Nekik bejött az e-kereskedelem

Huszonhárom százalékkal több e-autópálya matrica fogyott. Ebben az úthasználati díj fizetésének egyes főutakra való kiterjesztése is szerepet játszik.

Honnan kerít pénzt a kormány a 14. havi nyugdíjra?
Mit okoznak a kedvezményes hitelek?
Lesz ítélet az MNB-botrányban a választásokig?

Online Klasszis Klub élőben Simor Andrással!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi jegybankelnököt!

2025. november 12. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az idén az első negyedévben mintegy 23 százalékkal több e-matricát vásároltak az autósok, mint az előző év azonos időszakában. Ez 24 százalékos bevétel-növekedést okozott - közölte az Állami Autópálya Kezelő Zrt.(ÁKK) a negyedéves értékesítési mutatói alapján. A növekedés a 2007-es 15,6 milliárd forinttal szemben 2008-ban közel bruttó 19,3 milliárd forintot jelent. A legszembetűnőbb emelkedés a havi és az 1 napos úthasználati jogosultságok területén mutatkozott. Az előbbi esetében 24, utóbbinál pedig 42 százalékos forgalombővülést mértek.

Továbbra is erőteljes emelkedést mutatnak a teherautók számára előírt díjkategóriák eladási adatai. A D4-ben 42, a D2-ben 67, míg a D3-as kategóriában 112 százalékkal több e-matricát értékesítettek, mint egy évvel korábban. Az értékesítési darabszámok és az árbevétel általánosan növekvő tendenciája mögött az autópályák forgalmának emelkedésén kívül a gyorsforgalmi úthálózat fokozódó mértékű bővülése, valamint az úthasználati díj fizetésének egyes főutakra való kiterjesztése áll.

Véleményvezér

A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában

A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában 

A magyar vállalkozók horroráron kapják az áramot.
Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések

Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések 

Halott vidék a felszabadító orosz seregek mögött.
Putyin összes terve romokban

Putyin összes terve romokban 

Putyin nem így tervezte.
Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat

Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat 

Folyik a politikai iszapbirkózás.
Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás

Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás 

A magyarok szerint mi kamuzunk a legtöbbet Európában.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo