Mit csinál a gyerek a gép előtt?

A szülőknek is be kell kapcsolódniuk a válaszadásba. Így érvényes a kutatás, melynek során a gyerek internetező szokásait firtatja az NRC.

A 14 év alatti internetezők számáról még nem állnak rendelkezésre adatok, az ismert, hogy a 14-17 évesek közel 80 százaléka internetezik, és a 14 évesnél idősebb internetezők közel egyötöde ebből a középiskolás korú csoportból kerül ki. E megállapításokkal is NRC Piackutató élt, miközben vizsgálni készül az ifjú korosztályok gyerekek internetezési és fogyasztási szokásait, valamint az online reklámokhoz való hozzáállását.

 Kurucz Imre, az NRC kutatási igazgatója szerint akkor nem kaphatunk teljes képet az internetezőkről, ha nem tudunk semmit a világhálót rendszeresen használó gyerekekről.  "A most induló online felmérést az NRC kísérletnek is tekinti, mivel jelenleg nem csak a célcsoport internetezési szokásairól nincsenek információink, hanem arról sem, hogy a gyerekek elérhetőek-e egy online kutatással, és hajlandóak-e válaszolni a kérdésekre. Ha néhány ezren kitöltik a kérdőívet, akkor elegendő adatunk gyűlhet össze ahhoz, hogy korcsoportokra bontva is vizsgálhassuk a 14 év alatti internetezőket" - emelte ki a szakember, aki hangsúlyozta, hogy a gyerekek a vonatkozó jogszabályoknak megfelelően kizárólag szülői felügyelet mellett vehetnek részt a felmérésben.

A kitöltést segíti, hogy a 14 év felettiek internetezési és fogyasztási szokásait évek óta elemző Visitor Media Research felmérés során az NRC közel 5000 olyan szülő email-címét gyűjtötte össze, aki vállalata, hogy internetező gyermekével közösen kitölti majd a VMR Kids kérdőívet. Emellett a jövő héttől a gyerekek közvetlenül is találkozhatnak a felmérést hirdető bannerekkel az általuk látogatott, a kutatásban részt vevő gyerekoldalakon. "Csak azokat a kérdőíveket tekintjük érvényesnek, amelyen a szülő megadta a nevét és az elérhetőségét abból a célból, hogy utólag ellenőrizhessük, valóban az ő engedélyével és a felügyelete mellett történt a válaszadás" - nyilatkozta az adatok megbízhatóságával kapcsolatban Kurucz Imre, aki kiemelte, hogy a kutatásban való részvétel azt is segíti, hogy a szülők jobban megismerjék gyermekeik internetezési szokásait.

A VMR Kidset az NRC az Egyszervolt.hu-val együttműködve tervezte meg és indította el. Időközben számos szponzor - többek között a Microsoft, a Logitech, a Stabilo, az UHU, a Tessloff Babilon és a Kolping Hotel - karolta fel az ötletet, és támogatja a felmérést például a kérdőív kitöltői között kisorsolandó nyereményekkel.

Véleményvezér

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak 

Árkorlátozás ide, vagy oda, azok mennek felfelé.
2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia

2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia 

Szépen gazdagodott a Matolcsy gyerek.
A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak

A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak 

Orbán Viktort kifejezetten negatív színben tüntetik fel cseh plakátokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo