Reklámoz a Google a YoutTube-on

A Google szerdától reklámokat helyez el a YouTube videocserélő portálon, amelyet tavaly novemberben vásárolt meg 1,65 milliárd dollárért.

A Google - attól való félelmében, hogy elveszítheti a látogatók jelentős részét - eddig tartózkodott attól, hogy hirdetésekkel szórja tele az oldalt és a letölthető videókat. Ez a politika megerősítette a YouTube piacvezető helyzetét; a portál több érdeklődőt vonz, mint három riválisa, a MySpace, az AOL és a Yahoo együttvéve, júniusban 51 millióan klikkeltek az oldalra.

A Google mostantól viszont profitálni kíván a beruházásból: több havi tesztelés után szerdától új fajta reklámok jelennek meg a videóklipeken, amely a készítők szerint nem tolakodók, nem teszik próbára a felhasználók türelmét.

A reklámok a képernyő alsó ötödében előugró átlátszó sávban jelennek meg 15 másodperccel a klipek lejátszásának megkezdése után. Az internetező bármikor bezárhatja a reklámsávot, ha azonban rákattint, akkor a nézett film leáll és a reklám lesz megtekinthető. A reklám után folytatódik a klip lejátszása.

A Google csak azokon a felületeken fog ilyen módon reklámozni, amelyeket szerződéses alapon kis és nagy médiavállalatok helyeznek el a YouTube-on. Ezáltal igyekeznek elkerülni a jogvédett anyagok "bereklámozása" miatti esetleges pereket.

A Google a bevételeket megosztja a felületek készítőivel. Azt is tudni, mennyi lesz a reklámok díja, minden ezer megtekintés után 20 dollárt számolnak fel a hirdetőknek. A Google reméli, hogy a projekt sikeres lesz, és egyre több médiacég kíván majd reklámozható sávval megjelenő anyagokat elhelyezni a portálon.

Az internetes videoreklámok forgalma tavaly megkétszereződött és elérte a 775 millió dollárt. Az eMarketer cég becslése szerint ez a piac 2011-re 4,3 milliárd dollárosra fog bővülni.

Az internetes mamutcég nemrégiben jelentette be, hogy a nyomtatott sajtóban is hirdet.

Véleményvezér

Románia is lehagyott minket a várható élettartam statisztikákban

Románia is lehagyott minket a várható élettartam statisztikákban 

80 felett már nincs sok esélyünk.
A francia elnök szerint a kis nemzeti vállalatok versenyképtelenek a nagy globális cégekkel szemben

A francia elnök szerint a kis nemzeti vállalatok versenyképtelenek a nagy globális cégekkel szemben 

A francia elnök keményen beszólt az európai gazdaságpolitikának.
Az osztogató-fosztogató állam nagyon drága

Az osztogató-fosztogató állam nagyon drága 

A kormány tavalyi, többször módosított hiánycélja sem teljesült.
Jobbról és balról is immár Magyar Péter nemiségét firtatják

Jobbról és balról is immár Magyar Péter nemiségét firtatják 

Lassan mulatságba fullad a magyar elit kommunikációs vergődése.
Minimum nettó 800 ezer forintos fizetés a Lidlben

Minimum nettó 800 ezer forintos fizetés a Lidlben 

Nem álom, valóság.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo