Paradigmaváltás a televíziózásban

Világszerte egymás után kezdik meg a műsorelosztó cégek a legkorszerűbb, nagy felbontású digitális HD-tévéadások továbbítását. Jó okuk van: közeleg az olimpia és a labdarúgó Európa-bajnokság is. A sorból a hazai szolgáltatók sem maradnak ki, igaz, a HD-műsorok kínálata még viszonylag szűk. Az átállás nem megy gyorsan, de abban mindenki egyetért, hogy az újfajta technológia előbb-utóbb kiszorítja a hagyományos műsorokat a piacról.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az áruházakban oly lenyűgöző, tűéles képek otthon sokkal rosszabb minőségűvé, szemcséssé váltak. Eddig csupán DVD-nézéskor élvezhettük olykor vadonatúj, lapos képernyős tévénk műszaki színvonalát, hiszen a készülékek tudását kihasználó, nagy felbontású adás nem létezett a hazai szolgáltatók kínálatában. Néhány hete azonban megjelent az első HD-csomag, majd hamarosan a második társaság is piacra lépett kibővült kínálatával, és alig egy hónap múlva várható, hogy újabb ajánl nagy felbontású tévéműsorokat. Igaz, ma még a kínálat tartalmilag és földrajzilag is erősen korlátozott, csupán az ország bizonyos területein lehet előfizetni a HD-csomagra.

Az igény hívta életre

A tökéletes hang és kép tehát már valóság lehet, és tökéletes moziélményt nyújthat a full HD vagy HD Ready plazma- és LCD televíziókészülékkel és surround hangrendszerrel rendelkezők számára.

A világban alapvetően az keltette fel a HD-adások iránti igényt, hogy egyre többen vásárolnak nagy képernyős televíziót. Ezeken a készülékeken ugyanis a kis felbontású képek szemcsésebbnek, pixelesebbnek látszanak, és zavaróak a képernyő szélén, az eltérő képarányok miatt megjelenő csíkok is - indokolja Szűcs László, a március vége óta HD-csomagot is kínáló UPC kommunikációs igazgatója az új szolgáltatás bevezetésének időzítését. - És mivel ma már gyakorlatilag világszerte leálltak a hagyományos televíziók gyártásával - teszi hozzá -, a most még átlagosan a háztartások csak 5-6 százalékában megtalálható lapos képernyős készülékek száma fokozatosan nőni fog.

Mint minden új technológia felbukkanása, a HD TV is egy újabb tényező a szolgáltatók versenyében. A T-Kábel elsősorban innovatív imidzsének megőrzése, továbbépítése érdekében vezette be elsőként a HD TV-t. Valamint azért, hogy jelezze a piaci szereplők számára: a műsorelosztói piac készen áll a HD-tartalom kínálatára. A bevezetés mellett annak ellenére elköteleztük magunkat, hogy a szolgáltatás prémiumjellege, továbbá a műsorszolgáltatói és televíziókészülék-gyártói piac jelenleg, rövid távon még akadálya a jelentős előfizetői bázis kiépítésének - magyarázza Antal Gábor, a kábelszolgáltató marketingvezetője, és hozzáteszi: - Várakozásaink szerint 2008 folyamán, a HD-csatornakínálat fejlesztése mellett, mintegy ezer HD-csomagot fogunk tudni értékesíteni annak a prémiumszegmensnek, amely megfelelő tévékészülékkel rendelkezik, és érdeklődést mutat a kínálat iránt.

És hogy a várható előfizetők számától függetlenül is komoly versenytényező lehet a high-end szolgáltatás bevezetése, bizonyíték erre a HelloHD, egy új műsortovábbító társaság május elejére ígért színre lépése.

A szolgáltatásnyújtás technológiáját illetően nem gondolom, hogy van rés a hazai piacon a piacvezető cégek mellett, a minőségi szolgáltatások kínálatában azonban látok lehetőséget a térnyerésre. Elsősorban a prémiumfogyasztókat, a high-endre érzékenyeket célozzuk meg magas színvonalú, számos hozzáadott értéket tartalmazó, kábelen és műholdon nyújtott szolgáltatásunkkal.

A sávszéltől függ a minőség

A digitális csatornák képminősége viszont attól függ, hogy mekkora sávszélességet tudok biztosítani egy-egy adónak. Mi elsősorban a minőségre koncentrálunk a mennyiség helyett, ezért a kínálatunkban szereplő, HD-minőségben elérhető mozi-, sport- és természetfilm-csatornák mellett a leginkább kedvelt hagyományos tévéadókat is a megszokottnál jobb minőségben szeretnénk eljuttatni előfizetőinkhez - hangsúlyozza Schmideg András, a HelloHD vezérigazgatója, aki szerint az, ami ma high-end, holnap már szokványos, mindenki által keresett termékké vagy szolgáltatássá válik, ahogyan ez már számos más újdonság kapcsán bebizonyosodott.

Induláskor azonban összességében csupán pár ezer háztartásban fogják élvezni a HD előnyeit, szakértők mégis a fogyasztói igény megjelenésével magyarázzák az új szolgáltatás előretörését. Ez már csak azért is érdekes, mert az utóbbi évek műszaki fejlesztéseinél sokkal gyakrabban lehetett tapasztalni ennek az ellenkezőjét.

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo