Tolvajok az online hirdetésblokkolók?

Hirdetésblokkolóval felszerelt felhasználók csorbítják a netes tartalomszolgáltatók hirdetési potenciálját. Mennyire legális ez?

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Közösen rendezett konferenciát az internetes marketingről a Google a magyar internetes kereskedők "Szövetség az Elektronikus Kereskedelemért" (SzEK) nevű egyesületével. November 22-én Budapesten rendezett konferenciát a Google, és a főleg hazai internetes kereskedőket és az online piaccal foglalkozó cégeket, szakembereket tömörítő szervezet, a Szövetség az Elektronikus Kereskedelemért.

Novák Péter, a Magyar Reklámszövetség internet-tagozatának vezetője elmondta, hogy az online hirdetési piac ma Magyarországon mintegy 13-14 milliárd forintot tesz ki, ami a teljes reklámtorta hozzávetőleg 7-8%-a. Ez az összeg becslések szerint 2010-re meghaladja a 26 milliárd forintot, ami körülbelül 13%-os részesedést jelent. Novák Péter kitért arra is, hogyan változtak meg a médiafogyasztási szokások az online világ előretörésének hatására: az internetezők egyértelműen kevesebb időt töltenek tévézéssel, mint a világhálót nem használók. A jelenleg domináns hirdetési módszereket elemezve kiderült, hogy ezek nem túl hatékonyak, hiszen a netes bannerekre és pop-up reklámokra a felhasználók 47,1, illetve 59%-a teljesen immúnis.

Szutor Ferenc a hirdetésblokkolás elleni küzdelem rejtelmeibe vezette be a hallgatóságot, elmagyarázta, hogy min alapul maga a blokkolás és eddig hogyan próbáltak védekezni ellene. Az előadás valódi témája egy olyan módszer volt, amelynek segítségével a későbbiekben az Adverticum hálózatában - illetve jelenleg csak a Prim Online-on - sikerül kiiktatni a hirdetésblokkoló rendszereket, biztosítva ezzel, hogy a hirdetések eljussanak minden felhasználóhoz.

Terjed az interaktív marketing

Cziráki Kata, a Carnation médiatervezője elmondta hogyan zajlik egy profi internetes médiakampány, ha azt nem házon belül, hanem egy ügynökséggel karöltve intézik. Ehhez a témához szorosan kapcsolódott Végvári Imre, az Arcus Interactive Group kommunikációs igazgatója szerint az interaktív marketing világszerte viharos gyorsasággal terjed, hiszen 2006-ban az USA-ban a hagyományos média- és reklámbevételek 4,2, az online hirdetések 23,1%-kal nőttek. A fenti trend Magyarországot sem hagyta érintetlenül: a Szonda-Gfk 2007. első félévére vonatkozó közös médiaanalízise szerint az első 12 legnagyobb elérést nyújtó média közül hat már az interneten található.

Sziebig Péter, a Klikkmánia vezető tanácsadója az ügynökségek szerepét mutatta be a keresőmarketing területén, majd egy esettanulmány segítségével vázolta fel egy tipikus hirdető fejlődéstörténetét, végül pedig általános piaci körképet adott a hazai helyzetről.

Délutáni brainstorming

A délután folyamán a Google két előadója, Stekkelpak Zoltán és Reszler Gábor külön szekciókban, a keresőmarketingben jártas, illetve abban járatlan potenciális felhasználóknak, kis- és középvállalkozások képviselőinek mutatta be, hogyan tehetik ismertebbé vállalkozásukat, valamint hogyan tehetnek szert minden korábbinál hatékonyabb és mérhetőbb módon új ügyfelekre.

Véleményvezér

Sok nagy okos már világháborút lát

Sok nagy okos már világháborút lát 

Az orosz ballisztikus rakéta bevetése egy teszt volt.
Súlyos higiéniai problémák miatt megbüntették a szekszárdi kórházat

Súlyos higiéniai problémák miatt megbüntették a szekszárdi kórházat 

A büntetés mértéke nevetséges.
Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo