Mit diktál az Internet-nemzedék?

Innováció, stratégiai szövetségek és versengés az ifjú generáció kegyeiért - röviden így foglalható össze a média- és szórakoztatóipar jövője. A PricewaterhouseCoopers előrejelzése szerint a 2012-re 2,2 billió dollárra bővülő globális média- és szórakoztatóiparban a stratégiai együttműködések kora jön.

A PricewaterhouseCoopers Globális média- és szórakoztatóipari előrejelzése szerint a média- és szórakoztatóipari vállalatoknak határozottan elébe kell menniük a drámai módon változó fogyasztói elvárásoknak - akár meglepő stratégiai szövetségek létrehozásával is. A PwC a világ média- és szórakoztatóiparának összetett éves növekedési ütemét 6,6%-ra teszi, így annak összértéke 2012-re várhatóan eléri a 2,2 billió dolláros szintet. A cégeknek a következő öt évben - a hagyományos üzleti szegmensekből származó bevételek fenntartása mellett - a feltörekvő technológiákra kell hangsúlyt helyezniük.

"Egy újfajta üzleti modell megszilárdulását látjuk a média- és szórakoztatóipari vállalatok körében. Stratégiai szövetségek lépnek a függőleges integráció helyébe, mivel az innováció iránti felfokozott igény miatt nincs egyetlen vállalat sem, amelyik önmagában képes volna tartósan sikeres lenni a jövőben. A filmiparban korábban már voltak ilyen jellegű próbálkozások, de azok apró mozzanatok ahhoz képest, ami történni fog" - mondta Marcel Fenez, a PwC Globális Média és szórakoztatóipari ágazatának vezető cégtársa.

Célkeresztben az "Internet-nemzedék"

A média- és szórakoztatóipar változásának irányát és ütemét egyértelműen az "Internet-nemzedék" határozza meg: ők hajtják előre az Internet hozzáféréssel, a digitális szórakoztatással és a médiával kapcsolatos költést. Nem véletlen tehát, hogy a cégek elsősorban rájuk koncentrálnak. Gondoljunk csak bele: Brazília, Oroszország, India és Kína lakosságának jelentős részét teszi ki a 25 évesnél fiatalabb korosztály. Ez az arány Brazíliában 43%, Oroszországban 31%, Indiában 50%(!), Kínában 38%, míg az USA-ban 34%.

Ráadásul ez a fogyasztói réteg nemcsak a legújabb technológiákat teszi a mindennapok részévé, hanem előmozdítja a korábbi generációk technológiai felkészültségét is.

Közben az 50 évesnél idősebb fogyasztók azzal teremtenek egyensúlyt az ágazatban, hogy számottevő figyelmet szentelnek a hagyományos médiumokra. Az 50 évesnél idősebb lakosság létszáma - Európa, Közel-Kelet és Afrika kivételével - a világ valamennyi térségében növekszik és a jelenlegi 1,1 milliárdról 1,25 milliárd főre nő 2012-re. Ez a létszámnövekedés biztosítja a hagyományos formátumok fennmaradását, miközben ez a korosztály is egyre nagyobb érdeklődést mutat majd a gyermekei (és az unokái) által felkapott platformok iránt.

Véleményvezér

Románia is lehagyott minket a várható élettartam statisztikákban

Románia is lehagyott minket a várható élettartam statisztikákban 

80 felett már nincs sok esélyünk.
A francia elnök szerint a kis nemzeti vállalatok versenyképtelenek a nagy globális cégekkel szemben

A francia elnök szerint a kis nemzeti vállalatok versenyképtelenek a nagy globális cégekkel szemben 

A francia elnök keményen beszólt az európai gazdaságpolitikának.
Az osztogató-fosztogató állam nagyon drága

Az osztogató-fosztogató állam nagyon drága 

A kormány tavalyi, többször módosított hiánycélja sem teljesült.
Jobbról és balról is immár Magyar Péter nemiségét firtatják

Jobbról és balról is immár Magyar Péter nemiségét firtatják 

Lassan mulatságba fullad a magyar elit kommunikációs vergődése.
Minimum nettó 800 ezer forintos fizetés a Lidlben

Minimum nettó 800 ezer forintos fizetés a Lidlben 

Nem álom, valóság.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo