Hatvanezren vitték magukkal

Az Elektronikus Hírközlési Törvény tavaly év eleji hatályba lépése óta mintegy 60.000 telefonszámot hordoztak el az előfizetők régebbi szolgáltatójuktól. Több, mint 60 százalékuk a Pantelhez ment át.

A távközlési liberalizáció kiteljesedésének köszönhetően 2004. elején megindulhatott a valódi verseny a fogyasztók kegyeiért. A számhordozhatóság törvényi és műszaki lehetőségének megteremtésével lehetővé vált, hogy az előfizetők addigi számuk megtartása mellett más szolgáltatót válasszanak. Ez az intézkedés segíti a szabad verseny kialakulását és hozzájárul ahhoz, hogy az előfizetők valóban a számukra megfelelő távközlési vállalatokkal szerződjenek. A PanTel Távközlési Kft-t elsősorban az különbözteti meg konkurenseitől, hogy egyedüliként rendelkezik a Matávéval összemérhető országos hálózattal, ami a stabilitás és kockázatmentes szolgáltató-váltás egyik kulcsfontosságú feltétele.

Általánosságban elmondható, hogy havonta átlagosan 4000 körüli vezetékes telefonszám és ennél valamivel több mobilszám kerül a számhordozás révén másik szolgáltatóhoz. Jellemzően a piacvezetőktől viszik át számaikat a felhasználók másik társaságokhoz, és ezáltal az esetek többségében akár 20-25 %-kal olcsóbban telefonálhatnak az új előfizetői szerződés feltételeivel összhangban.

A mobilszolgáltatókkal összehasonlítva megállapítható, hogy - noha náluk elsősorban a lakossági fogyasztók, míg a vezetékeseknél főleg az üzleti előfizetők váltanak - nagyságrendileg ugyanannyi számot hordoztak másik telefontársasághoz a mobiltelefon-társaságot váltók, mint a vezetékes távközlési szolgáltatók "elvándorló" ügyfelei.

A PanTelhez áttérő előfizetők a telefonszolgáltatás mellé általában internet-hozzáférést is rendelnek, ez esetben a felkínált sávszélesség lényegesen magasabb az átlagosnál. A PanTel ajánlatainak versenyképességét bizonyítják többek között az alábbi, a számhordozhatóság lehetőségével élő, PanTelhez átszerződött ügyfelek is: Dunaferr, Freesoft, GLS Hungary, KPMG, Lufthansa Technik, Madarász utcai Gyermekkórház, Swedex, Tetra Pak, Villeroy & Boch.

Véleményvezér

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak 

Árkorlátozás ide, vagy oda, azok mennek felfelé.
2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia

2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia 

Szépen gazdagodott a Matolcsy gyerek.
A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak

A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak 

Orbán Viktort kifejezetten negatív színben tüntetik fel cseh plakátokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo