Mindent felvásárolnak a mogulok

Az amerikai Szövetségi Kereskedelmi Bizottság (FTC) engedélyezte a Google számára a DoubleClick felvásárlását, melyről a két cég már áprilisban megállapodást között.

A tranzakció során a Google készpénzben fizet ki 3,1 milliárd dollárt a DoubleClick tulajdonosának, a San Francisco-i központú Hellman & Friedman és a JMI Equity and management cégnek.

Az Ausztrál Fogyasztóvédelmi és Versenyhivatal korábban már jóváhagyta az ügyletet és a három brazíliai szabályozó hatóság egyike kifejezetten szorgalmazta az üzlet megkötését. A Google azonban addig nem zárhatja le a tranzakciót, amíg az Európai Bizottság - amely jelenleg még vizsgálja az ügyet - is rá nem bólint.

Nem konkurenciák

A FTC által ma közétett véleményezésben a testület egyértelműen kifejezte, hogy nem tart semmilyen létező vagy potenciális kockázattól, amely a piaci versenyt akadályozná. A Google és a DoubleClick egymást kiegészítő tevékenységet végeznek, nem tekinthetők versenytársaknak. A Google jelenleg elsődlegesen szöveg-alapú hirdetések értékesítésével foglakozik, míg a DoubleClick főként a weboldalakon elhelyezett hirdetések terjesztésére és dokumentálására koncentrál.

A DoubleClick nem vásárol és nem értékesít hirdetéseket, sem hirdetési felületeket. Ezzel szemben egy olyan technológiát biztosít, amellyel a hirdetők és weboldal-tulajdonosok - az egymással való megegyezés alapján -  hirdetni tudnak, illetve ezen hirdetésekhez kapcsolódó statisztikai adatokat szolgáltat számukra.

Sok más ügylet is született

A Kereskedelmi Bizottság a leiratban azt is hangsúlyozta, hogy az online reklámszolgáltató piacon hatalmas a verseny, a Google DoubleClick-akvizíciója csak egy a közelmúlt ügyletei közül. Az elmúlt hónapok során az online hirdetési iparágban számos nagyméretű tranzakciót jelentettek be: A Yahoo felvásárolta a Right Mediát, az AOL az ADTECH-et és a TACODA-t, a WPP Group a 24/7 Real Mediát, míg a Microsoft hat milliárd dollárért megvette az aQuantive-ot, majd az AdECN-t.

Noha az FTC véleményezésében azt is hozzátette, hogy adatvédelmi aggályok nem játszottak szerepet a fúzióval kapcsolatos vizsgálatukban, Eric Schmidt fontosnak tartotta hangsúlyozni a felhasználók adatainak biztonságát.

Véleményvezér

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál 

Milliárdok folytak a kanálisba.
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?

Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül? 

Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?
Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump

Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump 

A republikánus mennyországnak bealkonyult.
Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo