Mit is akar Ön?

Minden második magyar kisebb fogyasztású autót szeretne - derül ki a Szonda-Ipsos reprezentatív infokommunikációs felméréséből, amely arra keresett választ, hogy kilenc előre meghatározott fejlesztési terület közül Magyarországon melyek a legnépszerűbbek. A kutatás az alacsonyabb fogyasztású autó mellett a televíziózással, telefonálással és internetezéssel kapcsolatos fejlesztésekről is kérdezte a 18 évesnél idősebbek véleményét. Az egyik legmeglepőbb eredmény az volt, hogy a távolról vezérelhető, intelligens háztartások iránti igény megelőzi a számítástechnikával, illetve az internettel kapcsolatos fejlesztési elvárásokat.

A Szonda-Ipsos infokommunikációs kutatásában arra kereste a választ, hogy ebben a versenyben az információs technológia területén mely fejlesztési irányok mellett tennék le voksukat a fogyasztók. Ennek keretében a piackutató cég a felnőtt lakosságot 1500 fővel reprezentáló országos kutatást végzett azzal kapcsolatban, hogy bizonyos termékinnovációk közül számukra melyek lennének vonzóbbak.

A választások közel fele a kisebb fogyasztású autóra esett, amelyet a televíziózással kapcsolatos fejlesztések követtek: a válaszadók a nagyobb képernyős készülék, illetve a több tévécsatorna iránt mutattak leginkább érdeklődést. A kutatásból kiderült, hogy a telefóniában már nem a készülékek mérete, hanem a tudása fontosabb. Ezt erősíti meg, hogy míg videotelefont minden harmadik honfitársunk választana, addig kisebb mobiltelefonra már csak a megkérdezettek egytizede vágyik.

Intelligens háztartást!

A nagyobb kapacitású számítógép és a gyorsabb internet kapcsolat egyaránt a válaszadók egyötöde számára jelent vonzerőt. A kutatás egyik legmeglepőbb eredménye pedig az, hogy a távolról vezérelhető, intelligens háztartások iránti igény megelőzi a számítástechnikával, illetve az internettel kapcsolatos fejlesztéseket is, a válaszadóknak már több mint ötöde preferálja az ezzel kapcsolatos fejlesztéseket. A választások sorrendjéből az is látható, hogy a válaszadók a műszaki innovációk közül inkább a konkrétabb, kézelfoghatóbb előnyökkel járó fejlesztéseket, például a videotelefont részesítik előnyben. Ezzel szemben a kevésbé megfogható fejlesztések, így a gyorsabb számítógép és internet-kapcsolat kisebb vonzerőt jelentenek.

Még árnyaltabb képet kapunk, ha a válaszadók között különválasztjuk a számítógépet használók és nem használók csoportjait. A PC-használók által adott válaszok esetében előtérbe kerülnek a számítástechnika kínálta lehetőségek, ebben a körben hatszor többen preferálják az idevonatkozó innovációkat, a nagyobb kapacitású számítógépet, a gyorsabb internetet, vagy a könnyebb laptopot. A kutatásból az is kiderül, hogy a számítógépet használók az átlagnál is környezettudatosabbak, ezt mutatja, hogy körükben 63 százalékos támogatottságot kapott a kisebb fogyasztású autó.

Autó, otthon

Az információs technológiák közötti választást kor szerint vizsgálva láthatjuk, hogy a középkorúak elsősorban azoknak az eszközöknek a fejlesztését preferálják, amelyeket már eddigi életük során is használtak, a fiatalok ezzel szemben nyitottabbak az új technológia nyújtotta lehetőségekre, melyek szervesen kapcsolódnak az infokommunikációhoz. A gyorsabb internet kapcsolat és a kisebb mobiltelefon készülék egyértelműen a 30 évnél fiatalabbak számára vonzóbb, míg az eddigi hangalapú telefonhoz képest bővített szolgáltatást nyújtó videotelefon, illetve az intelligens otthon a középkorúak körében népszerűbb. A töréspont láthatóan a 35 éves kor körül van, amely egybeesik egy új életciklus kezdetével.

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo