Megkerülhetetlenné válik a mesterséges intelligencia a magyar ingatlanpiacon

A mesterséges intelligencia egyre nagyobb szerepet kap az ingatlan- és építőiparban, de vajon hogyan áll Közép-Európa ezen a téren? Egy friss kutatás szerint a magyar ingatlanpiacon dolgozók mindössze 22 százaléka használ mesterséges intelligenciát, 23 százalékuk napi szinten, 46 százalékuk pedig heti rendszerességgel, de mégis érzékelhető a változás: az ingatlan- és építőiparban dolgozók 60 százaléka mindhárom piacon kifejezte, hogy szívesen elsajátítaná az új technológia alkalmazását.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Drees & Sommer globális tanácsadó cég három ország – Magyarország, Lengyelország és Csehország – digitalizációs trendjeit vizsgálta regionális piackutatásában. Az eredmények arra mutatnak, hogy bár az AI napi vagy heti használata már jelen van, az igazi áttörést a digitális készségek iránti növekvő motiváció hozhatja meg az ingatlanpiacon.

A magyar ingatlanpiaci dolgozók az AI használatában az átlagos szintet képviselik a közép-kelet-európai régióban, de a technológia munkahelyi alkalmazása nálunk még viszonylag ritka. Ugyanakkor rendkívül magas a tanulási hajlandóság, és a legtöbben szeretnék fejleszteni digitális készségeiket ezen a területen. Kutatásunk eredményei szerint az ingatlanpiaci munkavállalók többsége pozitívan vélekedik az AI alkalmazásáról, bár körülbelül 15 százalékuk még mindig bizalmatlan a technológia iránt. Ez különösen fontossá teszi az adatok hitelesítését a piacon” – nyilatkozta Koloszár Ákos, a Drees & Sommer magyarországi ügyvezető igazgatója.

Miért terjed nehezen a mesterséges intelligencia?

Magyarországon az ingatlanipari munkavállalók 75 százaléka nyilatkozta, hogy nem használ mesterséges intelligenciát a munkája során, a többiek többnyire heti rendszerességgel (46 százalék), míg 23 százalék napi szinten alkalmazzák. Az AI legaktívabb felhasználói a 30 év alattiak (46 százalék), valamint a felsővezetők. Összehasonlítva, Lengyelországban (30 százalék) és Csehországban (27 százalék) magasabb az AI-t használók aránya az ingatlaniparban, Lengyelországban ráadásul a napi felhasználók aránya is kiemelkedően magas (38 százalék), míg Csehországban ez csupán 15 százalék. 

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo