Mit is akar Ön?

Minden második magyar kisebb fogyasztású autót szeretne - derül ki a Szonda-Ipsos reprezentatív infokommunikációs felméréséből, amely arra keresett választ, hogy kilenc előre meghatározott fejlesztési terület közül Magyarországon melyek a legnépszerűbbek. A kutatás az alacsonyabb fogyasztású autó mellett a televíziózással, telefonálással és internetezéssel kapcsolatos fejlesztésekről is kérdezte a 18 évesnél idősebbek véleményét. Az egyik legmeglepőbb eredmény az volt, hogy a távolról vezérelhető, intelligens háztartások iránti igény megelőzi a számítástechnikával, illetve az internettel kapcsolatos fejlesztési elvárásokat.

Elmossa az árrésstopot a recesszió?
Mekkora sebeket ejt rajtunk Donald Trump vámháborúja?

Online Klasszis Klub élőben Jaksity Györggyel!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves közgazdászt!

2025. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Szonda-Ipsos infokommunikációs kutatásában arra kereste a választ, hogy ebben a versenyben az információs technológia területén mely fejlesztési irányok mellett tennék le voksukat a fogyasztók. Ennek keretében a piackutató cég a felnőtt lakosságot 1500 fővel reprezentáló országos kutatást végzett azzal kapcsolatban, hogy bizonyos termékinnovációk közül számukra melyek lennének vonzóbbak.

A választások közel fele a kisebb fogyasztású autóra esett, amelyet a televíziózással kapcsolatos fejlesztések követtek: a válaszadók a nagyobb képernyős készülék, illetve a több tévécsatorna iránt mutattak leginkább érdeklődést. A kutatásból kiderült, hogy a telefóniában már nem a készülékek mérete, hanem a tudása fontosabb. Ezt erősíti meg, hogy míg videotelefont minden harmadik honfitársunk választana, addig kisebb mobiltelefonra már csak a megkérdezettek egytizede vágyik.

Intelligens háztartást!

A nagyobb kapacitású számítógép és a gyorsabb internet kapcsolat egyaránt a válaszadók egyötöde számára jelent vonzerőt. A kutatás egyik legmeglepőbb eredménye pedig az, hogy a távolról vezérelhető, intelligens háztartások iránti igény megelőzi a számítástechnikával, illetve az internettel kapcsolatos fejlesztéseket is, a válaszadóknak már több mint ötöde preferálja az ezzel kapcsolatos fejlesztéseket. A választások sorrendjéből az is látható, hogy a válaszadók a műszaki innovációk közül inkább a konkrétabb, kézelfoghatóbb előnyökkel járó fejlesztéseket, például a videotelefont részesítik előnyben. Ezzel szemben a kevésbé megfogható fejlesztések, így a gyorsabb számítógép és internet-kapcsolat kisebb vonzerőt jelentenek.

Még árnyaltabb képet kapunk, ha a válaszadók között különválasztjuk a számítógépet használók és nem használók csoportjait. A PC-használók által adott válaszok esetében előtérbe kerülnek a számítástechnika kínálta lehetőségek, ebben a körben hatszor többen preferálják az idevonatkozó innovációkat, a nagyobb kapacitású számítógépet, a gyorsabb internetet, vagy a könnyebb laptopot. A kutatásból az is kiderül, hogy a számítógépet használók az átlagnál is környezettudatosabbak, ezt mutatja, hogy körükben 63 százalékos támogatottságot kapott a kisebb fogyasztású autó.

Autó, otthon

Az információs technológiák közötti választást kor szerint vizsgálva láthatjuk, hogy a középkorúak elsősorban azoknak az eszközöknek a fejlesztését preferálják, amelyeket már eddigi életük során is használtak, a fiatalok ezzel szemben nyitottabbak az új technológia nyújtotta lehetőségekre, melyek szervesen kapcsolódnak az infokommunikációhoz. A gyorsabb internet kapcsolat és a kisebb mobiltelefon készülék egyértelműen a 30 évnél fiatalabbak számára vonzóbb, míg az eddigi hangalapú telefonhoz képest bővített szolgáltatást nyújtó videotelefon, illetve az intelligens otthon a középkorúak körében népszerűbb. A töréspont láthatóan a 35 éves kor körül van, amely egybeesik egy új életciklus kezdetével.

Véleményvezér

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak 

Árkorlátozás ide, vagy oda, azok mennek felfelé.
2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia

2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia 

Szépen gazdagodott a Matolcsy gyerek.
A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak

A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak 

Orbán Viktort kifejezetten negatív színben tüntetik fel cseh plakátokon.
Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump

Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump 

A közgazdászok pártállás nélkül visítanak.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo