Nagy ugrás előtt áll a digitális média

Duplájára nőhet piaci részesedése a szektorban a következő három évben az iparág vezető döntéshozói szerint – derül ki az Ernst & Young legfrissebb felméréséből. A világ legnagyobb szórakoztatóipari és médiavállalatainak vezetői szerint a legtöbb lehetőség jelenleg a táblagépekben rejlik.

Mire készülhet a kormány?
Meg lehet még menteni az idei évet az ezer sebből vérző gazdaságban?

Online Klasszis Klub élőben Győrffy Dórával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a közgazdászt, egyetemi tanárt!

2025. július 16. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A nagy lehetőség a táblagépekben van – Kép: SXC

„Az iparág vezetői szerint a digitális médiában rendkívül komoly növekedési potenciál rejlik mind a bevételek, mind a profit tekintetében. Különösen izgalmas üzleti lehetőséget kínálnak a digitális ökoszisztémák, az olyan rendszerek, amelyekben teljesen integrálódnak a szolgáltatások és az eszközök. Minél többet használják ezeket a fogyasztók, a szolgáltatók annál több releváns információhoz jutnak szokásaikról, így minden korábbinál hatékonyabb marketing- és reklámkampányokat indíthatnak, valamint személyre szabott szolgáltatásokat kínálhatnak” – mondta Havas István, az Ernst & Young vezérigazgatója egy felmérésük kapcsán. (Egy másik felmérés is azt igazolja, hogy robbanásszerűen nő a tabletek és okostelefonok piaca.)

A válaszadók kétharmada szerint a digitális média tíz százalékkal növelheti bevételeiket a következő három évben. Mintegy felük pedig úgy nyilatkozott, hogy profitjuk is átlagosan tíz százalékkal növekszik majd ennek köszönhetően. 2015-re a digitális média adhatja majd a szektor bevételeinek több mint 20 százalékát – derül ki a jelentésből.

A táblagépek jelentik a növekedés motorját

A világ vezető szórakoztatóipari és médiavállalatainak döntéshozói szerint a táblagépek lesznek a legnagyobb hatással az ágazatra a következő három évben. A listában ezt az okostelefonok és a felhő alapú szolgáltatások követik. A válaszadók mindegyike egyetértett abban, hogy a mobileszközöknek van a legnagyobb szerepük a tartalomfogyasztás ösztönzésében – mutat rá a felmérés.

A megkérdezettek többsége szerint jelenleg a legnagyobb kihívást az jelenti, hogy a médiacégek rábírják a fogyasztókat a méltányos árak megfizetésére. Második helyen a szellemi tulajdon menedzsmentje, a harmadikon a beszállítói lánc optimalizálása szerepel – derül ki a felmérésből.

A vállalati igények rendezik át az infokompiacot
A távközlési – leggyakrabban mobil – eszközök fejlődését jellemzően a végfelhasználói kereslet irányítja; ezek az eszközök az üzleti, irodai környezetbe is főként a gyártók tevékenysége révén épülnek be. Kevés szó esik azonban a távközlési és informatikai háttérrendszerek vállalati ügyféloldalán lezajló változásokról, amelyek egyre nagyobb mértékben közelítik egymáshoz a két iparágat.

Véleményvezér

Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata

Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata 

Orbán Viktor egyre nagyobbakat lódít egyre kevesebb sikerrel.
Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen

Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen 

Az ügyészség döntött Orbán Viktor feljelentése ügyében.
Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta

Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta 

Az új pápa előbb fogadta az ukrán elnököt, mint Orbán Viktort.
Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz

Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz 

Milliárdosok aggódhatnak egy kormányváltás esetén.
A szabadság hőseként ünnepelték Karácsony Gergelyt az Európai Parlamentben

A szabadság hőseként ünnepelték Karácsony Gergelyt az Európai Parlamentben 

A budapesti főpolgármester megdicsőült Strasbourgban.
A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte

A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte 

Első helyen az ipari termelői árak drágulásában.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo