A hazai KKV-k telekommunikációs rendszereinek fejlesztését akadályozza, hogy sok vállalatnál a rendelkezésre álló költségkeret a fenntartásra sem elegendő, nagyobb volumenű projektben pedig csak a nagyvállalati szegmens gondolkodhat.
A NOVATEL vezetői a piaci trendeket figyelembe véve, korábbi telekommunikációs tapasztalataikra alapozva döntöttek az IP alapú telefonszolgáltatás elindítása mellett. Az elemzések szerint ugyanis vezetékes telekommunikáció nélkülözhetetlen a vállalatok életében, használatával mégsem érhető el igazán nagy költségmegtakarítás. A hagyományos technológia nem nyújt további újdonságokat, ezért a mobiltelefon mellett ma már az IP-telefónia is vetélytársává vált.
Ezt bizonyítja az a szakértői előrejelzés is, amely szerint 2009-2010 körül a hagyományos, vezetékes telefonon folytatott szolgáltatás (PSTN) és az IP alapú telefonbeszélgetések aránya megfordul, és a VoIP átveszi a vezető szerepet.
"Tapasztalataink szerint a kisvállalatoknál a rendelkezésre álló büdzsé a meglévő rendszer fenntartására sem elegendő, nagyobb volumenű projektben pedig csak a nagyvállalati szegmens gondolkodhat, esetükben is csak a szervezetek 6 százaléka - mondta Juhász Lajos, a NAVIGATOR Informatika Zrt. ügyvezető igazgatója. "A piaci tendenciákat figyelembe véve, meglévő analóg telefonszolgáltatási rendszerünk mellett, a telekommunikációs és hagyományos távközlési szolgáltatásban szerzett korábbi tapasztalatainkra, 100 fős szakértői hátterünkre és az informatikai rendszerek üzemeltetésében való jártasságunkra alapozva másfél éves technológiai fejlesztéssel hoztuk létre az új üzletágat" - tette hozzá Juhász Lajos.