A világszerte 179 milliós ügyfélkörrel rendelkező Telenor márkára történő váltásra holnap, május 18-án kerül sor. Ennek keretében számos olyan új termék és szolgáltatás válik elérhetővé, amely beváltja majd a magyar fogyasztók érdekét szolgáló szorosabb verseny megteremtésére, a magasabb fogyasztói érték létrehozására és az innováció további előmozdítására tett ígéreteket.
A mobil tarifák és a vezetékes hívások díja közötti különbség megszüntetése a vállalat várakozásai szerint a telefonálási szokások gyökeres átalakulásához vezet, amint az ügyfelek felismerik, hogy nincs többé szükségük a mobiltelefon mellett vezetékesre is. A Telenor most elérkezettnek látja az időt a 3 millió, még vezetékes vonallal rendelkező magyar ügyfél felesleges kiadásainak megszüntetésére.
Anders Jensen, a Telenor Magyarország vezérigazgatója szerint az ajánlat mérföldkőnek számít a mobiliparágban. A bejelentés egybeesik a mai Távközlési Világnappal, míg a holnapi nap az Internet Világnapja lesz: „Arra törekszünk, hogy a Telenor értékeit úgy hozzuk el Magyarországra, hogy az átalakítsa a felhasználók mindennapi életét. A Telenor név mögötti tartalom lényege, hogy a jövő megoldásait a jelenben teremtsük meg. Ezzel véget vethetünk többek között a költséges vezetékes telefonálásnak, a követhetetlen árképzésnek és a nem megfelelő szintű értéket biztosító mobil szélessávú szolgáltatásoknak. A percdíjak csökkentésével a mobiltelefonálás válik a telefonos kommunikáció egyetemes formájává. Így nem csupán pénzt takarítunk meg a fogyasztók számára, hanem a vezetékek és a kábelek miatti kötöttségektől is megszabadítjuk őket. Ígéretet tettünk 3,5 millió ügyfelünknek és kollégáinknak, hogy 2010 a gyökeres változások éve lesz, melynek következményeként olyan egyszerű, intelligens és megfizethető termékeket kínálhatunk, amelyek megkönnyítik vásárlóink életét, különösen a mostani nehéz gazdasági helyzetben. Az ügyfelek bizalommal fordulhatnak a Telenor felé, hiszen a cég hosszú ideje létező igényekre ad választ. Célunk az, hogy Magyarország kedvenc mobilszolgáltatójává váljunk."
Havi majd háromezret spórolhatunk
Egy, a Telenor által végzett felmérés eredményei szerint a felhasználók 90%-a elégedetlen a mobilról vezetékes irányba bonyolított hívások magas díjaival. Annak érdekében, hogy e nehéz gazdasági helyzetben kevesebb pénzért többet kínálhasson ügyfeleinek, a Telenor holnaptól elindítja Vezetékes-hívó szolgáltatását, amelynek keretében a vezetékes számok rendkívül alacsony, 5 forintos percdíjjal, külön havidíj nélkül hívhatók mobiltelefonról. A háztartások havonta akár 2 821 forintot is megtakaríthatnak ezzel az új szolgáltatással.
A felhasználóknak többé nem kell aggódniuk a költségek miatt, amikor barátaik vagy családtagjaik vezetékes telefonját hívják mobiltelefonról, emellett megnyugtató lehet számukra a tudat, hogy ezt ezentúl bárhonnan, bármikor megtehetik. A Telenor valószínűsíti, hogy ennek hatására a felhasználók a vezetékes hálózatokról a vezeték nélküli hálózatokra térnek majd át. Ez pedig azt jelenti, hogy a többi európai országban megfigyelhető tendenciával összhangban lassan Magyarországon is leáldozik a vezetékes telefonálás kora.
Egyszerűbb, olcsóbb mobilinternet
Mindezek mellett a Telenor bevezeti Magyarország első percalapú, feltöltőkártyás mobilinternet csomagját, az Internet Praktikum csomagot, amely leegyszerűsíti és olcsóbbá teszi a mobilinternet használatát.
„Amikor jegyet foglalunk egy repülőgépjáratra, nem megtett kilométereket vagy üzemanyagot adnak el nekünk. Miért lenne másképp a mobilinternet esetében? Az emberek szabadon akarják használni az internetet, és csak arra kíváncsiak, hogy a használat egy adott idő tekintetében mennyibe kerül nekik. A Telenorral most mindkét kívánalom teljesül" - mondta Anders Jensen.
Az új felmérések adatai szerint a felhasználók 75%-a - különösképpen azok, akik számára újdonságot jelent a mobil szélessáv használata - könnyebben értelmezhetőnek találja, ha időmennyiséget, nem pedig adatmennyiséget vásárol, hogy a szolgáltatást a szabadságuk idején vagy otthon vehessék igénybe. Azok számára, akik nem tudják, milyen gyakran van szükségük internet-hozzáférésre, a legegyszerűbb választás a most bevezetett percalapú díjazás - annyit fizetsz, amennyit használsz -, így az internetes böngészéssel arányos fizetés lehetőségének biztosításával a Telenor megszabadítja e felhasználókat a követhetetlen áraktól és azoktól a méltánytalan korlátozásoktól, amelyek felhasználási szokásaikkal már nem egyeztethetők össze. Az árak 10 órányi mobilinternet-használat esetén 3 000 forintnál kezdődnek; ezt a Telenor az ország lakosságának jelenleg mintegy 65%-át lefedő 3G hálózaton keresztül biztosítja.
Anders Jensen vezérigazgató megítélése szerint a Telenor innovatív stratégiája, amellyel személyre szabottabb, magasabb ár-érték arányt képviselő szolgáltatások biztosíthatók, gyors növekedést eredményeznek azáltal, hogy a fogyasztók a vezetékes hálózatról áttérnek a mobil hálózat használatára, és egyben felgyorsul a mobil szélessáv elterjedése is a lakosság körében.
Olcsóbb adatletöltés és új tv kampány
Végezetül 2010. május 18-tól a Telenor 59 Ft/0,1 MB-ra csökkenti az EU-n belül az adatletöltési díjakat. A három szolgáltató közül így a Telenor kínálja majd a legkedvezőbb roaming díjat, és tovább növeli azon felhasználók számát, akik profitálnak a mobil szélessáv használatából.
A felhasználók holnap (május 18-án) kaphatnak közelebbi képet a márkáról, amikor a Telenor elindítja országos televíziós kampányát. Ez az imázskampány bemutatja, hogy a Telenor olyan emberközeli vállalat, amely elkötelezte magát az emberek mindennapjainak jobbá tétele mellett, másrészt, hogy a Telenor világszinten is vezető, 179 milliós ügyfélkörrel rendelkezik, harmadrészt pedig, hogy a vállalat nagyobb értéket és innovációt kíván teremteni a felhasználók valós igényeinek és törekvéseinek megismerése révén.