Mindent felvásárolnak a mogulok

Az amerikai Szövetségi Kereskedelmi Bizottság (FTC) engedélyezte a Google számára a DoubleClick felvásárlását, melyről a két cég már áprilisban megállapodást között.

A tranzakció során a Google készpénzben fizet ki 3,1 milliárd dollárt a DoubleClick tulajdonosának, a San Francisco-i központú Hellman & Friedman és a JMI Equity and management cégnek.

Az Ausztrál Fogyasztóvédelmi és Versenyhivatal korábban már jóváhagyta az ügyletet és a három brazíliai szabályozó hatóság egyike kifejezetten szorgalmazta az üzlet megkötését. A Google azonban addig nem zárhatja le a tranzakciót, amíg az Európai Bizottság - amely jelenleg még vizsgálja az ügyet - is rá nem bólint.

Nem konkurenciák

A FTC által ma közétett véleményezésben a testület egyértelműen kifejezte, hogy nem tart semmilyen létező vagy potenciális kockázattól, amely a piaci versenyt akadályozná. A Google és a DoubleClick egymást kiegészítő tevékenységet végeznek, nem tekinthetők versenytársaknak. A Google jelenleg elsődlegesen szöveg-alapú hirdetések értékesítésével foglakozik, míg a DoubleClick főként a weboldalakon elhelyezett hirdetések terjesztésére és dokumentálására koncentrál.

A DoubleClick nem vásárol és nem értékesít hirdetéseket, sem hirdetési felületeket. Ezzel szemben egy olyan technológiát biztosít, amellyel a hirdetők és weboldal-tulajdonosok - az egymással való megegyezés alapján -  hirdetni tudnak, illetve ezen hirdetésekhez kapcsolódó statisztikai adatokat szolgáltat számukra.

Sok más ügylet is született

A Kereskedelmi Bizottság a leiratban azt is hangsúlyozta, hogy az online reklámszolgáltató piacon hatalmas a verseny, a Google DoubleClick-akvizíciója csak egy a közelmúlt ügyletei közül. Az elmúlt hónapok során az online hirdetési iparágban számos nagyméretű tranzakciót jelentettek be: A Yahoo felvásárolta a Right Mediát, az AOL az ADTECH-et és a TACODA-t, a WPP Group a 24/7 Real Mediát, míg a Microsoft hat milliárd dollárért megvette az aQuantive-ot, majd az AdECN-t.

Noha az FTC véleményezésében azt is hozzátette, hogy adatvédelmi aggályok nem játszottak szerepet a fúzióval kapcsolatos vizsgálatukban, Eric Schmidt fontosnak tartotta hangsúlyozni a felhasználók adatainak biztonságát.

Véleményvezér

Friss ketchup volt a tettes a prágai magyar nagykövetség lefestésében

Friss ketchup volt a tettes a prágai magyar nagykövetség lefestésében 

A ketchup ártalmatlannak bizonyult.
Szőlőbirtok szőlő nélkül, hogy kell okosba lenyúlni 89 millió forintot borturizmusra

Szőlőbirtok szőlő nélkül, hogy kell okosba lenyúlni 89 millió forintot borturizmusra 

Páratlan kilátás jár a NER-es birtok mellé.
Az Európai Csalásellenes Hivatal szerint 10 milliárd forintot kell visszafizetnie Magyarországnak

Az Európai Csalásellenes Hivatal szerint 10 milliárd forintot kell visszafizetnie Magyarországnak 

Bajban a kulturális és innovációs miniszter.
Bulgáriával közösen repesztünk az utolsó helyen

Bulgáriával közösen repesztünk az utolsó helyen 

Európa végére süllyedtünk.
Hatalmasat kaszálhatnak a jómódúak az olcsó állami lakáshitelen

Hatalmasat kaszálhatnak a jómódúak az olcsó állami lakáshitelen 

Az ügyeskedők nagy korszaka jöhet.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo