Szex, zene, vásárlás

A magyar huszonévesek imádnak letölteni és chatelni, viszont nem túlságosan kreatívak - derült ki az Opel és a KRC Research felméréséből, melyben nyolc európai ország fiataljainak szórakozási szokásait mérték fel az internet használattól kezdve az utazáson keresztül a zenehallgatásig.

A magyar huszonévesek 60 százaléka szeret zenét letölteni az internetről, mely a legmagasabb arány egész Európában - az átlag mindössze 52 százalék. A kérdezőbiztosok arról nem faggatták a fiatalokat, hogy legális forrásból, vagy kalózoldalakról töltenek-e le a magyar huszonévesek.

A kutatásról
Az Opel szórakozási szokásokat vizsgáló kutatása 2006. augusztusában zajlott nyolc európai ország (Magyarország, Belgium, Franciaország, Németország, Olaszország, Hollandia, Spanyolország, Egyesült Királyság) öt-öt legnagyobb városában, összesen 1 601 résztvevővel.
A zeneletöltés után a második legkedveltebb internetes időtöltés a vásárlás, bár a kereskedelmi statisztikákat böngészve ez vélhetően inkább csak nézelődést jelent. A fogadókészség azonban megvan: az adatok alapján a magyar fiatalok 55 százaléka nem zárkózik el az online vásárlástól, ami bíztató jövőt jósol a szaporodó webáruházaknak.

Kevéssel marad el a vásárlástól a chatelés népszerűsége. Bár a németek a legpletykásabb nemzet egész Európában, az átlagot mi is túlszárnyaljuk a magunk 53 százalékával. Messze lemaradtunk viszont a kreativitás terén. Míg a spanyolok 17, a franciák 15 százaléka blogol, weboldalt tervez, vagy grafikai programokkal múlatja az időt, nálunk ez az arány mindössze 9 százalék, mellyel az utolsó helyen kullogunk a belgákkal karöltve.

A felmérés egyik legérdekesebb eredménye, hogy a spanyolok igen, a hollandok viszont egyáltalán nem szeretik az internetes erotikát: utóbbiak mindössze 6 százaléka böngész rendszeresen felnőtt oldalakat. Mi - talán nem meglepő - ebben ismét átlag felett teljesítünk.

Európai fiatalok: elégedett, szórakozni vágyó és kalandkereső társaság
Szórakozás mindenek felett

A fiatal európaiak egynegyede kimondottan sokat szórakozik és izgalmas életet él, de a nagy többség (67%) is úgy érzi, hogy megtalálta a megfelelő egyensúlyt, és elégedett annyi szórakozással, amennyi a munka mellett belefér az idejébe. A fiatal huszonéveseknek tehát 91 százaléka gondolja, hogy elégedett, és elegendő szórakozásban van része.

Pénz és jó munkahely, de ugyanakkor sok szabadidő

A szórakozás áll az európai huszonévesek vágyainak középpontjában, tízből kilencen (86%) állítják, hogy azért dolgoznak, hogy élhessenek, és nem azért élnek, hogy dolgozhassanak. A fiatalok nem áldoznák fel a szórakozást a jó karrierlehetőségekért: nekik a kellemes munkakörnyezet legalább olyan fontos, mint az ígéretes szakmai jövő (77 és 78%), és mindegyik a munkahelyi prioritáslista elején helyezkedik el. Az egészséges egyensúly munka és magánélet között, valamint a jó fizetés - ami a huszonévesek számára kulcsfontosságú a szórakozáshoz - szintén előkelő helyet foglalnak el a szakmai prioritások között (74 és 75%). A fiatalok négyötöde (82%) szerint a több pénz, 71 százaléka szerint több saját magára fordítható idő tenné őket még boldogabbá. Bár keményen dolgoznak, fél szemmel mindig az irodán kívüli világot lesik. Nem meglepő tehát, hogy háromnegyedük (74%) szerint több a szórakozás és kevesebb a felelősség az életükben, mint a szüleiknek az ő korukban.

A vezetés: szórakozás!


Az autó fontos a mai fiatalok életében, a huszonévesek kétharmada rendelkezik is saját autóval. A válaszadók háromnegyede (74%) tartja fontosnak, egyharmaduk pedig nagyon fontosnak az autót ahhoz, hogy szórakozni tudjon. Az autó egyszerre romantikus együttlétek és baráti beszélgetések helyszíne, a személyiség kifejezésének eszköze, és adrenalinbomba.

Kalandra fel!

A fiatalok nyitottak a kalandokra: tízből heten nyilatkoztak úgy, hogy egyszer mindent szívesen kipróbálnának, és ötből hárman értenek egyet azzal a mondással, miszerint "együnk, igyunk, és legyünk jókedvűek". Ha a nyaralásról van szó, nagy részük a tengert részesíti előnyben, döntsenek akár egy nyugalmas, egzotikus, türkizkék tengerpart (38%), vagy egy vad tivornyákkal tarkított, barátokkal eltöltött társasutazás mellett (17%). A hátizsákos kirándulásokat, melyek során új helyekkel és kultúrákkal ismerkedhetnek meg, a második helyre sorolták a fiatalok: egyötödük (19%) kedveli ezt a formát leginkább. Szintén erős érdeklődést mutatnak az alternatív sportok iránt, mint például a snowboard és a szörf, amit hatvan százalékuk űzne szívesen.

Hagyományos erkölcsök, modern értékek

A buzgó kalandvágy nem jelenti azt, hogy a fiatalok ne építenék nagyon tudatosan a jövőjüket - a válaszadók harmada (34%) ért egyet azzal a mondással, miszerint "ki mint vet, úgy arat". És míg a "szex, drog és rock and roll" a fiatalok himnusza volt néhány generációval ezelőtt, ma már a hangsúly a becsületességen, az egészséges sportokon, és a haverokkal való szórakozáson van. Az európai fiatalok erősen fogékonyak az illemre, és ellene vannak a túlzott ivászatnak, a drogoknak és a nem biztonságos, illetve kicsapongó szexuális életnek. Talán az anyagi jólét az, ami előidézte ezt az optimizmust és erkölcsi felelősségvállalást. A generáció fejlett szociális érzékkel rendelkezik, tízből kilencen gondolják, hogy örömmel töltené el őket, ha náluk szerencsétlenebb embereken tudnának segíteni - sőt, 36 százalékukat nagyon boldoggá tenne! Csupán nagyon kicsi százalékuk (4%) gondolja úgy, hogy a könnyűdrogok fogyasztása jó mulatság, háromnegyedük pedig inkább lebeszélné róla a legjobb barátját. Erősen tiltakoznak a modern társadalmi tabuk ellen, lebeszélnék barátaikat az ittas autóvezetésről (87%), a nem biztonságos szexről (78%), illetve arról, hogy lefeküdjenek a legjobb barátjuk volt barátnőjével (74%).

Európa már nem elég izgalmas

A felmérés talán legmeglepőbb eredménye, hogy az európai fiatalok legszívesebben nem is Európában szórakoznának. Az európai nagyvárosok vesztes pozícióban vannak az Újvilággal szemben: a válaszadók egyharmada szerint New Yorkban, egyötöde Sydneyben sokkal szórakoztatóbb lenne élni. Az európai városok listájának élén London és Barcelona áll - szerény nyolc százalékkal.

Véleményvezér

Magyar Péter nagy találatot vitt be a köztársasági elnöknek

Magyar Péter nagy találatot vitt be a köztársasági elnöknek 

A köztársasági elnök nyugodtan találkozhat politikusokkal, nem ez dönti el a függetlenségét.
Több mint 400 százalékos haszonnal árulják a kereskedők a szabolcsi almát

Több mint 400 százalékos haszonnal árulják a kereskedők a szabolcsi almát 

Nehéz a sorsa az almatermelőknek és a vásárlóknak, bezzeg a kereskedők.
Hadházy Ákos szerint öt és fél éve tehetetlenkedik az Ügyészség Orbán Viktor fogásza ügyében

Hadházy Ákos szerint öt és fél éve tehetetlenkedik az Ügyészség Orbán Viktor fogásza ügyében 

Iszonyúan keresik az igazságot az Ügyészségen, csak nem találják.
Rekordot döntött a külföldieknek kiadott magyarországi tartózkodási engedélyek száma

Rekordot döntött a külföldieknek kiadott magyarországi tartózkodási engedélyek száma 

Több tízezer ázsiai érkezett Magyarországra egyetlen év alatt.
Elképesztően nagy minimálbér-emelést terveznek

Elképesztően nagy minimálbér-emelést terveznek 

Jön az ezer euró feletti minimálbér.
Újabb fordulóponthoz érkezett az ukrajnai háború

Újabb fordulóponthoz érkezett az ukrajnai háború 

Egyre durvul a háború.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo