A Symantec felmérésének eredményei szerint a vállalatok vegyes érzelmeket táplálnak a felhő biztonságával kapcsolatban - a többség egyik felének aggodalomként, a másik fél számára pedig a legfőbb célként jelenik meg a felhőbe való áttéréskor. A felmérésből az is kiderült, hogy az informatikai szervezetek még nem készültek fel teljesen a felhőszámítás bevezetésére, mivel a megkérdezett szervezetek csaknem fele elmondta, hogy informatikai részlegük jelenleg nem lenne alkalmas erre. Tanácsokkal segítenek, hogyan lehet lépésről-lépésre bevezetni az új szolgáltatást.
Miért éppen a felhő? Mit érdemes megfontolni, mielőtt áttérnénk a felhőre?
•Vegye át Ön a vezető szerepet a felhőszámítás kiválasztásánál: Az informatikának proaktív szerepet kell betöltenie a cloud alkalmazásánál. Az IT szervezetek közül sokan lassan, módszeresen és konzervatívan közelítik meg a felhőbe való áttérés kérdéskörét. Az informatikai vezetőknek fenn kell tartania a kontrollt a fontos kérdésekben, mint például a biztonság, a rendelkezésre állás és a költségek. Ez nem nehéz feladat, amennyiben a munkatársak megkapják a megfelelő képzést és előkészítést.
•Állítson fel információ- és alkalmazásszinteket: Nem minden információ és alkalmazás jön létre azonos szinten. Végezzen el egy elemzést és helyezze el az információkat és alkalmazásokat különböző szinteken annak érdekében, hogy kényelmessé váljon a felhőbe való átmozgatás.
•Értékelje ki a kockázatot és állítson fel megfelelő irányelveket: Biztosítsa, hogy a legfontosabb információkhoz csak az arra jogosult személyek férhessenek hozzá, valamint hogy ezek az információk ne hagyhassák el a céget. Győzödjön meg róla, hogy a cloud gyártók meg tudnak felelni a szervezet követelményeinek. Végül, értékelje a lehetséges felhő forgalmazókat működési kérdésekben, mint például magas rendelkezésre állás és katasztrófa-elhárítási képességek.
•Az első lépések: A számítási felhőt nem „mindent vagy semmit" alapon kell megközelíteni. A felhőszolgáltatások alkalmazása az első könnyű lépés lehet a felhőbe való átlépéshez. Bár időbe telhet az üzleti szempontból kritikus alkalmazásokat felkészíteni az áthelyezésre, az egyszerűbb alkalmazásokkal és szolgáltatásokkal azonnal el lehet kezdeni a folyamatot.
Honnan tudható, hogy a felhő ideális lenne Önnek? Pulai András, a Symantec technikai szakértője a következőket tanácsolja még mielőtt Ön a felhők mellett döntene:
•A nagyobb nem mindig a jobb: Ha a felhő szolgáltatókra keresünk rá, sok olyan nagyvállalatra lehet rábukkanni, akik kockára teszik a kapacitásukat, az egyre zsúfoltabb felhő piacon. A szolgáltató hírneve és az, hogy mennyi ideje kínál cloud szolgáltatásokat adja meg a szolgáltatás értékét. Olyan felhő szakértőt keressen fel, amely megbízható technológiával tud szolgálni, és jól ismeri az iparágat kívül-belül.
•Mérje fel a biztonsági igényeket: Nagy felhajtás övezte a felhő biztonságát az utóbbi időben, de kicsi a különbség a saját informatikai rendszerbe és a más technológiai szolgáltatókba fektetett bizalom között. Ezt szem előtt tartva minden szervezetnek mások a biztonságra vonatkozó igényei és elvárásai, ezért fontos megérteni, hogy a forgalmazó hogyan tudja ezeket a szükségleteket kielégíteni. Ellenőrizze az eladó referenciáit és vizsgálja meg azoknak a szervezeteknek az esettanulmányait, amelyek hasonlítanak az Ön szervezetéhez.
•Ismerje meg az adatmentés alapjait: Legyen tisztában azzal, hogy a felhő szolgáltató hogyan menti az adatokat a legrosszabb forgatókönyv esetén, mi történne, ha csődbe mennének, vagy egy másik szolgáltatóhoz akarná átvinni az adatokat. Ismerje meg a szolgáltató tárolási hírnevét, az adatközpontjaik számát és helyét, valamint infrastruktúrájuk kiterjedését.
•Kössön megfelelő Szolgáltatási Szint Szerződést (SLA): Az ipari minősítések egy adott pillanatot kapnak el és nem feltétlenül jelzik a jó teljesítményt. A legjobb módja a jó szolgáltatás biztosításának egy szilárd Szolgáltatási Szint Szerződés (SLA) tiszta, átlátható szerződéssel. Olyan gyártókat keressen, akik közzéteszik a teljesítményüket és egyértelmű pénzügyi szankciókkal rendelkeznek alulteljesítés esetén.
•Értékelje ki az ügyfélszolgáltatás minőségét: A cloud szolgáltatások legjobb ügyfélszolgálati egységeiben a cloud szakértők a hét minden napján egész nap elérhetőek. Győződjön meg afelől, hogy a kiválasztott forgalmazó ügyfélszolgálati szakemberei meg tudnak felelni a szervezet igényeinek.