A szoros versenyben többen már második alkalommal kerülnek be a döntőbe: ilyen a tavalyi győztes, a Bookline, vagy a Netpincér és a Dvdrent.hu, akik tavaly is az élmezőnyben végeztek. A döntősök közé két dvd-bolt is bekerült (Dvdrent.hu, Xpress.hu), a Fotex csoport pedig két online áruházával is bejutott a legjobbak közé (Fotexnet.hu, Dvdrent.hu). További érdekesség, hogy a tíz döntősből kettő olyan online piactér, amelyeknek nincsenek saját termékeik, hanem ún. közvetítői munkát végeznek: ilyen az éttermi szolgáltatásokat egy helyen felvonultató Netpincér, illetve az egyik legkedveltebb virtuális piactér, a Vatera.
A szakmai zsűri
az alábbi szervezetek képviselőiből áll: Informatikai Vállalkozások Szövetsége; Inter-Európa Bank, Kirowski, origo, Index.hu, Sanoma Budapest, Portfolio.hu, Central European University, Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem - Gazdaság - és Társadalomtudományi Kar - Információ és Tudásmenedzsment Tanszék, Budapesti Corvinus Egyetem - eBusiness Kutatóközpont, Szövetség az Elektronikus Kereskedelemért.
A közönségszavazás lezárulta után a szakmai zsűri munkája következik: a neves szakértőkből álló zsűri dönti majd el, hogy ki kapja az Év Internetes Kereskedője címet 2006-ban. A zsűri a döntéshez többek között értékeli a vállalkozások üzleti modelljét, az elért üzleti eredményeket, a honlapok színvonalát, felhasználó-barátságát, fogyasztóvédelemmel kapcsolatos ismertetők minőségét, az ismertséget és számtalan egyéb szempontot. A fődíj mellett a szakmai zsűri kiválasztja az Év Legígéretesebb Internetes Kereskedőjét is. Az Év Internetes Kereskedője megtisztelő címet a nyertes egy éven keresztül használhatja, nyereménye pedig egy, a támogatók által biztosított médiafelületekből álló online kampány.
Az Év Internetes Kereskedője Díj ünnepélyes átadására november 8-án kerül sor az Inter-Európa Bank székházában, amelyre a legtöbb szavazatot kapott e-kereskedők mellett a sajtó képviselői és a zsűritagok is meghívást kapnak.