trend Magyarországot sem hagyta érintetlenül: a Szonda-Gfk 2007. első félévére vonatkozó közös médiaanalízise szerint az első 12 legnagyobb elérést nyújtó média közül hat már az interneten található.

Sziebig Péter, a Klikkmánia vezető tanácsadója az ügynökségek szerepét mutatta be a keresőmarketing területén, majd egy esettanulmány segítségével vázolta fel egy tipikus hirdető fejlődéstörténetét, végül pedig általános piaci körképet adott a hazai helyzetről.

Délutáni brainstorming

A délután folyamán a Google két előadója, Stekkelpak Zoltán és Reszler Gábor külön szekciókban, a keresőmarketingben jártas, illetve abban járatlan potenciális felhasználóknak, kis- és középvállalkozások képviselőinek mutatta be, hogyan tehetik ismertebbé vállalkozásukat, valamint hogyan tehetnek szert minden korábbinál hatékonyabb és mérhetőbb módon új ügyfelekre.

Véleményvezér

Trump eladósítja Amerikát, de nem lesz olcsó

Trump eladósítja Amerikát, de nem lesz olcsó 

Az eladósodás rögös út, már sok ország megtapasztalhatta.
Magyar Péter szerint az ukrán kémsztori egy fideszes belső leszámolás kelléke

Magyar Péter szerint az ukrán kémsztori egy fideszes belső leszámolás kelléke 

Hirtelen felébredt a magyar kémelhárítás, legalábbis ha ukránokról van szó.
Orbán Viktor barátjára pórázt tesznek

Orbán Viktor barátjára pórázt tesznek 

Szegény patriótákat már Csehországban is üldözik.
A Harcosok Klubja regény szerzője ukrán származású, vállaltan meleg és LMBTQ szimpatizáns

A Harcosok Klubja regény szerzője ukrán származású, vállaltan meleg és LMBTQ szimpatizáns 

Nem olcsó mulatság az adófizetőknek a Harcosok Klubja.
Elsöprő többség támogatja Magyarország uniós tagságát

Elsöprő többség támogatja Magyarország uniós tagságát 

A putyinista Orbán Viktor hatalmas kisebbségben van az uniós tagság kérdését illetően.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo