Nagy ugrás előtt áll a digitális média

Duplájára nőhet piaci részesedése a szektorban a következő három évben az iparág vezető döntéshozói szerint – derül ki az Ernst & Young legfrissebb felméréséből. A világ legnagyobb szórakoztatóipari és médiavállalatainak vezetői szerint a legtöbb lehetőség jelenleg a táblagépekben rejlik.

A nagy lehetőség a táblagépekben van – Kép: SXC

„Az iparág vezetői szerint a digitális médiában rendkívül komoly növekedési potenciál rejlik mind a bevételek, mind a profit tekintetében. Különösen izgalmas üzleti lehetőséget kínálnak a digitális ökoszisztémák, az olyan rendszerek, amelyekben teljesen integrálódnak a szolgáltatások és az eszközök. Minél többet használják ezeket a fogyasztók, a szolgáltatók annál több releváns információhoz jutnak szokásaikról, így minden korábbinál hatékonyabb marketing- és reklámkampányokat indíthatnak, valamint személyre szabott szolgáltatásokat kínálhatnak” – mondta Havas István, az Ernst & Young vezérigazgatója egy felmérésük kapcsán. (Egy másik felmérés is azt igazolja, hogy robbanásszerűen nő a tabletek és okostelefonok piaca.)

A válaszadók kétharmada szerint a digitális média tíz százalékkal növelheti bevételeiket a következő három évben. Mintegy felük pedig úgy nyilatkozott, hogy profitjuk is átlagosan tíz százalékkal növekszik majd ennek köszönhetően. 2015-re a digitális média adhatja majd a szektor bevételeinek több mint 20 százalékát – derül ki a jelentésből.

A táblagépek jelentik a növekedés motorját

A világ vezető szórakoztatóipari és médiavállalatainak döntéshozói szerint a táblagépek lesznek a legnagyobb hatással az ágazatra a következő három évben. A listában ezt az okostelefonok és a felhő alapú szolgáltatások követik. A válaszadók mindegyike egyetértett abban, hogy a mobileszközöknek van a legnagyobb szerepük a tartalomfogyasztás ösztönzésében – mutat rá a felmérés.

A megkérdezettek többsége szerint jelenleg a legnagyobb kihívást az jelenti, hogy a médiacégek rábírják a fogyasztókat a méltányos árak megfizetésére. Második helyen a szellemi tulajdon menedzsmentje, a harmadikon a beszállítói lánc optimalizálása szerepel – derül ki a felmérésből.

A vállalati igények rendezik át az infokompiacot
A távközlési – leggyakrabban mobil – eszközök fejlődését jellemzően a végfelhasználói kereslet irányítja; ezek az eszközök az üzleti, irodai környezetbe is főként a gyártók tevékenysége révén épülnek be. Kevés szó esik azonban a távközlési és informatikai háttérrendszerek vállalati ügyféloldalán lezajló változásokról, amelyek egyre nagyobb mértékben közelítik egymáshoz a két iparágat.

Véleményvezér

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak 

Árkorlátozás ide, vagy oda, azok mennek felfelé.
2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia

2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia 

Szépen gazdagodott a Matolcsy gyerek.
A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak

A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak 

Orbán Viktort kifejezetten negatív színben tüntetik fel cseh plakátokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo