Gyorsulnak az utazások az információs szupersztrádán

Már utazási döntéseink 65%-a köthető az internethez – derül ki a British Airways és a NagyUtazás.hu 2003. évi felméréséből, amely az utazási szokások és az internet kapcsolatát vizsgálta.

Az internet utazási döntéseinkre gyakorolt hatása egyre inkább érezhető a British Airways és a NagyUtazás.hu második közös felmérésének eredménye szerint. Nemzetközi utazásai megtervezésének és kiválasztásának eszközéül már a rendszeresen (naponta) internetezők 65%-a választja az információs szupersztrádát, 33%-uk pedig már foglalt és vásárolt is utazási szolgáltatásokat a virtuális világban. A 350 fős mintán végzett felmérés eredményei szerint az utazási szolgáltatások egy helyet léptek előre a legkeresettebb online termékek és szolgáltatások értékesítési listáján. A turisztikai és utazási szolgáltatások immár a harmadik helyen állnak az internetes banki szolgáltatások és a könyvek online értékesítési rangsorában, megelőzve ezzel a tavaly még kelendőbb zenei áruféleségeket, CD-ket és DVD-ket.

A 2002. májusában végzett első felmérés az internetezők 54%-a esetében átlag napi 30 perc online időt mutatott, ma viszont már csak a megkérdezettek 20%-a tölt ennyi időt az interneten, 42%-uk naponta 1-2 órát ül a számítógép képernyője előtt.

A British Airways és a NagyUtazás.hu felmérése szerint átrendeződés tapasztalható a keresett hírek típusa tekintetében is. Míg az első felmérésben a megkérdezettek 85%-a friss és aktuális hírekért, 77%-a utazási információkért látogatott a virtuális világba, addig mára az olló összezáródott, így az utazási információk és kínálatok iránti tájékozódás ugyanolyan prioritással bír az internetes barangolásaink okai között, mint az aktuális hírek. Ezeken a híreken túlmenően, a korábbi felmérésben a megkérdezettek mintegy 69%-a a munkával és tanulással kapcsolatos információkat is rendszeresen böngészett az interneten, de mára ez a hírtípus veszített népszerűségéből és már csak a felmérésben megkérdezettek 51%-át vonzza a számítógépek elé.

A hírtípusok prioritásának átalakulásával párhuzamosan változott az internet, mint információs csatorna utazási döntéseinkre gyakorolt hatása is. Míg a British Airways és a NagyUtazás.hu korábbi felmérésében a válaszadók 60%-a jelentette ki azt, hogy utazási döntéseinek alapja az ebből az interaktív csatornából származó információ, addig ez az arány mára 65%-ra nőtt. A világháló használatának térnyerése az Online foglalások terén is megmutatkozik. Míg a légitársaság és az utazási portál korábbi felmérésében a válaszadók 28%-a mondta azt, hogy utazásának olyan fontosabb elemeit, mint például a szálloda és a repülőjegy, legalább egyszer lefoglalta már online módon, addig mostanra ezen internet használó utazók köre 33%-ra bővült.

Véleményvezér

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak 

Árkorlátozás ide, vagy oda, azok mennek felfelé.
2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia

2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia 

Szépen gazdagodott a Matolcsy gyerek.
A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak

A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak 

Orbán Viktort kifejezetten negatív színben tüntetik fel cseh plakátokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo