Idősebbek és bölcsebbek, de naivak is

Sok 55 év feletti vásárol, bankol és kommunikál a szeretteivel az interneten hatékony védelem nélkül, a korcsoport a legtöbb esetben nem viselkedik biztonságosan és gyakran válnak csalás áldozataivá - derült ki a Kaspersky Lab és a B2B kutatásából.

Kép:EU-OSHA

Függetlenül attól, hogy ez a korcsoport nagyobb valószínűséggel telepít biztonsági szoftvert számítógépeikre, kevésbé valószínű, hogy megvédik mobilkészülékeiket is, valamint kevésbé tudatosan interneteznek. Például a közösségi oldalakon és böngészőjükben kevésbé erős biztonsági beállításokat használnak a többi korcsoporthoz képest. Továbbá nem valószínű, hogy igénybe veszik készülékeik beépített biztonsági funkcióit. Az idősebb generáció életük több területén használja az internetet - ez növeli kiszolgáltatottságukat a kiberbűnözőkkel szemben. Az interneten kommunikálnak másokkal - az 55 év felettiek 94%-a emailezik rendszeresen, továbbá online intézik mindennapi ügyeiket. Ez a korcsoport nagyobb valószínűséggel végzi pénzügyeit az interneten. Az 55 év felettiek 90%-a vásárol és bankol online összehasonlítva az összes felhasználóval, akik esetében ez a szám 84%.

Mégis mindezzel ellentétben az 55 év felettieknek csak fele (49%) aggódik a biztonsága miatt, amikor online vásárol és nagy többségük (86%) nem hiszi, hogy a kiberbűnözők célpontja lenne. Sajnos 40%-uk veszélynek tette ki magát azzal, hogy pénzügyi adatokat osztott meg nyilvános felületeken. Ez a számadat az összes felhasználóra nézve 15%. A kiberügyekben való jártasság hiánya felkészületlenné teszi az 55 év felettieket az online világ veszélyeivel szemben. Ennek eredményeképpen ez a generáció gyakrabban válik a kiberbűnözők áldozatává. A jelentés szerint az internet felhasználók 20%-ának van idősebb rokona, akinek már volt dolga rosszindulatú szoftverrel, és 14%-nak van idősebb rokona, akit már becsaptak kamu online nyereményjátékokkal. Továbbá 13%-nak van idősebb rokona, aki túl sok személyes adatot osztott meg magáról az interneten, és 12%-nak van idősebb rokona, aki online átverés áldozata lett, sértő tartalmakat látott, vagy veszélyes idegenekkel kommunikált az interneten.

Szó szerint a szemünket is kilopnák
Miközben sok pénzügyi intézmény tekint úgy a biometrikus megoldásokra, mint a jelenleg használt azonosítási eljárások legígéretesebb kiegészítőire vagy teljes felváltóira, a hackerek a biometriában új lehetőségeket látnak a bizalmas információk ellopására.
„Egyrészt nagyszerű látni, hogy ilyen sok 55 év feletti használja az internetet vásárlásra, bankolásra és a szeretteikkel való kapcsolatfenntartásra. A jelentés egyértelműen alátámasztja, hogy ez a generáció magáévá tette az online életet és az ezzel járó össze lehetőséget. Másrészt viszont azt látszik, hogy az 55 év felettiek nem tesznek eleget védelmük érdekében. Nem gondolnak arra, hogy a kiberbűnözők őket is megtámadhatják, ezért újra és újra veszélynek teszik ki magukat” – vélekedett Andrei Mochola, a Kaspersky Lab fogyasztói vezetője.

A Kaspersky Lab arra kéri az idősebb internet felhasználókat, hogy legyenek tudatosabbak az online veszélyekkel kapcsolatban, és viselkedjenek felelősségteljesebben. „Továbbá arra bátorítjuk a fiatalabb internetezőket, hogy segítsenek idősebb rokonaiknak és barátaiknak a jobb online védelem kialakításában. Az éber magatartás, a megbízható biztonsági megoldások és az erős biztonsági beállítások az összes internet hozzáféréssel rendelkező készüléken lehetővé teszik a boldog és egészséges online életet” – mondta Mochola.

Véleményvezér

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak 

Árkorlátozás ide, vagy oda, azok mennek felfelé.
2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia

2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia 

Szépen gazdagodott a Matolcsy gyerek.
A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak

A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak 

Orbán Viktort kifejezetten negatív színben tüntetik fel cseh plakátokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo