Az internet utazási döntéseinkre gyakorolt hatása egyre inkább érezhető a British Airways és a NagyUtazás.hu második közös felmérésének eredménye szerint. Nemzetközi utazásai megtervezésének és kiválasztásának eszközéül már a rendszeresen (naponta) internetezők 65%-a választja az információs szupersztrádát, 33%-uk pedig már foglalt és vásárolt is utazási szolgáltatásokat a virtuális világban. A 350 fős mintán végzett felmérés eredményei szerint az utazási szolgáltatások egy helyet léptek előre a legkeresettebb online termékek és szolgáltatások értékesítési listáján. A turisztikai és utazási szolgáltatások immár a harmadik helyen állnak az internetes banki szolgáltatások és a könyvek online értékesítési rangsorában, megelőzve ezzel a tavaly még kelendőbb zenei áruféleségeket, CD-ket és DVD-ket.
A 2002. májusában végzett első felmérés az internetezők 54%-a esetében átlag napi 30 perc online időt mutatott, ma viszont már csak a megkérdezettek 20%-a tölt ennyi időt az interneten, 42%-uk naponta 1-2 órát ül a számítógép képernyője előtt.
A British Airways és a NagyUtazás.hu felmérése szerint átrendeződés tapasztalható a keresett hírek típusa tekintetében is. Míg az első felmérésben a megkérdezettek 85%-a friss és aktuális hírekért, 77%-a utazási információkért látogatott a virtuális világba, addig mára az olló összezáródott, így az utazási információk és kínálatok iránti tájékozódás ugyanolyan prioritással bír az internetes barangolásaink okai között, mint az aktuális hírek. Ezeken a híreken túlmenően, a korábbi felmérésben a megkérdezettek mintegy 69%-a a munkával és tanulással kapcsolatos információkat is rendszeresen böngészett az interneten, de mára ez a hírtípus veszített népszerűségéből és már csak a felmérésben megkérdezettek 51%-át vonzza a számítógépek elé.
A hírtípusok prioritásának átalakulásával párhuzamosan változott az internet, mint információs csatorna utazási döntéseinkre gyakorolt hatása is. Míg a British Airways és a NagyUtazás.hu korábbi felmérésében a válaszadók 60%-a jelentette ki azt, hogy utazási döntéseinek alapja az ebből az interaktív csatornából származó információ, addig ez az arány mára 65%-ra nőtt. A világháló használatának térnyerése az Online foglalások terén is megmutatkozik. Míg a légitársaság és az utazási portál korábbi felmérésében a válaszadók 28%-a mondta azt, hogy utazásának olyan fontosabb elemeit, mint például a szálloda és a repülőjegy, legalább egyszer lefoglalta már online módon, addig mostanra ezen internet használó utazók köre 33%-ra bővült.
Gyorsulnak az utazások az információs szupersztrádán
Már utazási döntéseink 65%-a köthető az internethez – derül ki a British Airways és a NagyUtazás.hu 2003. évi felméréséből, amely az utazási szokások és az internet kapcsolatát vizsgálta.
Véleményvezér

A korrupció melegágya a cégeknek adott állami támogatások, első helyen állunk
Bindzsisztán pénzpumpája.

Meglepetés, lengyelek vették meg a britek egyik legnagyobb csomagküldő cégét
Terjeszkedik a lengyel gazdaság.

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak
Árkorlátozás ide, vagy oda, azok mennek felfelé.

2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia
Szépen gazdagodott a Matolcsy gyerek.

A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak
Orbán Viktort kifejezetten negatív színben tüntetik fel cseh plakátokon.

Szijjártó Péter nagyon megdicsérte magát az USA vámok felfüggesztése kapcsán, bár semmi köze nem volt hozzá
Szijjártó Péter rettenetesen büszke önmagára.