A folyószámla-szolgáltatást interneten nyújtó bankok 2001. december 31-én kb. 148.000 lakossági és 19.700 vállalati internetes ügyféllel rendelkeztek, ami 230%-os és 58%-os növekedést takar egy év alatt. 2002 végéig várhatóan további 3 nagybank és egy kisbank indítja be internetes szolgáltatását. A biztosítók 2001-ben összes díjbevételük elhanyagolható hányadát szerezték interneten keresztüli eladásokból. 2002-re a várakozások szerint ez az arány csak néhány biztosító esetében érheti el az igen alacsony 1%-ot. Az értékpapírcégek internetes ügyfeleik arányának kismértékű emelkedésére számítanak 2002-ben.
2001. IV. negyedévében a GKI-Webigen pénzügyi szolgáltatók internet-használati indexének értéke 11, ami kismértékű csökkenés az előző felmérés 17,9 pontjához viszonyítva. A pénzügyi szféra optimizmusa tehát mérséklődött, bár összességében még mindig a piac további lendületes átalakulását, a szolgáltatást igénybevevők arányának növekedését várják.
Jelenleg hat bank és két takarékszövetkezet nyújt folyószámla-szolgáltatást az interneten keresztül, míg egy bank befektetési jegyek értékesítésére használja ezt a csatornát. A folyószámla-szolgáltatást nyújtó bankok 2001. december 31-én kb. 148.000 lakossági és 19.700 vállalati internetes ügyféllel rendelkeztek. Ez az jelenti, hogy a 2001. év folyamán az internetes bankszolgáltatásokat használók száma a lakosság körében 2,3 szorosára nőtt, míg a vállalati körben a növekedés 58%-os volt.
2002-ben további bankok kezdenek internetes szolgáltatásokat nyújtani mind a lakosság mind a vállalkozások számára. Jelen felmérésben 3 nagybank és egy kisbank jelezte, hogy 2002 végéig beindítja internetes szolgáltatását.
A bankok várakozásai szerint 2002-ben a lakossági internetes ügyfelek száma kb. 75%-kal, a vállalati ügyfelek száma kb. 50-60%-kal fog emelkedni.
A bankok többsége internetes szolgáltatásaikkal elsősorban az internethozzáféréssel rendelkező lakosságot, és a vállalatok közül a kisvállalkozásokat célozza meg. A GKI Gazdaságkutató Rt. felmérése szerint internet-hozzáféréssel 2001 végén 1.6 millió 14 év feletti magyar állampolgár rendelkezett otthon, munkahelyen vagy iskolában. Felméréseink szerint a kisvállalkozások 70-75 százaléka rendelkezett internetkapcsolattal 2001 végén.
A mobiltelefonos banki szolgáltatásokat igénybevevő lakossági ügyfelek száma 2001-ben 2,5-szeresére nőtt, a vállalati ügyfelek száma megötszöröződött.
A bankok 2002-ben tovább kívánják bővíteni az interneten keresztül elérhető banki szolgáltatások körét, illetve javítani szeretnék minőségét. Az újonnan piacra lépők az eddigi összes ismert internetes szolgáltatást nyújtani kívánják ügyfeleiknek, a már a piacon levők pedig a webfelületek testre szabását, kényelmi funkciók bevezetését valamint termékfejlesztéseket (pl.: állandó átutalási megbízás módosítása, mobiltelefon feltöltés interneten keresztül) terveznek megvalósítani. Egyes bankok az internet alapú CRM-et és m-commerce megoldásokat is alkalmazni kívánnak a jövő évben.
A biztosítók 2001-ben összes díjbevételük elhanyagolható hányadát szerezték interneten keresztüli eladásokból. 2002-re a várakozások szerint ez az arány csak néhány biztosító esetében érheti el az igen alacsony 1%-ot.
A biztosítók inkább a lakossági, mint vállalati ügyfeleik részére történő internetes értékesítés növekedésére számítanak. Mindkét ügyfélcsoport esetén nagyobb sikert remélnek a nem életbiztosítások internetes értékesítésében.
Jelenleg hat értékpapírcégnél van lehetőség interneten keresztüli megbízásadásra. A cégek internetes ügyfeleik arányának némi emelkedésére számítanak 2002-ben.