Hazai és nemzetözi spam trendek

A filter:max felmérést készített a hazai spam helyzetről és értékelte a nemzetközi trendeket, különös tekintettel az év végén elfogadott Európai Uniós és USA-beli törvényekre. A vizsgálat legfontosabb megállapítása: a külföldi 77%-ot is felülmúlta a hazai 330%-os (!) emelkedés a spamek arányában, és a helyzet drasztikus romlása várható.

A magyar anti-spam cég, a filter:max a hazai piacon általa képviselt, a területen vezető SurfControl és MessageLabs cégek statisztikáiból elemzést végzett a spamek külföldi trendjeit illetően, illetve összefoglalta hazai tapasztalatait. A kutatásban a filter:max kíváncsi volt arra is, milyen hatással voltak a spammerek ügyködésére az elmúlt hónapokban életbe léptetett jogi szabályozások.

Spam helyzet 2003-ban

A vizsgálat alapján leszögezhető: 2003 a spam éve volt. A MessageLabs statisztikái szerint (melyet 7500 céges ügyfele napi mintegy 25 millió e-mailje alapján készít), míg 2002-ben minden 22 e-mailből 2 volt spam, addig 2003-ban átlagosan minden 5 e-mailből 2 terhelte feleslegesen a postaládáinkat. Ez 74%-os növekedést jelent 1 év alatt.

2003. májusa fordulópontot jelentett, ekkor lépte át az 50%-ot a spamek aránya, tehát minden 2 legitim e-mailre jutott egy spam. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy az e-mailek kezelésére használt infrastruktúrát 50%-kal nagyobbra kell méretezni. Ezt az internet felhasználók az előfizetési díjakon keresztül érzik, míg a vállalatok az e-mail szerverek, biztonsági mentési eszközök méretén – és így drágulásán – mérhetik le. Míg a MessageLabs tavaly előtt év végén másodpercenként csak 2 spamet állított meg, addig ez a szám 2003 végére 27-re növekedett.

Hazai viszonylatban a filter:max statisztikái alapján kijelenthető, spamek tekintetében leköröztük a világot. Míg 2002 végén az átlagos magyar felhasználó postaládájában 100 levélből mindössze 3-4 volt spam, addig ez a szám az elmúlt év decemberére 10-re nőtt. A legrosszabbul a filter:max azon ügyfele járt, amelynek a teljes e-mail forgalmából 55%-ot a spam tett ki. A spamek arányának növekedése tehát 330%-os egy év alatt, és nyugati arányokhoz való „felzárkózás” ezen a területen fokozottan várható.

Az év végén mind az EU-ban, mind az USA-ban új törvényekkel próbálják a spammereket más elfoglaltságra ösztönözni. Az eddigi tapasztalatok azt mutatják, a jog eszköze önmagában kevés, a jogszabály-alkotók és a technikai megoldást nyújtók erősebb összefogására van szükség. A karácsonyi roham során a spamek aránya minden eddigi rekordot megdöntött, és az év legvégére is csak azért esett vissza, hogy 2004-ben új erőre kapjon. A vállalatok nem számíthatnak mástól a megoldásra: a romló helyzetre a saját lehetőségeikhez mérten technikai eszközökkel kell felkészülniük.

Kilátások 2004-re

Spamek tekintetében a jogszabályi változások ellenére növekedést várnak a szakértők. A MessageLabs várakozása szerint a tavaly év végi 50%-ról 2004 áprilisára akár a 70%-ot is elérheti a spamek aránya. A kéretlen e-mailek tartalma is változik: míg korábban főképp termékeket kínáltak, egyre gyakoribb lesz az átejtő, márkahamisító spam, melyben adatokat próbálnak kicsalni a felhasználóktól. Erre tavaly külföldön a PayPal, hazánkban az Inter-Európa Bank ügyfeleit átverni szándékozó spam volt a legismertebb példa. A védekezés útja itt is spamek bejutásának a megakadályozása, illetve az e-mailek és a web-forgalom komplett tartalom szerinti szűrése.

A filter:max a terület specialistájaként az elmúlt évben banki, közintézményi, nagy- közép és kisvállalati szegmensben egyaránt bizonyított. A szoftveres tartalomszűrő megoldások területén piacvezető SurfControl és az internet-szintű e-mail biztonság területén vezető MessageLabs megoldásai hazánkban is lehetővé teszik a hatákony védekezést, időt és pénzt takarítva meg a vállalatoknak, melyeknek a filter:max méretüktől és működési területüktől függően személyreszabott megoldást kínál.

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo