Mobilozók figyelem: így csaptak be sokunkat!

A Pannon, a T-Mobile és a Vodafone ismételten felhívja a figyelmet arra, hogy továbbra is nagy azon visszaélések száma, amikor a mobilszolgáltatók ügyfeleit ismeretlenek telefonon különböző okokkal - pl. nyeremény ígéretével - megkeresik és érvényes feltöltőkártya-kód bediktálását kérik. A hívás több esetben magukra a mobilszolgáltatókra hivatkozva, vagy a mobilszolgáltató vezetőjeként bemutatkozva történik.

A három hazai mobilszolgáltató ezúton kéri ügyfeleit, hogy érvényes feltöltőkártya-kódot soha, semmilyen okból másnak - főként ismeretleneknek - ne adjanak ki. Ugyanígy idegenek által megadott hívószám kártyás egyenlegét nyeremény ígérete miatt vagy bármely más okból elektronikusan ne töltsék fel.

Sajnálatos módon ugyanis a Magyarországon elszaporodott visszaéléstípus során az elkövetők a kódot kicsalva vagy különféle ígéretekkel az ügyfelet másik hívószám feltöltésére rábírva az érintetteknek kárt okoznak, az önként átadott információkkal visszaélnek. Ilyen esetekben az okozott kárért a mobilszolgáltatók felelősséget nem tudnak vállalni.

A mobilszolgáltatók javasolják: amennyiben bárki hasonló megkereséssel találkozik vagy az átadott feltöltőkártya kódjával mégis visszaéltek, mielőbb tegyen feljelentést a lakóhelye szerinti rendőrségen.



Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo