Később nem a percdíjakkal fognak keresni

Az Economist Intelligence Unit és az Oracle közös felmérése szerint a telefonhívásokból származó díjak legfeljebb hat évig maradhatnak első helyen a távközlési szolgáltatók bevételeinek sorában.

Az Oracle közzétette az Economist Intelligence Unit közreműködésével a távközlési ágazatban készített globális felmérésének eredményét, amely szerint a távközlési felsővezetők mintegy 80 százaléka azon a véleményen van, hogy mindössze hat éven belül már nem a beszédhívások számítanak majd a távközlési szolgáltatók fő bevételi forrásának. A megkérdezett vállalatvezetők több mint fele abban is egyetértett, hogy ez a változás akár négy éven belül bekövetkezhet, ezért annak a szükségességét hangsúlyozták, hogy a szolgáltatóknak haladéktalanul újabb bevételforrások után kell nézniük, ha el akarják kerülni az üzleti forgalom gyors visszaesését.

A felmérés szerint a felsővezetők világszerte abban is egyetértenek, hogy a Skype-hoz hasonló VoIP-szolgáltatások jelentik a vezetékes telefonvonalakból származó bevételekre a legfőbb veszély. A válaszadók 68 százaléka vélte úgy, hogy a bevételkiesést elsődlegesen a VoIP-szolgáltatók okozzák. A felmérés további eredményei:

  • A vállalatvezetők 72 százaléka szerint a beszédhívások terén tapasztalt bevételkiesések ellen az árképzési struktúra megváltoztatása vagy a marketingkezdeményezések helyett a leghatékonyabb stratégia új szolgáltatások bevezetése lenne.
  • A válaszadók 65 százaléka szerint fontos, illetve kritikus fontosságú a kombinált, "triple-play" termékek szerepe, hangsúlyozva, hogy a távközlési ágazatban egyébként is óriási jelentősége van a szolgáltatáscsomagok kialakításának.
  • A vállalatvezetők 51 százaléka válaszolta azt, hogy az elkövetkező két évben a legvalószínűbb stratégiának a mobil szolgáltatók felvásárlását vagy a velük történő összeolvadást tartják.

Vonzó élmények

A válaszadók minden földrajzi régióban a működési költséghatékonyságot nevezték meg olyan tényezőnek, amely a leginkább akadályozza az új bevételi lehetőségek kialakítását. A megkérdezettek egyetértettek abban, hogy a szolgáltatóknak azonnal hozzá kell látniuk alaphálózataik fejlesztéséhez, szervezeti felépítésük és üzleti folyamataik korszerűsítéséhez, és sokoldalúbb funkciókat, valamint jóval vonzóbb felhasználói élményt kell kínálniuk ügyfelek számára. Ilyenek lehetnek például a konvergens szolgáltatások, mint az azonnali üzenetküldés, a hívás alatti tartalommegosztás, valamint a mobil hálózaton megvalósított adóvevő szolgáltatás. Mindez létfontosságú, ha ténylegesen versenyre kívánnak kelni a kisebb, jóval fürgébb induló vállalkozásokkal, amelyek az IP-alapú technológiákat és platformokat alkalmazzák.

"A nemzetközi távközlési iparág gyors és drámai változások korát éli" - nyilatkozta Denis McCauley, az Economist Intelligence Unit nemzetközi technológiai kutatásokért felelős igazgatója. "Felmérésünk eredményei azt mutatják, hogy versenyképességük megőrzése érdekében mind a vezetékes, mind a vezeték nélküli szolgáltatóknak új szolgáltatásokkal kell megjelenniük a piacon."

"A nemzetközi távközlési iparágban végzett felmérés eredményei világosan jelzik, hogy a vezetékes és a vezeték nélküli szolgáltatóknak haladéktalanul lépniük kell" - mondta Bhaskar Gorti, az Oracle Communications nemzetközi részlegének első alelnöke és igazgatója. "A bevételek gyors visszaesésével és a gyorsan változó versenyhelyzetben a szolgáltatóknak fel kell gyorsítaniuk az új bevételi lehetőségek felkutatásának folyamatát."

Véleményvezér

Elszabadultak a Magyar Posta árai

Elszabadultak a Magyar Posta árai 

Ez most nem finom.
Nem sikerült az első versenyképességi vizsgája Magyarországnak

Nem sikerült az első versenyképességi vizsgája Magyarországnak 

Az egykori magyar sikerágazat rosszul teljesít.
Szlovákiába érdemes menni élelmiszert vásárolni, a mélybe vitték az ÁFA-t

Szlovákiába érdemes menni élelmiszert vásárolni, a mélybe vitték az ÁFA-t 

Lassan bármerre megyünk kisebb árakkal találkozunk, mint itthon.
Hadházy Ákos megtalálta Orbán Viktort

Hadházy Ákos megtalálta Orbán Viktort 

Reméljük lesz indiai szelfi is.
Megvan az új lengyel minimálbér, alulmaradtunk

Megvan az új lengyel minimálbér, alulmaradtunk 

Hol van már a Magyarország jobban teljesít szlogen?


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo